Ja afgelopen jaar hadden we een pot. Ik geloof 150 per volwassene en 75 per kind. En wat er na de boodschappen over was hebben we gebruikt voor borrelen op het park. Maar dat was dan in een vakantie huisje. Als ik mensen hier thuis uitnodig wil ik niet delen.
Wij hebben niet meer drinken en tussendoortjes nodig, waarom zou je daar meer van nodig hebben? Wij eten zoals we altijd deden (en onze oudste veel minder omdat ze nu niet 8 uur per week sport). Drinken vooral water, ik ook veel thee, alleen in het weekend sap of frisdrank, maar dat deden we altijd al zo.
Oh jee nog steeds de flesjes water Hier hebben we wel babybel kaasjes maar die vliegen er niet doorheen ofzo. Verder niet echt luxe dingen, wel coca cola (1 liter fles voor het weekend), maar, de rest is eigen merk drinken. Verder veel groente en fruit, heb dit keer meer besteld want heb nu toch te weinig. Moest dit keer bv. ook crèmespoeling, keukenpapier en afwasmiddel hebben, dat is niet elke week.
Ik eet samen met dochter wel 4 a 5 van die kaasjes op een dag. Ik vind ze zo lekker Ja en die flesjes water, weer ipv nog steeds, ze gaan hier gewoon veel minder water drinken als het uit de kraan moet komen. Tijdje getest. En heb gewoon liever dat ze water drinken dus dan maar kiezen voor de slechte keuze. Mag van mij trouwens best statiegeld op komen zodat de flesjes niet in de afvalbak belanden.
Haha echt waar, hier vindt onze jongste ze lekker maar die eet er soms 2 en dan weer een paar dagen niet. In Duitsland hebben ze wel statiegeld op plastic flesjes inderdaad, zou best een goed plan zijn voor hier. Vul je de flesjes wel eens nog een keer? Kan je niet te vaak doen maar een paar keer moet kunnen, scheelt ook weer.
Ons eet en drink gedrag is totaal anders nu. Wij drinken thuis vooral spuitwater dus aangezien we nu altijd met 4 of 5 thuis zijn hebben we daarvan veel meer nodig. Ook de thee zakjes en de koffie pads gaan er nu veel vlotter door. We nemen anders gewoon boterhammen mee naar school en het werk. Nu voorzie ik eens soep, maken we eens een wrap, broodje, slaatje,.... Anders zijn er 2 die een koek meenemen naar school. Nu gaan degene die thuis zijn samen aan tafel zitten voor een koekje. Maar omdat er tijd is word dat al eens verse pudding met speculoos, verse cake, pannenkoekjes,.... Van 1 appel of banaan mee naar school is het nu toch iets meer fruit. Eens een smoothie of fruitsla.
Nee als ik thuis uitnodig dan deel ik ook niet. Vroeger met mijn ex deden we het ook zo alleen dan 100 per volwassenen en 50 per kind. En als het op was dan weer opnieuw storten in de pot. En als we dan over hadden na die paar dagen bewaarde ik het meestal en gingen we ervan uit eten of bij het uitgaan ging het aan de drank op.
Maar hoezo dan? Omdat het slecht voor het milieu is? Hier gaan er ook heel veel flesjes water doorheen. We vinden het allemaal lekkerder drinken. Edit; ik snap heus wel wat je bedoelt hoor mbt plastic maar daarin maken we allemaal onze eigen keuze.
Ja soms wel, vooral zoon en ik wij nemen een flesje mee naar bed en als die laat in de avond of nacht op is hervullen we hem voor die nacht. Maar in de ochtend als ik de kamers schoonmaak gaan ze de prullenbak in. Dus max. 1x.
Haha ik ben de regeldoos van de groep ze willen wel helpen maar dan komt dat stukje control freak in me naar boven en ben ik bang dat dingen ontbreken dus regel ik het toch liever zelf
Je laatste zin. Vast een impopulaire mening, maar ik vind dat dus een dooddoener. Ja jij maakt je eigen keuze, net als 1000 andere mensen waardoor er nu dus plastic soep is. Die “eigen keuze” heeft invloed op de gezondheid van alle mensen en onze gezamenlijke planeet. Nu zul jij ze vast netjes weggooien, maar wat er daarna mee gebeurd weet je niet zeker (plastic wordt verscheept naar arme landen om daar “gerecycled” te worden maar het blijkt dat dit vaak niet gebeurd, plus al die andere mensen die die keuze ook maken maar dat blijkbaar gewoon wel buiten weggooien)
O ja. Dat klopt helemaal wat je zegt hoor en dat is de waarheid maar waar ik meer op doelde is dat ik er een enorme hekel aan heb als mensen dingen gaan zeggen als; heb je dit al geprobeerd? Heb je dat al gedaan? Enz. Het is vast allemaal goed bedoeld maar uiteindelijk ‘dwingen’ ze je een bepaalde hoek in of leggen ze je dingen op waarvan je zelf ook wel weet dat het misschien niet het juiste is. Het komt zo over zeg maar. Gek; ik wist al dat er een reactie als de jouwe op mijn post zou komen. Maar het heeft er dus niets mee te maken dat ik dus denk; ik doe lekker wat ik zelf wil en laat de rest van de wereld maar stikken. Het heeft er wel iets mee te maken dat ik allergisch ben als mensen je dingen gaan opleggen en dan niet in de vorm van dat je hulp vraagt maar je een lesje gaan geven over een onderwerp dat wereldwijd bekend is.
Oh dit is een oude 'discussie' geweest tussen mij en @GossipGirlxoxo , vandaar dat ik het op die manier aanhaalde . Was verder heel positief trouwens en werd door haar ook positief opgevat. We kunnen niet alles en iedereen veranderen, maar bewust maken wel en dan kunnen mensen zelf kiezen wat ze er uiteindelijk mee doen
Bij verjaardagen gaat het bij ons ook zo, dat we van te voren bespreken, wat er gaat gebeuren (is het van 11 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds, dan heb je te maken met lunch, avondeten en gebak, verdere hapjes voor tussendoor) dus dan weet je ook wat je dan moet hebben bij de boodschappen. Extra klapstoeltjes alvast klaarzetten voor als de horde ineens komt. De tafels alvast avond van te voren klaarzetten. Dus wel herkenbaar. Maar wel rustiger als de dag dan eenmaal aangebroken is.
Hier vorige week €230 aan boodschappen, deze week nog maar €100 en hoeven voorlopig geen boodschappen te doen, wil eerst alles opmaken wat we al op voorraad hebben en diepvries legen. Zijn met z'n 5en en nemen vaak ook iets voor schoonmoeder mee. Voor corona was het wekelijkse bedrag boodschappen +/- €300 en ging ik dagelijks wel naar de super, maar kom nu nauwelijks buiten
Dingen aan je opleggen heb ik een bloedhekel aan. Maar hoe jij hem nu stelt daar heb je gewoon een punt Mooi geformuleerd ook!
Ik heb wel een mening toe te voegen hierover. Ik vind het namelijk bizar dat mensen beweren dat ze keuzes maken waarvan ze weten dat ze slecht zijn voor de wereld alleen maar omdat iemand gezegd heeft dat een alternatieve keuze beter is. Ik heb ook een hekel aan mensen die ageren tegen elk vegetarisch recept dat ze op Facebook kunnen vinden door te zeggen dat ze dan wel wat extra vlees gaan eten. Dat is geen eigen keuze, dat is gewoon asociaal.