Helemaal niet als iemand al veel kinderen heeft, radford gezin deed t ook nog bij t 22e kind. Dan geloof ik dat oprecht dat iedereen behalve de moeder denkt: o weer 1, nou... ach meisje. Tja... 'klapklap'
Dat denk ik dus ook altijd. Gaat vaak ook echt om zware onderwerpen. Meestal reageer ik ook niet in die "vriendintopics".
Ik vind t altijd zo sneu van die gender reveals die gefilmd worden waarbij of de vader baalt dat t weer een meisje is of dat 1 van de andere kinderen baalt (en ik gniffel dan ook er wel stiekem bij haha), je wordt ook voor t blok gezet met zo'n reveal.
Ja dat vind ik ook sneu! Ik wist van te voren dat ik het geslacht als eerste wist en dus m'n mond zou houden (man was aan het werk) heb toen wel zo'n handconfettikanon gekocht die hij kon afschieten. Dat heb ik gefilmd en vervolgens hebben we die naar ouders en vrienden gestuurd.
dat vind ik inderdaad het stomme ervan. Want ipv we ‘krijgen (nog) een kind’ is het ‘we krijgen een jongen of meisje’. Imo gaat er teveel waarde hangen aan een geslacht. ik had een filmpje gezien waarbij er roze ballonnen uit een doos kwamen. Iedereen beetje klappen.. hoera.. meisje. Er was geen groot enthousiasme. Toen bleek dat het een grapje was en kwamen er blauwe ballonnen ; iedereen ging helemaal door het lint zo blij! Vader springen, (schoon)ouders rennen. Ik dacht echt bij mezelf: gelukkig is het een jongen want een meisje was blijkbaar veel minder gewenst
Nou ik moet zeggen dat ik niet zwanger geworden ben om een meisje te krijgen. Sterker nog vanaf dag 1 dacht ik dat we weer een jongen zouden krijgen. Maar na drie jongens vond ik het toch wel super, super leuk! (ook omdat ik er heilig van overtuigd was dat het weer een jongen zou zijn)
Hmm iemand die ik ken was echt teleurgesteld dat de laatste weer een jongen was en kwam ook bij mij uithuilen dat ze spijt had van zoveel kinderen.
Ik vind het sowieso lastig wat dan een goede reactie is. Het maakt mij geen zak uit wat het geslacht is van iemands kind. Dus moet ik dan toch doen alsof ik blij ben met wat het is? Mn oma was bij de gender reveal van het kind van mn neef en zn vriendin. Kreeg ik later het filmpje te zien met haar reactie: "Oja roze een meisje, zal vast ook wel leuk zijn". Dat is in ieder geval niet de beste reactie, maar wel oprecht.
Was het maar zo'n feest Meestal is het en-en. Eerst met een boel tam-tam de zwangerschap aankondigen (dát snap ik dan nog, want dat is natuurlijk super mooi nieuws!) Maar dan moet er vervolgens nog een we-gaan-nu-bekend-maken-wat het-wordt-feestje overheen. Uiteraard óók nog uitgebreid verslag op Instagram of Facebook van de babyshower. Maar ... Als t jonk er eenmaal is mogen we geen foto's zien van de baby, want ooohhh privacy
Is het een jongen ==> ooohhh, leuk! Is het een meisje ==> ooohhh, leuk! Alsof het héél verrassend is en niet gewoon 50% kans Hier derde jongen, super leuk. Oudste wilde liever een zusje en zocht in mijn geknutselde pak met blauwe muisjes toch nog naar de roze muisjes, dat vond ik dan wel weer schattig
Nou dat ja!! Gelukkig hadden ze vooraf wel de foto's vanel een we-gaan-nu-bekend-maken-wat-het-wordt-feestje, weten we in elk geval wat het is, dat is aan de voeten niet af te zien
Bij Ies heb ik geen babyshower gehad omdat mijn leven toen even helemaal op z’n kop stond en m’n zus het lastig vond om zoiets dan te organiseren. Bij Luc was het allemaal anders en toen heeft ze het wel voor me geregeld en ik moet zeggen: die cadeaus interesseerden me niet zoveel. Ze had geregeld dat we in een strandtent een enorm lekkere high tea hadden met een stuk of 10 mensen in totaal. Degenen waar ik het meest van hou (behalve m’n man en Ies toen dan). Ik heb het echt heel fijn gevonden om zo verrast te worden en niet om de aandacht maar het was zo fijn om bij elkaar te zijn ❤️
Toen ik trouwde had ik wel een vrijgezellenfeestje en m’n nu ex ook. Ik heb het geweldig gevonden maar het voelde ook als een avondje uit Na ons huwelijk werden we door m’n moeder en zusje naar een hotel gebracht en hadden m’n ouders, schoonouders en ooms en tantes de zwembad suite voor ons geboekt. Waanzinnig vond ik dat. Midden in dat zwembad zat een jacuzzi en daar hebben we een fles champagne van 175 euro in gedronken en ‘s morgens kwam er iemand aan de deur met een ontbijt óók weer met champagne. Het was alleen zo indrukwekkend allemaal en we wilden zoveel op die avond en nacht doen, maar waren best moe van de hele dag. Ik zei toen nog tegen mijn man: ‘het hoort eigenlijk wel dat we ook een wipje maken toch?’ Uiteindelijk wel gedaan maar sindsdien vraag ik me altijd af hoeveel mensen dat nou eigenlijk echt doen tijdens de huwelijksnacht omdat je zó vol bent van alle andere dingen