Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ook al een buur(t)man? :p
     
    citroenrasp en Iertje81 vinden dit leuk.
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb er 1 waarvan ik eigenlijk niet weet of hij gedeelt wordt maar ik hem wel heb;

    Ik vraag mij af wat je bezielt of nog meer kinderen te maken als je al 2 gehandicapte kinderen hebt.. bij 1 begrijp ik heel goed (denk ik) dat je de hoop hebt dat de volgende gezond is. Maar als je er al 2 hebt snap ik het niet meer.
    En als je er dan uiteindelijk 4 van de 6 gehandicapt hebt en er nog 1 wil , breekt helemaal mn klomp.
     
    NiVa0230 en Maslov vinden dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Nou, die mening deel ik hoor, met 2 kinderen met een beperking. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om voor nog een kindje te gaan. Maar ik ken ze ook, vaak zijn dat dan vrij streng christelijke gezinnen. Maar ik ken ook een ander gezin zoals wij met 2 kinderen met dezelfde beperking, waarvan ze niet weten hoe en wat (maar die zijn ook gestopt na 2). Hier is vooralsnog ook nog niets uit het genetisch onderzoek gekomen, maar het kan toch niet anders dat er iets aan de hand is als je 2 kinderen met dezelfde beperking krijgt.
     
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Het is wel een kenmerk, maar het kan zich wel bij iedereen anders uiten. Sowieso is ASS heel breed.

    Ik heb er zelf ook wel last van dat ik alles letterlijk opvat. Hoewel het wisselend is hoe erg. Geschreven tekst is sowieso lastiger dan gesproken tekst. Al geldt dat voor iedereen wel denk ik.
     
    citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Het is pas als je moeite krijgt met functioneren dat ze gaan testen natuurlijk.
    Mss heb jij idd wel autistische trekjes, dat kan perfect.
    Onze zoon heeft adhd en ass en er is enorm veel dat ik herken en waarbij ik net hetzelfde doe.
    Mijn zus die heeft het volledige verslag van alle onderzoeken gelezen en het 1ste wat ze zei was, amai dat lijkt wel heel erg op u.
     
    Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Definieer gehandicapt? Zie mijn handtekening val ik dan in de categorie wat bezielt je? Of geld dat pas als je er 2 in een rolstoel hebt zitten?
     
  7. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik heb een mening die voor grote groepen echt totaal niet populair is.

    André Hazes muziek vind ik echt verschrikkelijk.
    Mijn indruk van hem als mens(vader, echtgenoot) is ook totaal niet positief. Natuurlijk puur gebaseerd op wat erover verteld is, want ik heb hem, en zijn familie, nooit gekend....
     
  8. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.535
    1.529
    113
    Denk niet dat het jou betreft.
    Ass word vaak pas ver na de geboorte gezien.
    En zuurstof gebrek kan ook in verschillende gradaties.
    Niet verkeerd bedoeld he.


    Wij zijn misschien ook stom geweest maar het heeft gelukkig goed uit gepakt.
    Op een gebruiksaanwijzing na.
    En voor ons hoeft het niet meer de stress,nee
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Maar zuurstofgebrek voor de geboorte, is neem ik aan niet wat ze bedoelt. En de meeste vormen van ass denk ik ook niet. Als ik dan kijk naar mijn kinderen, die ook beiden “alleen” een diagnose ass hebben, ja, dan bedoelt ze wel denk ik mijn kinderen. En daar ben ik het mee eens. Zoals de kinderpsychiater zei: als 2 boven intelligente ouders 2 kinderen met zo’n beperking krijgen, dan moet er bijna wel wat onderliggends zijn. (Overigens nog niets gevonden en als er iets is, dan is het onbekend, want alle bekende genen zijn al bekeken.)
     
  10. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Ik heb het boek geef me de 5.
    Daar staat ook een plaat in van barcodes, iedereen bestaat uit een barcode. Als het puntje bij het paaltje komt heeft iedereen wel iets wat bij ASS past, alleen is het niet bij iedereen een beperking in het dagelijks leven.
     
  11. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik vind niet alleen de muziek verschrikkelijk, hem ook inderdaad. Als ik hem ergens voorbij zie komen op de tv of hoor op de radio, zap ik weg of gaat de radio uit! Jammergenoeg begint mijn jongste te swingen als ze de muziek hoort..... moet dus regelmatig mijn oren dicht doen :|
     
    Rosa Canina en MyMiracle vinden dit leuk.
  12. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het heel vervelend dat mensen nu vingers gaan wijzen naar anderen om hoe ze omgaan met de regels omtrent de corona maatregelen.
    klopt, het is de bedoeling om zo min mogelijk contacten te hebben. Maar het is niet verboden.
    Zolang mensen zich aan de regels houden vind ik niet dat anderen dan de les hoeven te lezen dat je het niet goed doet en niet aan de regels houd.
    Je mag naar buiten
    Je mag bezoek hebben of op bezoek gaan
     
    MadeInUSA, Spoetnik, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedoel je dan een aangeboren afwijking waarvan de kans groot is dat eventuele broers/zussen dit ook krijgen?.
     
