MENINGEN gevraagd! buurtkat komt door ons kattenluikje!

Discussie in 'De lounge' gestart door klingel, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @mijkeltje: zo'n chip-luikje was achteraf perfect geweest; onze katten zijn gechipt.

*sigh*

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, ik ken 't gevoel... 'k Had graag zo'n luik gehad, maar goed... Dan moet ik eerst 'n geldboom vinden... ;)

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    *update*
    :)
    ik geloof dat die plens water van een paar nachten geleden (toen ik met eigen poezels op wacht op de deurmat heb gezeten van 0400 tot 0500 :D) toch gewerkt heeft; rooie rover niet meer gezien/gehoord sindsdien!
    *einde update*

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mooi zo!!! :D

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Haha stelletje helden, arme rood die schrok zich een hoedje en ook nog heel zijn vacht in de war:D:D:D
    Toch goedkoper dan zo'n high tech kattenluikje en minstens zo effectief!

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    :D
    hahahahah hele rooie coupe in de war ja, de schat!

maar goed van ons he!
    de rust is wedergekeerd hier in huis (hoewel, ik vond vanmorgen 2 dooie muizen, maar das weer een ander verhaal;) )

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    te vroeg gejuichd, doe ik net (ja net pas!) de voordeur open, ligt een een halve kilo oranjerode plukken in de portiek!

ik weet inmiddels wel van wie kat is, en ook dat kat op pad is wegens dat eigenaren nieuwe jonge katjes erbij hebben.

straks eens even langsgaan, crisisberaad ;)

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi Ts,
    Ik heb op een galerij gewoond, en daar zat al een luikje in de voordeur door de vorige bewoner gemaakt.
    Je bent verantwoordelijk dat de kat naar binnenkomt, alhoewel ik dat zelf ook wel vreemd vind. wij hebben zelf geen kat, maar de kat van de buren kwam in het begin toen we het luikje perongeluk nog niet op slot hadden, eens langs om te skaien.
    Tenzij het verplicht wordt om je kat niet los te mogen laten lopen, is hier niets aan te doen, helaas.
    groetjes

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Sorry Klingel maar ik moet er stiekem wel om lachen:D
    Sterkte met het beraad, ik hoop dat alle partijen het eens kunnen worden anders zou ik toch eens iets van schrikdraad gaan overwergen;)

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @michelle: jaja lach maar, ik zal bij jou eens een oranje plofkat die kilo's wol verliest door t luikje drukken! :D

maar nu ik meer heb ontdekt vind ik t ook wel weer zielig, kat ' vlucht ' uit eigen huis wegens nieuwe katten, en dan gaat ie eten/ruzie zoeken bij ons!

werkelijk, de hele portiek ligt vol, ik zal eens een foto plaatsen. beh!

11. Djuke

Djuke Bekend lid

Hier exact hetzelfde probleem met een zwarte boef. Meneer slaat onze lieve poes in elkaar en ramt het kattenluik gewoon open met zijn kop. Ook al zit ie dus op slot!
    Dus ik bakjes verhuisd naar de keuken en tussendeur dicht. Geen probleem voor de zwartjakker, hij springt gewoon net zo lang op en neer tegen de deurklink totdat de deur open gaat! :$ En pist uit wraak tegen de muur!
    En hij weet dat ie fout bezig is want als ie ons ziet is het zoefffffffff!

Emmers water heeft ie al over zich heen gehad, dagelijkse vecht-en krijspartijen met onze poes die dus niet zomaar opgeeft.... maar helaas het kreng komt nog steeds!

