Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oververtegenwoordiging, simpel zat.

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.788
    18.902
    113
    Vrouw
    En bmi boven 30 +roker?

3. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.811
    4.585
    113
    Mijn zoontje is ook mega gevoelig voor sigarettenrook... Dus ik snap de meeste. Maar als wij ergens zitten en er rookt iemand en hij heeft er last van, kun je het toch normaal en netjes vragen???
    Waar ik me hier erg aan stoor is dat rokers afgedaan worden als een of andere monsters. 60 jaar geleden lagen veel vrouwen te paffen in hun kraambed. Dat was normaal, dat was toen gewoon ‘hun’ normaal.

Alcohol wordt ook niet verboden terwijl daar ook andere last van kunnen hebben. Ongelukken die gebeuren door dronken auto te gaan rijden, vechtpartijen, politie en ambu erbij.. Dus nee, ze hebben niet alleen zichzelf ermee.

Als ik ergens last van heb en vraag iets op een nette en normale manier, weet ik zeker dat veel rokers hun sigaret uitmaken. Ligt er vaak ook aan hoe je het vraagt. Als iemand geirriteerd ligt te zeuren en mij alleen maar steekjes onder water geeft, dan zou ik er denk ik extra nog een opsteken ;) Gewoon zeggen wat er loos is en netjes blijven, is me nog nooit tegengevallen.

Nogmaals; rook al jaren niet meer, wil ook niet meer roken en mijn zoon kan ik direct aan zn pompje hangen bij het inademen van sigarettenrook... Maar blijf erbij dat er niet gedaan hoeft te worden dat rokers monsters zijn.

Mvm2018, Lies1611, lidu1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Ja is dat zo simpel? Er zijn heel veel mensen met overgewicht in Nederland, geloof meer dan 50%. Dus zo simpel is het dan toch niet? Al zal het aandeel met een bmi boven de 30 wellicht lager liggen, maar geloof dat dat ook een behoorlijke percentage is tegenwoordig

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    14.7 procent van de bevolking heeft een BMI boven de 30. Het verschil met een derde van de patiënten klinkt mij nogal groot.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Dat is dan maar net hoe je het bekijkt denk ik. Ik vond het zo juist meevallen. Het risico is uiteraard dus veel groter, maar niet zo groot dan ik dacht.

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    In nederland heeft 1 op de 5 een bmi van boven de 30. En niet beide cijfers gaan over corona aangezien er geen corona was in 2014-2019.
    Wanneer je het betrekt op de gehele bevolking zorgt die 1 op de 5 dus voor een groter aandeel van de bezetting op de IC zowel tijdens corona als zonder corona met ernstige longontstekingen.
    Echter er wordt naar en over rokers gereageerd en gehandeld alsof zij een veel groter aandeel hebben dan dit terwijl dat feitelijk volgens de cijfers niet zo is. Zet dat naast de overige gezondheids- en overige problemen die beide kunnen opleveren en voor een heel groot deel verder overeenkomen dan vind ik het persoonlijk erg vreemd hoe er gepraat en gehandeld wordt. Maar goed dat zal mijn onpopulaire mening dan wel zijn.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Ik heb iets gemist dan over rokers en corona denk ik.

Maar ik mis nog steeds de hele link tussen rokers en mensen met overgewicht. Heeft niks met elkaar te maken.

cosdy vindt dit leuk.
  9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn impopulaire mening is dat hier gewoon een stel dames zijn die maar blijvend doordrammen over rokers, al pagina's lang, om maar h u in gelijk te krijgen.
    Hou op en kom weer met nieuwe impopulaire meningen en stop met drammen over roken. Start je eigen topic hierover

smax, Peppabig, toch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw

Hoewel ik niet actief heb deelgenomen aan de discussie over roken stoort me dat eigenlijk nooit echt, wanneer er in een algemeen topic over 1 bepaalde post/1 bepaald topic wat langer wordt doorgeschreven (behalve dan misschien wanneer het echt vólledig de hand uit loopt). Voor mij is dat eerder een teken dat dat globale topic goed gekozen is (door de topicstarter), omdat er spontaan vele korte reacties komen & er af en toe ook een wat langere (maar vaak wel) interessante discussie uit voorkomt die je niet op voorhand kon voorzien.

Maar je bent niet alleen met je mening hoor. Heb het soms nogal gelezen in eerdere (lange) discussies dat mensen het op hun heupen kregen.

Maar mijn heupen liggen hier klaarblijkelijk dus niet wakker van :p

Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Wat ik ermee bedoelde qua link, is dat het beiden beschadigend is. Dat is de overeenkomst. Wel op een andere manier maar wel beschadigend. Ja en dan kun je zeggen dat het ook voor andere ziektes geldt. Dat klopt, maar het ging mij om dat ‘beschadigend’.

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Nee dat is waar. Maar het ging mij om wat eerder werd gezegd; mensen die naast je staan of in één huis wonen met je. Én om de vergelijking roken en iets anders versus schadelijkheid.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Tja aangezien dit het topic impopulaire meningen is. Als het je niet aanstaat, lees je toch niet mee.

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

M
    Met mensen die naast je staan bedoelde ze niet familie/vrienden maar gewoon iemand die naast je komt staan/zitten en een sigaret op steekt, daar heb dan last van plus dat dat ook schadelijk is voor je vanwege de rook die je dan inademt. Als er een dik persoon naast mij een ijsje gaat eten, ondervind mijn lichaam daar geen schade van.
    Daar ging de discussie over. Dat iemand rookt moet hij verder zelf weten, als anderen er maar geen last van hebben.

pluk, suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    O dan nam ik het iets te letterlijk.
    Niets voor mij trouwens :rolleyes:

16. TotalBella

Haha nee idd. Had t ook pas door bij de post die ik quotte dat je t letterlijk nam.

Iertje81 vindt dit leuk.
  17. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Dank je!

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.030
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hebben jullie soms ook de neiging om in sommige topics in de trant van "Welke naam past bij ..." te zeggen dat ze dit keer beter voor een leuke naam ipv een bijpassende naam kunnen gaan?

Dit niet naar aanleiding van een topic wat nu loopt, ik heb de mening al een tijdje.

Voor de gezelligheid hou ik die mening voor een specifieke naam dan maar voor me

Louloute, Lies1611, Heartofhope en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Ja ik herken het. Niet van dit forum, want kom weinig in de namen topics, maar wel in real life. Ik vind het zo uitgedacht. Voor mij moet een naam bij je opkomen en dan denken; ja dat is een leuke naam. Natuurlijk kun je daarna wel denken; hmmmmm, past ie wel bij Marietje, maar dat is dan 2e noodzaak. 1e is dat ik het gewoon een leuke naam vind en niet of ie wel bij broertje/zusje/neefje/nichtje/oma past.

Novi en Berte vinden dit leuk.
  20. TotalBella

Nou ja als je eerste François heet, dan zoek je bij een tweede natuurlijk wel naar een naam die daar bij past, en ga je niet voor Bertus. Maar als je eerste François heet dan zal Bertus niet als naam in je opkomen, maar sowieso al een naam in het rijtje van François.
    Maar idd, zet dan een rijtje van 3 namen neer die je mooi vind en vraag dan welke het best bij de eerste naam past.

Deel Deze Pagina