Een onesie heb ik niet, wel een megafout huispak met gouden letters De kinderen dragen ze soms thuis in de winter. Buiten komen ermee doen ze alleen bij het paasontbijt op school (thema in je pyjama)
Mijn man vervloekt me in mijn onesie dus die draag ik alleen in de winter als hij aan het werk is. Oké ook soms als hij thuis is maar niet te vaak ik schaam me ook wel om erin open te doen voor de postbezorger.
Ik heb nochtans het gevoel dat we over een heel aantal dingen hetzelfde denken, alle Onpopulair? Nee hoor, mijn vriendinnen vinden mij ook een zeikerd als ik over dit onderwerp begin!
Ik vind het stom dat ze dit weekend "lekker weer" noemen, terwijl het mij veel te warm wordt. En ook dat men zo vaak aan een zwangere vrouw vraagt "of ze weet wat het wordt", terwijl geslacht bij conceptie al vastligt.
Ja maar daarom hoeft de vrouw dat toch niet te weten? Ze vragen haar toch niet of ze nog van geslacht wil veranderen? Edit ik snap nu wat je bedoeld. Tja het is het al maar snap de vraag met wordt ook wel aangezien het er nog niet is.
Omdat het al is. Maar heel biologisch is dat ook niet helemaal waar. Genetisch gezien ligt het vast, maar het kan zijn dat je een ander geslacht krijgt dan je genetisch hebt. En dan kan het ook nog gebeuren dat je een ander geslacht voelt dan je biologisch en genetisch bent.
Ja in feite wel, maar het is nog niet zichtbaar op een echo dus in die zin is het in onze beleving 'geslacht in wording..'
Ah, ligt eraan wanneer je het vraagt natuurlijk Maar ik neem dingen vaak nogal letterlijk en dan klopt het niet.
Ja, of dat je heel genderneutraal gaat opvoeden en het kind (elke dag) laat beslissen wat het wil zijn. Zoveel opties. Maar over het algemeen ligt het wel al vast.
Oh ja, in letterlijke zin niet. Dan zouden ze moeten zeggen in een latere fase: weet je al wat het is geworden? Weet je al wat voor geslacht het heeft, kan ook nog.
Die schaamte ben ik wel voorbij met mijn rendier pak maar eerlijk ik heb dat ding eigenlijk vooral aan als het echt heel erg koud is met slapen (ik slaap niet als ik het koud heb) of we een lazy sunday hebben. En in beide gevallen lijkt me de kans klein dat ze aan de deur komen maar goed heb hem gepast en hij past momenteel echt niet meer met mijn buik, dus die zit momenteel in de box voor na de zwangerschap
Ja maar het is nog niet af. Het is nog helemaal in de maak en ontwikkeling in de buik. Ik vind het dus niet zo raar als mensen vragen weet je al wat het word? Volgens mij heb ik die vraag zelf ook gesteld aan zwangere vrouwen. Toen ik zwanger was kon ik me daar echt niet druk om maken om hoe iemand dat vroeg. Iemand toont gewoon interesse.