Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

Novi Niet meer actief

Sowieso vind ik de bedragen in de voetbalwereld belachelijk! Toen corona uitbrak bleek hoe onbelangrijk deze betaalde hobby's zijn. En zij krijgen hier miljoenen voor, terwijl de echte werkers die er ook nog voor geleerd hebben een bonus van 1000 euro krijgen.

Syane, NiVa0230, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    als die er al komt, die bonus... wij zijn er niet zo zeker van op ons werk. En anders zitten er vast wel haken en ogen aan.

nee in mijn ogen snapt t kabinet er ook niks van. De beroepen die hierin een grote rol hebben gespeeld en beroepen die maatschappelijk van groot belang zijn, worden ondergewaardeerd.

onze gemeente moet nu 15 procent bezuinigen... ik weet al wat er gaat gebeuren en wie er de dupe van zijn! Zo jammer dat het dan mensen zijn die zo hard zorg nodig hebben.

citroenrasp en Cindy1977 vinden dit leuk.
  3. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Die bonus komt er inderdaad hoogstwaarschijnlijk niet...

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja echt te zot voor woorden toch als je erover na gaat denken? Dag en nacht aan t werk. Zelf veel risico lopen maar ernaar betaald krijgen ho maar. Schandalig dit land.

5. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ongeloofelijk! En toch blijven mensen ook nog betalen ook om voetbal te 'mogen' kijken (life of op TV).
    Ik berekende ooit eens dat mijn oma met wat een 'goede' profvoetballer verdient, 15 jaar haar serviceflat zou kunnen betalen. Met het maandsalaris van Messi kan ze nog wat jaren verder...
    Messi krijgt aan sponsorgeld, om bijvoorbeeld een uur een t-shirt aan te doen van een bepaald merk, ongeveer 1000 keer wat de arbeider die dat shirt maakte verdient per maand....

Cindy1977 vindt dit leuk.
  6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik snap niet dat mensen het merk koeka zo geweldig vinden. Ik had zelf een voetenzak en boxkleed er van omdat ik dat had gekregen. Maar om te zeggen dat ik koeka spullen mooi vind.. nee.
    Ik vond het nijntje boxkleed van €20 veel leuker en was ook dikker.

citroenrasp, Paardenbloem en Dagda vinden dit leuk.
  7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Koeka vind ik ook niet zo bijzonder. Behalve de oker kleur.

Daarentegen vind ik baby's only wel ontzettend mooi.
    Maar snap nog steeds niet dat ik daar zoveel geld aan uit heb gegeven. :oops:
    Over de €300,- voor wat beddengoed...

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.743
    18.852
    113
    Vrouw
    Hier ook . Ik wou perse bepaalde bekleding voor het park :).
    En het was prachtig hoor, daar niet van.
    Al een geluk dat ik maar heel af en toe zo een uitspatting heb. Kheb het wel voor 150 euro nog kunnen verkopen. Dat verzacht de pijn :)

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.456
    21.860
    113
    Ken het hele merk niet eens :o: dat zegt genoeg denk ik. :roflmao:

Strandbal vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.456
    21.860
    113
    Kan me om zulke dingen echt boos maken :( dus zeg er verder maar niets over...
    Ik begrijp sowieso niet waarom er iets bestaat als professioneel voetbal. Maar heb er dan ook niets mee, dat zal ook meespelen.

Gewooniemand, Emilie69, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Als je 2 morbide obese ouders hebt, hun zoon van 5 draagt alleen maar joggingbroeken want die passen zo lekker om zn bolle billen (haar woorden) want spijkerbroeken zitten niet fijn om die lekkere mollige beentjes (nogmaals niet mijn woorden), dan mag van mij een pedagogisch medewerker een week meekijken daar in huis want t arme kind is gewoon veel te dik en alles schudt als hij traag rent. Ik vind een gezond kind een normaal voedings- en beweegpatroon onthouden ook kindermishandeling.

Soturi, Gewooniemand, Liekje81 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.293
    113
    Ik vind het ook niet bijzonder.
    Maar mijn ma zou ook achterover slaan als ze hoort wat ons boxkleed kostte :roflmao:(hangloose hangmat/boxkleed)

Over het algemeen vind ik het stom om te betalen voor merk/naam, wat er vaak ook nog eens te opzichtig op moet staan.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Jaa dat is inderdaad zielig! Vooral op zo’n jonge leeftijd al. Maar elk kind heeft een andere bouw. Dus ik geloof wel dat er dikke kinderen zijn terwijl de ouders hun kind wel laten bewegen en goede voeding geven. Ik ken namelijk iemand in mijn omgeving waarbij dat het geval is.
    Maar wanneer een kind geen fatsoenlijk voedsel krijgt en alleen maar vette, niet voedzame meuk vind ik dat wel verwaarlozing.

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Je hebt puppyvet waarbij kindje wat mollig is maar gewoon lekker mee kan spelen en dat verdwijnt als sneeuw voor de zon na een groeispurt en je hebt 'hij is hard op weg naar versleten gewrichten en diabetes type 2' vet. Hij is allang voorbij t puppyvet helaas en heeft geen conditie van een normale 5 jarige. Gezien t formaat van de ouders, is t geen overbodige luxe als daar iemand mee kijkt. Mag van mij verplicht worden. Dit is verwaarlozing. Je ziet gewoon dat t manneke gewoon zo beperkt is door zijn figuur, dat hij alleen maar joggingbroeken past is t minste van het probleem.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

En je vergeet dat er tig medische redenen kunnen zijn waarom een kind overgewicht heeft, of alleen maar een joggingbroek aankan?
    Een Sonde, spierziekte,zenuw aandoeningen,gedrags probleem zoals adhd,ass, nah?
    Zonder achtergrond is zeggen dat het een dikzak is en de ouders alleen frikadellen erin stoppen zo kort door de bocht.

Zoe123 vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    #4356 GroeneBomen, 27 aug 2020
    Laatst bewerkt: 27 aug 2020
    No shit sherlock ;) heb in het vorige bericht gezet dat het om een gezonde jongen gaat (nee ook geen Prader-Willie) en dat een week lang daar iemand over de vloer mee kijkt dat t geen overbodige luxe is om tr kijken of er iets verbetert kan worden in het patroon van voeding en bewegen. Gaat wel om gezondheid immers. Zodra t om gewicht gaat is het gevoelig, daar zal een leerkracht niet snel voor aan de bel trekken. Ik denk oprecht dat de ouders het niet meer zien dat hij groeit omdat de familie ook meer dan gezet is. Beeld van normaal is verschoven. Die jogging broeken zijn niet voor een sonde of omdat structuur niet fijn zit vanwege het spectrum maar echt omdat hij niets anders past. Moeder zegt het zelf. En ja ik trek mij dat aan als ik een gezonde jongen zie die niet lekker kan meebewegen door zijn gewicht, vanwege zijn toekomst en voor zijn zelfvertrouwen. Hij heeft ook recht om gezond op te groeien.

Malbec, Soturi, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.479
    6.093
    113
    Vrouw
    Ik vond voetbal ook altijd waardeloos.. totdat iemand een keer best iets nuttigs over deze sport zei, namelijk dat mannen (sorry generaliserend) hier hun 'frustratie' in kwijt kunnen, soort uitlaatklep en dat het maar goed is dat ze dat op deze manier kunnen uiten. Heb hier geen bronnen voor overigens.. maar kon me er wel wat bij voorstellen.. Neemt niet weg dat die bedragen absurd zijn, iets met schaarste.

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Ik vind voetbal snel volks haha, zou t ook niet erg vinden als zoon t niets zal vinden :p
    (Maar dat komt ook omdat ik niet bibberend langs de lijn wil staan haha)

Gelukkig is t geen Messi in de dop en is hij net als zijn moeder ondergemiddeld qua balgevoel :p

Wel is hij dol op zwemmen... weet nog niet wat beter ia: bibberen langs de lijn of je tering zweten op de2 tribune

NiVa0230 vindt dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Ben het helemaal met je eens. Zelf sinds een paar jaar overgewicht en toch zeker met je eens. Overgewicht is zo ongezond en daarbij ook nog eens heel erg vervelend, zeker voor kinderen. Wij eten altijd gezond, man en kinderen hebben dan ook geen grammetje te veel, vind een gezonde levensstijl voor opgroeiende kinderen erg belangrijk en als je als kind al te dik bent is het nog veel lastiger om ooit op een gezond gewicht te komen.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Zelf altijd gehockeyd, vond het voetbal ook niks, maar vind het nu zo leuk. Sta er altijd, weer of geen weer. Daarna door naar hockey voor dochter.

Deel Deze Pagina