Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Wauw... dus wij zijn almachtig, staan boven alles mogen dit gebruiken zoals ons behoeft? Ongeacht of die dieren in een Megastal gehouden worden, of hele leefgebieden gekapt worden. Die hele aarde is er voor ons gemaakt?
    Even heel hard maar zwart wit gezien zeg je dit dus...

Nu snap ik wel waarom de aarde kapot gaan als mensen zo denken

Bloem2310, MMW, Marti en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Dat is wel heel zwart wit. Want ik zeg er onder dat ik weinig vlees eet en alleen biologisch vlees eet omdat ik vind dat onze vlees industrie te vervuilend is. Dus maar net hoe je het wilt lezen.

Syane, sillies, einad en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Zwierezwaai

Nee maar het land dat je gebruikt (en dat is veel) voor die soja en mais etc kan wel op een betere manier gebruikt worden.

daarnaast is het ook niet gezond dat de mens afhankelijk is geworden van maïs, soja en graan. We zouden veel gevarieerder moeten eten

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    O ja? Ben je dan een neppe?

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Nou zoiets las ik laatst hier op ZP: "echte veganisten zijn dat om de dieren en niet om het milieu". En ook binnen mijn familie denken sommigen er echt wel zo over (veel vegans en vega's).
    Bij de commentaren op IG lees ik ook wel van die kromme uitspraken (ik volg een paar zero waste-mensen daar). Iemand gaf daar laatst een tip om water te besparen, helemaal goed... En dan komen er weer typetjes aan met "je kan best dagelijks een uur douchen hoor, zolang je maar vegan eet"... :eek:

Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Vaak is de akker waarop vee voer verbouwd wordt niet geschikt voor akkerbouw voor menselijke consumptie. Wij hbn hier genoeg grond waarop bv de bloemkolen echt niet groeien. Dan is het toch mooi dat het gras en andere kruiden door een koe omgezet wordt in melk wat weer een prima eiwitbron is voor heel veel producten, niet alleen voeding maar ook medicijnen enz. En soja in het krachtvoer ( wat ook steeds minder gebruikt wordt( soja) ) is grotendeels het afval van de voedsel productie voor mensen.

Syane, SAARC, Iertje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Dat is zeker zo! Soja is m.i sowieso slecht voor de gezondheid (laten veel vegetariërs en veganisten dat nou net ontzettend veel eten trouwens).

Alleen volgens mij krijgen biologische koeien/schapen amper graan te eten toch? Je ziet dat ook wel aan de hoeveelheid buikvet. Bij grasgevoede dieren is dat minimaal en bij een dieet van voornamelijk graan hebben ze behoorlijk veel buikvet. Zelfs bij kippen is dat te zien trouwens.

Ansel, Lafelife en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  8. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    xRoos vindt dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Tja, toch zie ik dat hier wel veel gebeuren helaas. Gras groeit hier niet vanzelf en kost veel meer dan veevoer. Koeien worden hier amper gehouden voor vlees, maar zie helaas toch wel dat sommige mensen hun schapen of geiten vooral granen geven (heb alleen nooit gezien dat ze eraan overleden). Helaas kiezen veel mensen dan toch voor kwantiteit ipv kwaliteit. Maar dat soort vlees eet ik dan absoluut ook niet.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.135
    12.110
    113
    Uit interesse: Wat voor betere manier stel jij voor?

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Zeker niet almachtig, maar niet gelijk aan dieren.
    Persoonlijk geloof ik in een Almachtige Schepper die dieren (niet alle dieren) toegestaan heeft om -met mate- te eten.
    Impopulair? Vast wel, maar daar is dit topic ook voor bedoeld.

Waarom zou de aarde hiervan kapot gaan? Dit is altijd al gebeurd maar pas sinds de industriële revolutie en komst van de vee-industrie etc. is men de aarde gaan verknallen.

12. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Het vee krijgt dan denk ik ook de stengels? En
    Ik denk dat bij jou het andere omstandigheden zijn dan hier in NL?

13. Zwierezwaai

Nee dat graan is voor de mens.

14. Zwierezwaai

Google maar eens op geoff lawton en permacultuur.

Overigens ben ik geen vegan.

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Ik snap nooit zo goed waarom het in deze discussies vaak neerkomt op dat mens en dier soort van "gelijk" zouden zijn, maar wanneer het dan gaat over het verbouwen van granen de dieren ineens stukken grond wegkapen "waar ook mensen van hadden kunnen eten". Waar is die gelijkheid dan ineens gebleven?

Bloem2310, Soturi, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Zwierezwaai

Voor mij mag die grond gewoon van de natuur blijven ;)

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.502
    21.917
    113
    Tja, dan gaan zowel dier als mens dood van de honger. :roflmao:

suus1983 vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.358
    36.216
    113
    Wat ga je dan eten?

citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Zwierezwaai

@citroenrasp ik heb er helemaal niets tegen zoals jullie het doen: je eigen dieren eten. Maar hier in Nederland komt het meeste gewoon uit de bio-industrie en daar heb ik wel een groot probleem mee. Ik ben ook al eens in zo’n varkens fabriek geweest. Vreselijk vond ik het

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.358
    36.216
    113
    Maar hoezo is een dier überhaupt gelijk aan een mens? Zal dan wel impopulair zijn, maar dat vind ik dus echt flauwekul.

Louloute, pluk, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina