Ik ben ander halve week geleden bevallen net een keizersnede en kan nu al niet meer wachten tot ik weer kan sporten. Alleen hoelang moet ik nog wachten ? Wanneer zijn jullie begonnen me t sporten en hoe ? Zelf deed in in de zwangerschap wedstrijdzwemmen en xco in de sportschool. ik heb van het ziekenhuis totaal geen informatie gekregen heb mezelf via Internet moeten informeren. Vindt het zelf wel erg slecht! Maar kan over sporten niet echt een specifieke tijd vinden.
Nou,ik mocht zowiezo de eerste 6 weken na mijn keizersnede niet sporten... En daarna zou ik ook goed uitkijken en overleggen bij je nacontrole wat je mag doen aan sport evt...
Ik wilde ook meteen aan de slag na mijn ks om de kilo's er af te krijgen. De gyni had aangegeven dat ik sowieso 6 weken moest wachten. Daarna mocht ik van haar gewoon alles weer doen. Ben toen eerst gestart met fysiofitness om ff een beetje onder begeleiding de boel weer op te starten. Heb toen trouwens wel nog gebeld naar de fysiotherapeut of ik toch al eerder kon starten (had niet gezegd dat ik 6 weken niks mocht doen) maar zijn vrouw had ook een ks gehad en hij zei dat ik toch echt moest wachten....
Idd eerst 6 weken wachten, daarna mag je alles weer zolang het maar goed voelt. Tot die tijd kun je natuurlijk wel wandelen. Dit is mij verteld door het zkh en gyn. Idd heel slordig dat ze je geen info hebben meegegeven!
Jep hier precies na 6 weken weer in de sportschool mag alleen nog geen buikspieren doen vanwege diastase. Ook moet de gyn je wel eerst groen licht geven. Ik ken het gevoel hoor, was ook ongeduldig om weer wat te mogen doen