Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dat is mij echt nog nooit opgevallen weet je dat haha.

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Bij Ies had ik ook HELLP.
    Ik weet nog dat we in het ziekenhuis kwamen vlak voor de ks, en toen moest ik plassen ivm hele hoge bloeddruk de maand voor de ks.
    Kwam de zuster terug en was helemaal zenuwachtig en zei; 'ik ga even overleggen. Zo terug'.
    Toen ze terugkwam zei ze; 'we gaan haar nu halen'.
    Na de ks, in het ziekenhuis, ging het een dag goed, tot de avond aanbrak. Koud! Rillen!
    De volgende ochtend kwam er een zuster die zei dat ze normaliter op andere afdelingen werkte bij de baby's, want aan de wat zwaardere gevallen was ze nog niet toe. Ik weet nog dat ik tegen haar zei dat het niet zo goed ging en het volgende moment werd ik met spoed naar een andere kamer gereden met bed en baby en hoorde ik mezelf raaskallen en rare dingen zeggen. Achteraf vond ik het ook zo sneu voor die zuster. Gaat ze voor de eerste keer bij een half goede vrouw werken, gebeurt er dit :|
    Mennn wat ben ik ziek geweest. Toen Ies en ik weer naar huis mochten ging het gelukkig beter en was ik echt heel blij met haar, maar die eerste dagen; pfffff. Wat een nare donkere tijd was dat zeg.

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    Maar jij woont in de randstad hè, daar gaat dat volgens mij wel anders.
    Toen mijn man van Den Haag naar Zeeland verhuisde ging er een wereld voor hem open, hij wist niet eens dat er winkels dicht gingen op zondag :oops::eek: Ook van gesloten winkels op maandag had hij nog nooit gehoord.

Als er 1 Marokkaanse winkel in de hele stad is dan is zo'n mededeling van sluiting op vrijdagmiddag wel handig. Maar zijn er 8 van zulke winkels in één straat, die nagenoeg allemaal dicht zijn op vrijdagmiddag, dan behoeft dat verder weinig uitleg denk ik.

4. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik ging met 27,3 voor een routine ctg en bloeddruk meten ivm overdracht aan de gynaecoloog. De verpleegkundige die er was, dat was haar eerste werkdag na haar zwangerschapsverlof.

M'n bloeddruk was sky high en blijkbaar de ctg van de baby ook niet. Ze is al die tijd naast me blijven zitten om de ctg vast te houden.

Ik moest uiteindelijk naar de poli voor een echo en daar kreeg ik te horen dat het met de baby niet goed ging en ik voor een second opinion naar een academisch ziekenhuis moest. (op dat moment dacht ik nog steeds dat het een week later zou gebeuren, ik naar huis zou gaan etc) maar ze begon direct met bellen. Dus toen dacht ik ik ga met eigen vervoer vandaag nog.

Het lumc (dichtstbijzijnde ziekenhuis) had geen plek, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht idem. En toen zei ze dat ik naar Nijmegen moest maar ook die hadden geen plek.
    Toen zag ik pas de ernst in haar gezicht en toen zei ze dat we echt dichtbij huis moesten want verder zouden we niet redden.

Er is in het lumc plek gemaakt, ik heb mijn man (hij sliep ivm nachtdienst) wakker moeten bellen dat hij NU naar het langeland (Zoetermeer daar woonde we destijds) moest komen. Hij kwam binnen en we konden direct met de ambulance mee, eenmaal aangekomen in het lumc werd duidelijk dat ik gelijk naar de OK gereden werd.

Omdat m'n placenta te klein was, half had losgelaten en infarcten had ging mijn bloeddruk omhoog en heb ik HELLP gekregen. Ik knapte gelukkig op na de bevalling maar dit had niet nog langer moeten duren want m'n nieren en lever waren al aan het uitvallen.
    Mijn zoontje heeft 14,5wk in het ziekenhuis gelegen uiteindelijk en pas toen kwam het "genieten" (tussen haakjes want dat doe je dan nog steeds niet :oops:)

Ik heb er ook nu nog steeds last van, ben sneller vermoeid en heb moeite met prikkels etc. Mja we zijn er beide nog :oops:

5. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja inmiddels woon ik in een heus dorp :roflmao:

Geloof dat we hier (op de kebab zaken na) maar 1 of 2 echte Turkse winkels hebben.
    Maar eigenlijk nooit opgelet of ze open zijn op vrijdag haha

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.414
    36.277
    113
    Hier waren de winkels tot een jaar geleden op zondag ook nog gesloten. Gelukkig is dat nu niet meer zo en aan de drukte te zien zijn daar veel mensen blij mee.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
  8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Ja was het ook maar meer voor mijn familie en mijn man dan voor mij. Ze hadden zoiets nog nooit gezien en het schijnt heftig geweest te zijn. Ik zei echt hele gekke dingen.
    Ik weet daar niets meer van.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Jeetje wat heftig!

10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Gewoon doen! Echt waar! En mocht het niets zijn, dan verkoop je hem weer gewoon :D

E zit in de toddler, die heb ik in een Monogamy besteld en geen seconde spijt van gehad. Gisterenavond was ze ziek vanwege 4 snijtanden die doorkomen, dus pcm gegeven en haar in de ZG gepropt en een rondje buiten gelopen. Zoooo genieten :p

Neuzeke vindt dit leuk.
  11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    WIJ KOMEN ERAAANNNNNNN! .... ik pik je wel op @GossipGirlxoxo :cool:

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113

13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Maar dat is niet wat ik aangaf dat dat de reden was waarom eraan geërgerd wordt hier. Ik vind het simpelweg overbodig om erbij te vermelden en zie daar ook echt de meerwaarde niet van in.

@Vaasje hier overigens geen goede ervaringen qua service met babypark helaas. Maar dan wel weer met baby en tiener en van asten terwijl die toch ook vaak negatief belicht worden ;)

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.505
    21.919
    113
    Was ook niet specifiek naar jou toe bedoeld hoor, maar uit dergelijke opmerkingen in deze discussie maak ik wel degelijk op dat veel mensen zo'n gehaaste mentaliteit hebben.

Het lijkt mij juist handig als ze een reden vermelden, zodat je weet waar je aan toe bent. Als het vanwege ziekte is bijvoorbeeld, dan kan je er wel vanuit gaan dat ze de volgende dag nog niet open zijn. In het geval van zondagsrust wel.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wat heftig en wat een herkenning. Ik liep al bij de hoog risico poli vanwege HELLP en vroeggeboorte in de familie. Dat is bij nr 1 mijn redding het ben ik van overtuigd. Ik moest elke week bloed, bloeddruk en ctg. Medicijnen vanaf dag 1. Vanaf week 24 had ik al HELLP maar bleef gek genoeg stabiel en met meer medicijnen en bedrust kunnen rekken tot 32 weken. Ik heb ze geteld, heb in die weken 7 shupps gehad waar je zo ontzettend ziek van wordt en van achteruit gaat. En in die laatste ben ik bijna gebleven. Ik was zo ziek dat ze de sectio niet aandurfden maar ik kwam er ook niet door dus ze hebben mijn dochter toch maar gehaald. Ik heb haar schijnbaar na de ok nog gezien want daar is een foto van maar ik herinner het me niet. Ze is 6 weken in het ziekenhuis gebleven en heeft het overleefd. De gynaecoloog kwam de volgende dag op zijn vrije dag langs omdat hij zo blij was dat ik nog leefde dat hij zijn excuses aan kan bieden dat ze zo lang gewacht hadden. Bij de bevalling van mijn derde herkenden ze me in het ziekenhuis nog aan mijn stem, ze hadden nog nooit zo'n zwaar geval meegemaakt die het overleefd had.

Mijn tweede hoefde maar 2 dagen in het ziekenhuis te blijven dus dat had ik nog een beetje kraamtijd in huis, dat was zo fijn! Toen had ik alleen maar PE. mijn derde mocht na 1 dag mee. Dus ik snap wat @GossipGirlxoxo bedoelt met een fijne kraamtijd om van te genieten en wat mij betreft kun je dat iedereen gewoon toe blijven wensen hoor! Ik prijs me gelukkig dat niet iedereen hoort bij het clubje waar ook @Vaasje en @Iertje81 bij horen en snap heel goed en ben dankbaar dat veel mensen dat niet bij stil staan. Dan hebben ze niet mee hoeven te maken wat wij hebben gevoeld. Gelukkig en dankbaar dat wij en onze kindjes er nog zijn.

GossipGirlxoxo, Iertje81 en Vaasje vinden dit leuk.
  16. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.483
    6.099
    113
    Vrouw
    Wauw sommige zijn ZO overpriced.. Maar even.. wat maakt ZG beter dan v.b. een andere draagzak zoals Tula bv.

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wanneer je je openingstijden/verwerkingstijden vermeld is dat toch helemaal niet nodig om een reden te vermelden? Ik vind vakantie of ziekte significant anders en kan goed begrijpen wanneer dat vermeld wordt als reden, maar dat bepaalde openingstijden/sluitingstijden geloof gerelateerd zijn vind ik totaal geen meerwaarde hebben persoonlijk.

18. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw

Ik heb over het algemeen ook echt wel genoten van de kraamtijd. En zeker bij de eerste was die roze wolk absoluut aanwezig! ❤️ (vond dat zo bijzonder, de eerste keer moeder worden. Zelfs twee jaar na de geboorte voelde alles nog als ‘nieuw’ aan, in die zin dat de ontwikkeling die eerste maanden/jaren zo snel gaat dat ik steeds opnieuw verrast was door alle kleine mijlpaaltjes. Ik was toen mentaal ook absoluut nog niet bezig met een tweede kind. Daarvoor voelde het voor mij, zelfs twee jaar later, nog te nieuw aan :) op een positieve manier dan)

Bij baby nr. 2 heb ik die eerste dagen & weken ook genoten (wel iets nuchterder dan bij de eerste), maar bij haar vond ik het wel zwaar worden wanneer ik al geruime tijd terug aan het werk was & mijn slaap nog steeds 5, 6, 7, 8,... keer per nacht werd onderbroken. Zelfs lang nadat ze al geen echte ‘baby’ meer was, had ik het nog vlaggen :$ Hoewel ik toen nog steeds genoeg momenten had dat ik intens genoot, kon ik andere momenten toch ook wel een serieuze dosis zelfmedelijden hebben :roflmao:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Dat is ook smaak uiteraard, Tula heeft niets wat ik persoonlijk zo mooi vind als Artipoppe. Ze behouden langer hun waarde, zijn mooi op mijn oog en zijn ook ergonomisch.

Beausecret vindt dit leuk.
  20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Over de zondags sluiting. Ik vind het juist enorm mooi en heel dapper dat een bedrijf op zondag zijn deuren sluit en ook website uit de lucht haalt.
    Het getuigd van een visie en ze blijven trouw aan zichzelf...een uniek goed in deze tijd waar ik juist WEL respect voor heb.

Staat dit je niet aan dan ga je fijn naar prenatal.nl of naar hun mega stores die wel open zijn op zondag, want ook dat kan.

Persoonlijk vind ik beide prima en is er zo voor ieder wat wils qua zaken.

Nataly1972, Kaatje92, pareltje2212 en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina