Eens, en daarbij kan je prima thuis bidden. Naar de kerk kan wel weer als deze crisis voorbij is, lijkt mij.
nee er mogen een bepaald aantal personen aanwezig zijn. Het ligt aan het aantal m2 van de supermarkt. Hier staan dat aantal winkelwagens buiten. elk persoon dat de supermarkt in gaat moet een winkelwagen meenemen. Winkelwagens op? Dan moet je buiten wachten.
Nou dat. Ik kan mijn sport nu ook niet uitoefenen, niet bepaald goed voor mijn gezondheid en fysieke gestel.... vooral niet nu er meer avonden vrij zijn om chips te eten..
Ja wel echt bijna 100 in ieder geval (wij wonen naast de kerk, dus hadden er goed zicht op wat er naar binnen ging) Hier ook normaal met 1200 mensen geloof ik..
Niet alleen kerkdiensten hoor, maar ook huwelijken (zowel stadhuis als kerk) en begrafenissen mag je met max 30 man en 1,5m afstand bijwonen.
Dat zal dan per plaats verschillen want hier zijn de kerken toch echt dicht. Diensten zijn te volgen via de kerk radio. Elke woensdag avond worden de klokken geluid voor de mensen die nu extra hard moeten werken , voor de mensen die ziek zijn en voor de overledenen
Maar ik snap de berichten niet over de biblebelt, ik woon ook soort van in de biblebelt (plaats waar ik woon eigenlijk niet, maar de regio wel). En hier zijn die plaatsen helemaal niet harder getroffen. Dan heb ik het ook Barneveld, Ede, Veenendaal, Rhenen, etc., zijn allemaal vrij licht gekleurd op de kaart van de rivm.
Regels vanuit de overheid zijn max. 30 aanwezigen. 2 Uitvaarten in de (schoon)familie afgelopen week hanteerden max 30 aanwezigen en de rest was er livestream. Maar zal ook per locatie verschillen wellicht als 30 man + 1,5m afstand niet mogelijk is ivm beperkte ruimte.
Hier heb je zeker gelijk in. Ik vind alle acties en berichten echt een opsteker en het ontroerd me ook. Het blijft na 4 weken ook nog steeds doorgaan. Echt mooi! Het tweede gedeelte van je post ben ik het wat minder mee eens. Ik vind namelijk dat we dadelijk als land eerst alles moeten doen om de economie weer enigszins op te laten krabbelen. Er zijn nu zoveel mensen zonder inkomen, of die het met veel minder inkomen moeten doen. Ik als ziekenhuismedewerker krijg gewoon mijn loon. Loonsverhoging vind ik echt niet op zn plaats de komende tijd. Er mag binnen de zorg misschien wel wat aandacht komen om dit soort crises te voorkomen. Maar dit zal wel een impopulaire mening zijn.
Sorry dat ik het zeg maar ik ben een beetje klaar met corona. Ik wil weer gewoon mijn hobby's oppakken (is allemaal dicht daar.) Ja ik ben een zeikert na al die doden en ik vind het ook echt heel erg maar ik heb schizofrenie en die word er niet beter op.
Ik heb gisteren een begravenis via live stream bijgewoond. Daar waren inderdaad 30 man aanwezig maar die 1,5 meter ruimte werd niet aan gedacht.
De vader van mijn vriendin werd afgelopen zaterdag begraven, daar waren echt geen 30 mensen bij aanwezig.
Zal familie daar ook geen zeggenschap in hebben? Weet niet wie er waren natuurlijk maar kan me voorstellen dat ze zeggen alleen partner, eigen kinderen en evt ouder(s). 30 is zo weinig. Als ik naar oma kijk, dat zijn 6 kinderen + partners, dan zit je al op 12. Maar wie doe je dan nog. Kleinkinderen? Dat zijn er al meer dan 35 dus meer dan de helft mag niet. Lijkt mij logisch om dan te zeggen "allemaal niet". De eigen broers/zussen of die van opa*? Die zijn allemaal bejaard dus risicogroep. Ik kan me voorstellen dat ze dan de keus maken voor alleen de kinderen met partner en dan ruim onder de 30 blijven.
Dat zijn dan diensten waar 30 mensen komen. Bij ons is het via stream alleen de predikant met een paar van de kerkenraad die gespreid zitten. Ik snap het ook niet als ze een dienst houden waar er meer mensen zijn. En dan van sommigen de vergelijking met een kledingwinkel, dat slaat nergens op want daar zijn ook niet veel mensen.
Deze man had dus ook 10 kinderen en zo'n 20 kleinkinderen, dus daar kan het idd ook nog aan liggen. Beetje raar als de ene wel mag en de ander niet. Dus dan maar allemaal niet, ofzo...