Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    @goblins Ik ben geen veganist, maar ik own wel het feit dat ik vlees eet en daarmee een hele negatieve impact heb op de wereld. Het is toch ook een vreselijk brute en schadelijke industrie? Net als de kledingindustrie enz. Ik ga dat niet lopen goedpraten voor mezelf. Om eerlijk te zijn vind ik het superknap dat veganisten zo daadkrachtig zijn dat ze zichzelf distantiëren van die industrie (is dat dan mijn impopulaire mening?) En ik vind het best wel triest om mensen te gaan lopen bashen omdat ze betere keuzes maken.

2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dat laatste vind ik andersom net zo erg.

Syane, SAARC, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.504
    21.919
    113
    Maar dan ga jij dus bij voorbaat al uit van het feit dat de vleeseter fabrieksvlees eet. Wij doen dat niet, en eten gewoon vlees uit eigen tuin en ik ken veel mensen die dat ook doen, of op z'n minst biologisch vlees eten.
    Er zullen vast mensen zijn die dat wel doen, maar dat gaat dus zeker niet voor iedere vleeseter op.

Overigens vind ik het benoemen van een feit (nl dat bepaalde veganisten nogal extreme opvattingen hebben, en geen probleem hebben dit te uiten) echt heel anders dan bashen. Mensen moordenaar noemen om wat ze eten, dat vind ik wel weer bashen.

Poolvos, Syane, Paardenbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Mijn impopulaire meming: ik ben heel blij dat het komende week weer boven de 30°C wordt, heerlijk!

Mvm2018, Iertje81, chantalvl en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.504
    21.919
    113
    Is dat impopulair dan? :oops: Hier is het nu 36 graden. Zal straks nog wel heter worden. Heerlijk idd! :D

6. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Van mijn kant wel :oops:

Ik ben vrijdag door de warmte flauw gevallen dus ik zie er echt heeeel erg tegen op :(:oops:

7. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Iedereen loopt wel te klagen hier zodra het warmer wordt dan 25:confused:

8. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Ja maar... als je een dood dier eet, ben je verantwoordelijk voor de dood ervan? Zeker als het dier uit je eigen tuin komt (ben benieuwd voor hoeveel mensen dat überhaupt geldt), maar dan heb je dat dier toch gewoon omgelegd? :roflmao:

Zwierezwaai, Iertje81 en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.504
    21.919
    113
    Zeker weten, maar dat vind ik geen moord. Net zoals ik abortus/doodstraf/het doden van vieze insecten/euthanasie geen moord vind (wil niet zeggen dat ik daar ook echt achter sta maar dat terzijde). En we doen het idd veel liever zelf dan dat het doodgeknuppeld uit een of andere fabriek komt. Daarbij gooien ze een groot deel van het vlees weg in fabrieken (vlees dat prima eetbaar is) maar wij gebruiken dan ook echt alles van een dier. (Heb gisteren nog schapenmaag en -darmen staan schoonmaken...)

Wat betreft dat dikgedrukte: Misschien zullen er in het westen (met de massale vleesconsumptie aldaar) weinig mensen het zo doen, maar hier ken ik juist maar weinig mensen die vlees kopen van de supermarkt/slagerij. Idem met eieren (en soms ook melk; iemand die achter ons woont bv verkoopt melk van eigen koe).

10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.504
    21.919
    113
    Zulke types ken ik ook. En dan 's winters wel weer de verwarming op 25, want "Ik ga geen kou lijden in m'n eigen huis..." :rolleyes:

Lomo en Iertje81 vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.247
    113
    Ik vond het altijd heerlijk, des te warmer des te beter, maar sinds ik problemen heb met mijn schildklier kan ik er echt niet meer tegen helaas. Dus tja, ik zit er niet echt op te wachten

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Mijn impopulaire mening ik haat het wanneer het zo warm wordt.

Syane, Gewooniemand, momwithcamera en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.788
    18.902
    113
    Vrouw
    Herkenbaar.
    Ik kan er ook totaal niet tegen en word er ook gewoon misselijk van en draaierig.
    Dus voor mensen die het niet snappen, wees blij :D

Syane, Gewooniemand, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hier ook, hoofdpijn, misselijk en ik heb zo'n hekel aan zweten/de hele dag dat vieze klamme gevoel.

De kachel gaat hier ook echt niet hoger dan 20 graden en dat is ook pad nadat ik het huishouden heb gedaan.

Gewooniemand en suus1983 vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.504
    21.919
    113
    Ik zweet dus bijna nooit, nu ook amper :oops: Is dat raar?

16. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.962
    1.299
    113
    Heerlijk toch? Ik wou dat ik dat had.

Ik vind het warme weer ook helemaal niks. En zet in de winter trouwens ook zekerde kachel niet hoger als 20 graden.

Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.321
    28.504
    113
    komt omdat je gewend bent aan hitte. Het eerste jaar hier in Zuid Frankrijk kon ik de hitte bijna niet aan. Ruim 3 maanden lang tussen de 28 en 35 graden.. Ik werd gek.
    Maar nu heb ik bijna nergens last van.
    Ja, het is wel heet hoor, maar ik zweet niet en kan het gewoon aan. Wel ben ik blij dat we al bijna halverwege de hitte zitten, ik kijk uit naar half september wanneer de temperatuur zakt naar 25 :)

Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.392
    17.335
    113
    Als ik niet hoogzwanger zou zijn zou ik met je meegenieten. Nu geniet ik van mn airco's :D

Novi vindt dit leuk.
  19. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.482
    6.098
    113
    Vrouw
    Jaloers op jouw airco’s! Het is hier inderdaad vooral de temperatuur verschillen die het lastig maken. Ben je een lange tijd in 35+ dan is het draaglijk, je went er soort van aan.. daar krijg je hier de kans niet voor.

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    lijkt me alleen maar fijn!
    Maar waar jij woont is het denk ik altijd warm in de zomer?
    als ik in turkije ben dan heb ik veel minder last van de hitte. Het weer is constant dus je went er ook aan. Maar hier kan het per dag verschillen. Want het geeft nu wel een week lang rond de 30 graden aan, maar over 3 dagen kan dat weer totaal anders zijn. Ik denk dat dat ook het verschil is?

femkes, Neuzeke en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina