Meningen die nou niet echt populair zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.894
    896
    113
    Vrouw
    Klopt ook, het slaat ook nergens op met die term. Je had mij niet dat pakket moeten geven met scheikunde en natuurkunde bijvoorbeeld. Daar had ik inderdaad gewoon gigantisch de mist mee ingegaan. Precies wat je bedoelt, allesbehalve de pret... Voor mij was die keuze met de talen inderdaad wel "pret" in de zin van dat ik boeken kon lezen, iets wat ik altijd al graag deed en nog doe. Iets wat fijn voor mij was. Maar ik kan me voorstellen, dat dat voor iemand absoluut niet hoeft te gelden. Ik snap dus je reactie en pak het ook zeker niet persoonlijk op. Maar men heeft dat zo vaak geroepen toentertijd, toen je nog je vakken los kon kiezen ipv profielen ed. Geen idee, waarom het dan gerechtvaardigd zou zijn om dat zo te noemen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Dat klopt. Mijn man is chemicus en voor hem zou zo'n pakket ook allesbehalve een pretpakket zijn.

Iertje81 vindt dit leuk.
  3. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.894
    896
    113
    Vrouw
    Gezien zijn baan, zou je mans pakket voor mij dus allesbehalve een pretpakket zijn :) Wat ik in mijn reactie op @Iertje81 zei, geen idee waarom het gerechtvaardigd zou zijn. Jullie reacties hebben me ook wel beetje aan het denken gezet. Het is ook niet logisch om dat zo te noemen.

Iertje81 en suus1983 vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Haha voor mij ook. Ik ben daarin het tegenovergestelde van mijn man. Ik snap overigens wel wat je bedoelde hoor en zo werd het ook genoemd. Voordeel voor onze kinderen is dat mijn man de ene kant kan uitleggen en ik de andere kant.

5. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Haha ja yes! ♡ action!! :roflmao:

Iertje81 vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Bij mij zou wiskunde a erbij (naast b) juist een pretpakket zijn, sterker nog, mijn wiskundeleraar zei dat hij me niet in de klas wilde zien als ik wiskunde a als 8e vak erbij zou nemen. Toen heb ik er dus maar een extra taal bijgenomen.

breister vindt dit leuk.
  7. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ik had Nederlands, Engels, Duits, geschiedenis, economie, aardrijkskunde. Dat was voor mij een pretpakket want dat waren alle vakken waar ik goed in was. Maar voor veel klasgenoten was Duits dat bijv echt niet, terwijl ik met een 9 slaagde.

8. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.894
    896
    113
    Vrouw
    Ik ben het zelfs gaan studeren :roflmao::roflmao:

Iertje81 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  9. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.894
    896
    113
    Vrouw
    Heerlijke reactie van je wiskundeleraar :roflmao:

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    Ik heb wiskunde A als negende vak gedaan op het vwo. (Naast nederlands, engels, frans, latijn, natuurkunde, scheikunde, biologie, wiskunde B). Ik volgde eens per week of zo een lesje (het was niet in te roosteren dus ik hoefde er niet structureel heen, en woensdag het eerste uur sliep ik vaak liever uit), deed het verder zelfstandig.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    9e vak was bij mijn school niet mogelijk. De insteek van de wiskundeleraar was ook dat ik (gezien mijn wiskundeknobbel) het zelfstandig allemaal best zou kunnen in minimale tijd. En dat het dan wat zonde zou zijn om het als 8e vak te kiezen.
    Verder hadden we bijna hetzelfde pakket, alleen had ik duits ipv latijn. En dus frans laten vallen in 6vwo ivm ziekte van Pfeiffer, dat zorgde voor concentratiegebrek (en missen van ongeveer de helft van de week door ziek zijn, ik mocht zelf weten wanneer ik naar school kwam), ik deed ineens een half uur per pagina over boeken lezen en Frans ging het traagst.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Dat als er een vaccin is voor covid ik waarschijnlijk onze zoon niet laat vaccineren... Mijn man en ik laten ons dan wel vaccineren om te zien of we er goed op reageren, maar onze zoon niet. Ik vind het maar dubieus dat bepaalde handelingen nu worden overgeslagen om zo snel mogelijk tot een vaccin te komen. En ik ben altijd erg pro vaccineren.:oops: Hoe denken jullie daar over? Ik merk dat ik er erg mee bezig ben wat betreft onze zoon. Het is ook absoluut niet als discussie bedoelt. Maar ik vraag mij gewoon af of mijn gedachten nou zo raar is.

Leni88 vindt dit leuk.
  13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Toen met de mexicaanse griep werden juist jonge kinderen gevaccineerd, omdat die juist hard getroffen werden, dus in dat opzicht anders. Aangezien ik virologen in mijn familie heb en zij van die vaccins toen alles hebben gelezen en hun kinderen lieten vaccineren, durfden wij dat ook prima aan. Wij hebben toen de mexicaanse griep gekregen ook, na onze zoon pas 1 van de 2 vaccinaties had gehad. Hij was beduidend minder ziek dan ons (mijn man had een longontsteking en gekneusde ribben en ik een dubbele oorontsteking en gekneusde ribben. Onze zoon van toen 1 had alleen wat gehoest en een paar dagen koorts gehad), dus ik was erg blij met de vaccinatie.
    Ik geloof niet dat er zoveel stappen overgeslagen worden hoor, tenminste niet hier. Ik ken iemand die werkt aan een vaccin en die denkt dat het nog wel een jaar duurt.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Denk dat ze daarom ook pretpakket genoemd werden. Je vakken zo uitkiezen dat je alleen maar vakken overhoudt waar je goed in bent. En dat kan voor iedereen er dus anders uitzien

Ik had Nederland, Engels, economie, natuurkunde , scheikunde en wiskunde a

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.497
    21.907
    113
    :roflmao::roflmao:

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.763
    18.879
    113
    Vrouw
    Dat is ook een beetje te zien via welke makelaar de verkoop gaat natuurlijk. Heb je een makelaar die zelf de foto's neemt dan zie je weinig prul en heb je specifieke bezoek dagen en daar zijn dan ook geen eigenaren aanwezig.

Maar je kan idd even goed een rokende eigenaar op de bank vinden en vrouwlief die u eens laat rondgaan in huis.

17. Krtek

Krtek Niet meer actief

Ik bijna hetzelfde, alleen wiskunde a er bij. Economie was mijn extra vak

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja lastig vind ik dit. Want ik vertrouw het aan de ene kant wel omdat ik een leek ben en diegene die het vaccin ontwikkelen er werkelijk verstand van hebben. Maar ja, ik weet het ook niet, een gevoelskwestie denk ik omdat het nieuw is.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben er niet bang voor. Het zal alsnog uitgebreid getest worden, en daarbij, het principe van een vaccin is altijd hetzelfde toch?

Elsss en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik zou eerst willen weten hoe het zit met immuniteit. Is dat voor altijd? Zo ja, dan wil ik weten of we antistoffen hebben? En zo niet, dan denk ik dat ik wel kies voor vaccineren. Toen een jaar of wat geleden die nieuwe variant van meningokokken ineens "uitbrak" heb ik ook ervoor gekozen dat nieuwe vaccin te kopen voor onszelf en de kinderen (ik twijfel of dochter er toen al was).

Deel Deze Pagina