Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik riep eerst heel hard no way maar als dit betekend dat we hierdoor een aantal weken / maanden eerder van bepaalde maatregelen af zijn. Heel graag!

2. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik zal die app nooit vrijwillig installeren. Ze kunnen me nu al traceren, dat weet ik maar om zoiets er ook nog bij te doen. Ik laat mijn telefoon liever thuis of koop een huistelefoon.

Ik denk dat het heel ver gaat, mensen zijn bang en geven liever alles op (oa vrijheid).

3. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Terugkrijg van je vrijheid door eerst je vrijheid op te geven ja :(
    Luister maar naar Bill Gates, die zegt dat we nooit meer grootse events gaan meemaken tot IEDEREEN gevaccineerd is.
    Dag EK/WK, Eu Songfestival, concerten, enz.

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.497
    21.907
    113
    Nou wat een drama inderdaad... :rolleyes:

Kipsate, Bloem2310, Luna86 en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Ook dat vind ik echt van andere orde dan bij een pandemie.

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Vooral het songfestival, dat is echt een drama. Vooral een drama voor de oren als dat ooit weer doorgaat. :roflmao::roflmao::roflmao:

Gewooniemand, Vergeten, Nehneh en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.960
    33.634
    113
    En waar koop jij je spullen nu dan? Bij zo'n gezellig éénmanszaakje waarvan de eigenaar nu zo hard zijn best doet het hoofd boven water te houden? Want die zaakjes komen overeen met de pricipes die je hier nu stelt. En welke bron heb je dat de Action niet zoveel waarde aan de kwaliteit stelt? Ik lees alleen maar aannames. Als ik jouw reacties zo lees, neem ik aan dat jij nooit een Kruidvat, Etos, Albert Heijn, Zeeman, Wibra, etc binnenloopt? Want die doen er net zo hard aan mee en inderdaad wat @citroenrasp zegt; al eens de hoeveelheid plastic gezien die Albert Heijn in zijn winkel heeft liggen? Paprika's in plastic, komkommers in plastic, salades in plastic bakjes met, naast het dekseltje dat erop zit, ook nog een plasticje over het bakje. Tja....

Gewooniemand, Ysabella en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.497
    21.907
    113
    :roflmao::roflmao:

Iertje81, Ysabella en suus1983 vinden dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.960
    33.634
    113
    Drama voor de oren :roflmao::roflmao::roflmao:

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Ja en? Ik schrik daar niet heel erg van hoor. Vind anti vaxxers veel enger nog

Iertje81, Jackie87, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.497
    21.907
    113
    Wat dacht je dan van de concerten van Frans Bauer die nu niet meer doorgaan... :cry:

Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    waarom? De meeste vaccins die wij nu krijgen zijn al jaren op de markt.
    Het vaccin tegen corona is nieuw. Ook al duurt het nog een tijdje voor het op de markt komt, niemand weet dan wat voor gevolgen dat vaccin kan hebben op lange termijn.
    Wat is er dan mis mee om daar kritisch op te zijn?

Bloem2310, SAARC, Leni88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.497
    21.907
    113
    Ik heb me een tijd terug verdiept in de trucjes die supermarkten toepassen om mensen te laten kopen. Dat is ook niet mals hoor. Die hele indeling zit gewoon een strategie achter om zoveel mogelijk impulsaankopen te doen. En wat dacht je van luchtverfrisser met vers-brood-geur?
    Vind het daarom best hypocriet dat ketens als Action, Big Bazar en Op=Op (want ik neem aan dat het niet alleen om de Action gaat) daar nu zo van worden beschuldigd.

Maar ik vind sowieso dat er veel te veel verantwoordelijkheid wordt toebedeeld aan de winkels/de industrie; wellicht ook een onpopulaire mening van mij. Het is net zoiets als de voedingsindustrie de schuld geven van je eigen overgewicht, omdat ze overal teveel suiker en vet in stoppen (ipv gewoon gezond en onbewerkt gaan eten).

Gewooniemand, Leni88, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Daar baal je stiekem van he :p

Iertje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.281
    25.751
    113
    Maar je belt hoop ik wel de politie wanneer er een misdaad gepleegd wordt. Ik heb ooit de politie gebeld (is gelukkig nog maar 1x nodig geweest) omdat ik iemand zag inbreken in een auto. Het zou niet in me op komen om mezelf dan als verrader te zien of klikspaan oid.
    De misstappen die jij noemt vind ik in zijn geheel niet te vergelijken met een virus dat een land plat legt, zowel op gezondheidsgebied met vele doden, als in de zorg, als ook economisch gezien. Ik vind het echt misdadig als mensen hele feesten in hun tuin geven oid, gezien de consequenties dat kan hebben en zou het dan ook eerder vergelijken met een misdaad en niet met een kleine verkeersovertreding.

@GossipGirlxoxo ik zie juist de mensen die de regels zo enorm overtreden als verraders (om even in jouw woorden te blijven). Het heeft zulke enorme consequenties voor de rest van het land dat ik het alleen maar correct vind als dat wordt aangepakt. Net zo goed als wanneer je de politie belt voor een mishandeling, beroving en noem maar op. We kijken er van een totaal andere kant tegenaan, denk ik.

Gewooniemand, chrystel73, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Kun je een paar van die trucs noemen?
    Ik ben namelijk echt een drama als het gaat om impulsaankopen en ben benieuwd of dat minder word als ik me er bewust van ben.

Iertje81 vindt dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Er niks mis met kritisch zijn. Als je van te voren al gaat roepen dat je het toch niet gaat doen, ben je niet kritisch, maar onwelwillend.

18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.497
    21.907
    113
    En of ik daarvan baal. Jan Smit heeft ook al een burn-out dus er is helaas ook geen alternatief voor Fransje... :roflmao:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

:roflmao::roflmao::roflmao:

citroenrasp vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.497
    21.907
    113
    Na de ingang bewust iets gezonds tentoonstellen. Als je groenten in je kar hebt voel je je schijnbaar minder schuldig om ongezonde dingen te kopen.
    Ook wordt de indeling van supermarkten regelmatig veranderd waardoor je langs producten komt die je normaal gesproken niet meeneemt. En de producten die je écht nodig hebt liggen nogal verspreid van elkaar, waardoor je echt door de hele winkel moet.

Verpakkingen met oneven aantallen (9 stuks bv en je hebt er 10 nodig... dan koop je dus maar 2)
    Verpakkingen die ontzettend vaak van uiterlijk veranderen.

Voor de kassa dingen als kauwgom/chocoladerepen etc voor extra impulsaankopen. Dit is even wat ik me zo herinner. Blijkbaar is er nog veel meer, zoals trage poortjes. https://www.ahealthylife.nl/de-18-meest-gebruikte-verkooptrucs-de-supermarkt/

Gewooniemand, Kolibrie2, Leni88 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina