Dat vind ik ook, lastige onderwerpen in jip en Janneke taal. Maar volgens ben je fan of walg je van hem, er is is geen middenweg.
Ik vind hem ook niet grappig. En van zijn grappen krijg ik altijd plaats vervangende schaamte. Maar zijn onderwerpen vind ik wel altijd interessant, en hij legt alles goed uit.
Ik denk echt dat het beter is als je even iets anders gaat doen. Heb je een tuin waar je even in kan gaan zitten? Even proberen je gedachten te verzetten.
Ik vind het echt stom dat een prostituee nu ineens sekswerker genoemd wordt. Waarom het niet gewoon bij de naam noemen?
Omdat het gewoon bij de naam genoemd kan worden en er niet allerlei "mooie" benamingen voor verzonnen hoeven te worden, naar mijn mening.
Bredere context? Er zijn nl ook mannen actief in deze branche en transgenders/ travestieten. Of dat laatste het correcte woord is, shoot me bedoel het niet onaardig. Dus hebben we een gender neutraal woord genaamd sekswerker.
Dat is ook per niet definitie daarom. Dit is een verklaring voor gebruik van het woord sekswerker: https://wijzijnproud.nl/wijzijnproud-nl/prostitutie/ Ik vind het woord sekswerker wel een stuk duidelijker klinken, jij niet? Het is heel letterlijk. Ik heb verder niks met de beroepsgroep, maar ik hou altijd wel van duidelijke bewoordingen.
Dat ik het een beetje gek vind dat er een noodpakket komt voor de voetbalclubs (de profclubs dan, de hobby clubs kan ik nog ergens begrijpen) Als je zoveel miljoenen kunt uitgeven om een speler te kopen als club, en aan het salaris van die voetballers, dan kunnen die nu ook wel met wat minder toe... En de baas van mijn man komt tot nu toe nergens voor in aanmerking (klein bedrijf) maar draait duidelijk verlies. Beetje krom
Ik zei het al eerder in dit topic, van mij mogen ze voetbal wel helemaal afschaffen , kost alleen maar handen vol geld aan handhaving en dan nu blijkbaar ook nog een noodpakket, wat een onzin....
Hier was zelfs de voetbalfan verbaasd, schoonvader zei net ook al ze kunnen best wel wat inleveren ze hoeven immers nu ook niet te presteren op het veld.
Ik vind het juist niet erg duidelijk klinken, want zo zou je een seksuoloog bv ook zo kunnen noemen. Of andere beroepen die in meer of mindere mate gelinkt kunnen worden aan seks. Maar ik vind het gewoon vreemd dat het woord prostituee ineens is vervangen. Waarom was het woord eerst wel goed en nu ineens niet meer? Daarbij zie ik prostitutie persoonlijk niet echt als werk, dus dat speelt vast ook mee.
Dit is echt krom idd. Ik las laatst dat de Efteling financiële compensatie vroeg terwijl ze een omzet van een paar miljoen per dag (! ) hebben. Dan zou je toch denken dat ze een behoorlijke buffer hebben opgebouwd? Helemaal omdat er ook regelmatig nieuwe attracties bij komen, die zijn nou ook niet bepaald gratis.