  14. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    #874 Maslov, 29 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2020
    Misschien is dit topic er niet voor, maar ik wil toch graag reageren.

    Ik merk dat ik er ook vaak mijn gedachten bij heb, hoewel ik mij keer op keer voorneem om daarover geen oordelen over te hebben bij de ander. Het blijft iets dat ik maar moeilijk kan begrijpen, net als jij @Bubblez. En dan vind ik het al lastig te begrijpen dat je überhaupt een 2e kind krijgt als de eerste zo'n heftige beperking heeft.

    Wij hebben 1 kind met een ernstige ontwikkelingsachterstand, verstandelijke beperking, kernautisme. Hij zal altijd 24/7 zorg nodig hebben en als we een tweede kind zouden krijgen, zou dat (wanneer het gezond is) zich altijd moeten aanpassen aan de situatie.

    Ik heb een vriendin wiens oudere broer een ontwikkelingsleeftijd van 3 jaar heeft. Zij is opgezadeld met de (regie over) zorg voor die 12 jaar oudere man. Ze heeft een zware jeugd gehad vanwege de stress in het gezin, omdat ze altijd op de 2e plaats kwam, omdat de ouders om de beurt een burn-out kregen, etc. Ze houdt van haar broer en van haar ouders, maar ze heeft mij destijds op het hart gedrukt: "Ik zou het mijn eigen kind niet aan willen doen."

    Dat heb ik in mijn oren geknoopt. En hoewel het me nog steeds verdriet doet, heb ik mijn kinderwens losgelaten. Ik vind het onverantwoord ten opzichte van mijn zoon én ten opzichte van een eventueel tweede kind. En ik denk ook niet dat ik het zelf zou kunnen, eerlijk gezegd, altijd maar moeten kiezen tussen thuisblijven voor de autist of naar de Efteling gaan voor de ander etc. Aangepaste vakanties. We vieren nu geen verjaardagen, hoe moet dat dan als het andere kind dat wel wil, moet onze zoon dan die dag het huis uit?

    Het zal ook afhankelijk zijn van de handicap en de mate waarin het eerste kind verzorgd dient te worden. Misschien dat mijn gevoel erover zo sterk is omdat ik er zo'n sterke kinderwens voor op heb moeten geven en het oneerlijk en onverantwoord voelt als anderen dat niet doen. Ik besef me dat het meer zegt over mezelf dan over de ander die andere keuzes maakt.
     
    conejita, MariTheresa, TotalBella en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Idd!

    Wij houden ons er goed aan al zeg ik het zelf. Maar ik heb mijn schoonmoeder ( nog geen risico leeftijd ) wel vrijdag hier gehad. Ze woont in een flatje, is alleen. Dus we zaten lekker in de tuin op afstand en zo zag ze onze dochter ook. Ze is hier normaal wekelijks en past normaal ook op dus dan moet is 1 x in de 2 weken best kunnen. Elke dag bezoek zou ik nu niet doen maar met mate moet kunnen. Volgende week ben ik jarig. Ondanks ik 2 zusjes heb en een moeder die ver weg wonen heb ik dat wel afgezegd. Puur omdat het dan lastiger word qua afstand enzo houden.
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  16. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.322
    113
    Westland
    On topic: Mijn mening is niet populair, maar daar ga ik hier verder niet meer over uitweiden...

    Off topic: Wauw, wat een respect heb ik voor jou, wat lijk jij mij een sterke vrouw om deze keuze uit liefde te maken. Bij deze een heel groot hart onder de riem!
     
    conejita, Maslov, Rosa Canina en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat zuurstof gebrek gradaties kent klopt. Vat het ook absoluut niet verkeerd op.Onze gradatie is een kind van 6 met de capaciteit van een 1 jarige. Volledige lichamelijke verzorging inclusief luiers.
    Maar is toch op zijn 5e nog gaan stappen kleine stukjes.
    Ass bij de oudste werd inderdaad pas met 4 jaar vastgesteld.
    Toch werden er door diverse mensen(zelfs familie) best harde opmerkingen gemaakt bij onze 3e zwangerschap.
    Wij hoopte met heel ons hart op een verrijking van het gezin. En ook wat hebben wij dat dankbaar mogen krijgen.
    Beide grote broers zijn ontzettend opgeknapt in gedrag en emotioneel.
    Kleine G. Is voor heel het gezin een zegen en maakt ons totaal compleet.
     
    conejita, Wenda, citroenrasp en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    ik heb deze post geliked, maar eigenlijk wilde ik je een hartje sturen!
     
    Maslov en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Enorm grootmoedig. Ik snap je andere verlangen namelijk ook heel goed.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  20. rums

    rums Niet meer actief

    Dat ik een beetje zat word van al die acties voor ziekenhuispersoneel.
    Nu een actie met een wit shirt met hart achter het raam hangen.
    Respect hoor... maar er zijn meer zorgmensen die zich het schompus lopen vanwege corona
     
    conejita, Axia, Sado en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina