Ik snap daar ook helemaal niks van.. mij zusje heeft daar ook een handje van. En dan na een paar week zeuren dat hij niks vast wil. Nee, als jij alles gelijk al weggeeft denk ik dan. Voor mij staat sex wel los van het huwelijk, maar ik vind het zelf niet kunnen om het maar met Jan en alleman te doen.
Ohh yess, eindelijk een medestander. Ik wordt echt kei nijdig zodra ik haar stem hoor. Hup radio op een andere zender. Ik hoor heus wel dat ze goed kan zingen, alleen trek ik haar stem gewoon niet! Brrrrr
Misschien krijg ik nu het halve forum over mij heen of moet ik mijn account opzeggen... ik neem het coronavirus zeker serieus. Ik hou mij ook zoveel mogelijk aan de maatregelen. Maar toch heb ik wel mijn bedenkingen bij bepaalde zaken. En ik snap niet dat iedereen er maar in mee gaat en normaal vind wat er nu allemaal gebeurd. En dat mensen massaal lockdown roepen vind ik ook onbegrijpelijk. Ik heb heel erg het gevoel dat iedereen die een andere mening heeft over bepaalde zaken omtrent het virus en zich niet inlaat met alle massahysterie, zich in een schuilkelder moet opsluiten en dat vind ik niet oke.
Ik snap deze niet. Mijn kinderen zijn 6 en 10. Slapen dus door. Kan ik daarom niet soms overprikkeld zijn van hun gedrag overdag?
Ik zeg niet dat het niet ernstig is. Het is zeker ernstig dat veel mensen dood gaan en op de ic liggen. En dat moet zeker serieus genomen worden. maar, er zitten nu hoeveel miljoenen mensen opgesloten in hun huis? En hoeveel doden zijn er van al die miljoenen mensen? Natuurlijk wil ik niemand dood hebben. Maar we moeten ook realistisch blijven, we kunnen niet iedereen redden en we hebben ook niet oneindig leven. Zo werkt dat, en nee ik denk helemaal niet lichtzinnig. Ik blijf ook zoveel mogelijk thuis. Ik zit al een week thuis. Het gaat mij erom, dat iedereen het allemaal zo makkelijk en klakkeloos aanneemt wat er allemaal gebeurd. iedereen moet bang zijn en als je niet bang bent of denkt ik laat het mij overkomen, dan word je door iedereen uitgekafferd. en we kunnen wel zeggen en denken dat het door de maatregelen word ingedamd. Maar niemand weet hoeveel mensen daadwerkelijk zijn besmet en genezen. Bij andere virussen/ziektes word ook alles met geschatte cijfers berekend, maar schattingen zijn nog geen werkelijkheid. ik ga verder ook niet erop in of in discussie. Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Maar ik denk dat iedereen maar opsluiten in huis ook niet de oplossing is.
Dan mag ik mega zeuren. Mijn 6 jarige slaapt al 6 jaar niet door... Vind deze mening idd vreemd. Begrijp als je goed rust dat je overdag meer kan hebben. Dat neemt niet weg dat op het moment dat je ineens al je Kids plus soms partner thuis heb en er gewerkt +school gedaan moet worden het overdag best heel druk word. Ik heb echt rust en stilte nodig overdag even en dat lukt nu niet en dat vind ik pittig.
Zouden er echt zoveel ziektes verspreid worden door seks? We hebben toch voorbehoedmiddelen tegenwoordig? Ik denk dat dit dus, zeker in Nederland, echt wel meevalt.
Ik snap je gedachtegang dat je niet iedereen kan redden. Maar dat is denk ik ook helemaal niet de bedoeling van deze maatregelen. Uiteindelijk gaat toch bijna iedereen het krijgen en er zullen sowieso veel mensen overlijden hieraan. Maar... Het gaat om het voorkomen van een hoge piek voor het verplegend personeel. Er is niet genoeg mankracht, niet genoeg bedden en apparatuur om zoveel mensen op te nemen in een IC of SEH. En je hebt ook nog mensen buiten het Corona virus om die intensieve of spoedeisende hulp nodig hebben.
Helemaal mee eens, voor mezelf dan. Wat anderen doen maakt me niet uit Alleen ben ik het niet eens met de opmerking "tegenwoordig". Dat er mensen zijn die het bed met velen delen is natuurlijk van alle tijden.
okee daar heb je een punt. Maar zo word het niet vermeld. Er word 1 grote paniek veroorzaakt. En iedereen gaat er klakkeloos in mee. De 1 na andere corona deskundige duikt op en iedereen vertelt weer wat anders. Ze vermelden dingen als waarheid terwijl er niet nog niet eens zoveel bekend is over het hele virus. De media moet ook eens een pact sluiten met elkaar van wat ze wel en niet in het nieuws brengen, juist om allemaal sensatienieuws te voorkomen.
Precies! Die cijfers moeten ze gewoon helemaal mee kappen. Het is appels met peren vergelijken. En ze moeten stoppen met een oproep van arts die en die. Ik vind dat vooral de media op slot moet nu. Er wordt zoveel onzin geroepen nu.
Welke bedenkingen heb je dan? Ik vind het overigens niet normaal wat nu gebeurt, we zitten juist in aan abnormale situatie en daarom zijn maatregelen nodig die we nog nooit eerder hebben gehad.
Ik vind dat Rutte dat tijdens de persconferentie heel goed verwoord heeft. Daarna werd het nog goed uitgelegd adhv een tabel. De piek uitsmeren. Ik ben verder nog niet heel veel overdreven paniek tegen gekomen moet ik zeggen. Ligt er misschien aan waar je leest. Ik ben ook niet echt een fb lezer moet ik zeggen.
Het gaat ook niet om iedereen redden, het gaat er om om te zorgen dat niet niet iedereen tegelijk ziek wordt en de ziekenhuizen overspoelen.
als de maatregelen blijven zoals het nu is, prima. Maar complete lockdown hoop ik echt niet. Want dan gaat iedereen straks tegelijkertijd weer naar buiten, en dan? Dan begint het toch weer opnieuw?
Dat is het gevaar van een lockdown idd. Daarom willen ze dat ook niet. Maar als nu te veel mensen toch gezellig met zijn allen naar de praxis of supermarkt gaan, dan zijn de huidige maatregelen niet genoeg om te voorkomen dat de ziekenhuizen overspoelen. Dan moeten ze wel. Om te zorgen dat er niet te veel mensen tegelijk ziek worden dus. En dan moet je daar ook weer gecontroleerd uit komen.
Vind toch bijzonder, iemand die kinderen heeft zegt dat die echt rust en stilte nodig heeft overdag. Dat zou hetzelfde zijn dat ik zeg met een baby van 15 dagen, pff ik moet toch echt doorslapen, vind het pittig.