GRRRRRRRRRRRR

Hopelijk krijg jij het rode monster wel weg, klingel! Want wij worden er echt gestoord van. En poeslief ook, die sluipt bang door het huis heen. Praten met het baasje heeft geen zin, die is zo gestoord als een deur. :x

12. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Wij hebben lekker geen luikje die van ons schreeuwen net zo lang bij de schuifpui tot iemand van hun personeel open doet8). Is ook niet alles hoor maar gelukkig zijn de loeders meestal 's nachts binnen. Nu niet stiekem die kat door mn brievenbus proppen he!?Ik zal weer poeslief zijn:D

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @djuke: wow! een zwarte stalker! je wordt er inderdaad gek van he!
    en het lastige vind ik, als kattenfan, dat ik ANDERMANS kat dan ook wel weer lief/zielig/enz vind! :(

@michelle: hahaha, ik zal geen kat door je brievenbus persen! :D

maareh, dat personeel: mooi gezegd, zo ist wel ja!

ik net bij de dame geweest van wie de rode plofkat is.
    bekend probleem!
    plofje schijnt meerdere huishoudens-met kattenluikje-te terroriseren.

waarom?
    omdat dame 2 kittens erbij heeft, en die haat plofje, dus plofje zoekt heil/eten/dak/ruzie elders.

het goede nieuws: zij gaat verhuizen, MET de kittens
    het slechte nieuws: haar ex en plofje blijven hier!

maar, ik denk dat als kittens weg, plofje hier weg!

hoop?
    :(

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Haha, 't feit dat je 't beest Plofje bent gaan noemen zegt in elk geval al dat je geen hekel aan 't beest hebt...

Het lastige is vaak, dat je tien keer met de eigenaar kunt gaan praten, maar dat 'n kat over 't algemeen niet geneigd is te luisteren naar 'n hartig woordje van zijn of haar baasje.

Maareh, tot de buurvrouw met de kittens vertrokken is ga jij nu 's nachts voor de deur liggen met 'n antiplofjeplantenspuit?

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @mijkeltje: ach, eigenlijk heb ik wel hekel aan t beest, of meer aan t effect van t beest (kattekindjes in eigen huis in de stress), maar ja, ik ben er eentje die snel boosheid vergeet.... zodra verbetering in zicht is dan! 8)

plofjebaasje heeft beloofd plofje binnen te houden snachts.. sowieso wel goed misschien.... (plofje ziet er een beetje, ehhhh, ongekamd en ongeaandachted uit)

dus wellicht een rustig nachtje!

maar werkelijk, naast de voordeur en in de gang staan 2 emmers water!

dus plof kan plens verwachten!
    ;)

16. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Hier een heeel zielig verhaal over een schooikatje op onze buurt...

Mensen die achter ons woonden zijn verhuisd en hebben de kat achter gelaten... Heeeel erg zielig. Heb ze nog geprobeerd op te sporen, om de kat alsnog bij hun op destoep te zetten, maar helaas. Nu heeft die kat natuurlijk honger. Zelf hebben we twee engeltjes van katten, maar wel echte bangerikken. Zodra er ook maar iets gebeurd komen ze binnen. Luikje kan dus niet dicht... Die schooikat kwam ook bij ons binnen, heel vervelend, aangezien onze katten echt mietjes zijn...

Ik zat met mijn handen in het haar;), wat moet ik nou met deze kat!!! Hij was al aardig verwilderd, niet meer lief zeg maar. Helaas voor de kat (en stiekem een beetje gelukkig voor mij, al vind ik het heeel zielig) begon de kat ook bij onze overburen te dineren. Daar was de overbuurman niet echt van gedient en die heeft hem doen verdwijnen.... ZIELIG HE???? Maar ja, probleem vooralsnog wel opgelost...

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    wat een zielig verhaal.. :(

maareh, ' doen verdwijnen ' :$:(:(

ik zal die overbuurman eens doen verdwijnen!!!

maar idd, wel een erg lastig dilemma.. en wat ASO van de ex-buren, grommmm

18. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Mensen in de buurt hebben onze kat ook laten verdwijnen en geloof mij als ik erachter kom wie of wat dan maak ik hun echt van kant !
    The CSI way!

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen hun katten laten 'verdwijnen'... 'k Heb er wel eens behoorlijke mot over gehad met 'n kennisje van me, die moedwillen d'r kat jongen liet krijgen en toen ze ze niet kwijt kon die jongen ook liet 'verdwijnen', of nou ja, haar man deed dat... Zat ie ook even 'leuk' op een verjaardag te vertellen... Zo, die mocht even gaan kijken waar 't gat van de deur was!!

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou hier ook een "kat-op-visite"-verhaal, maar dan ben ik nu dus mijn kat kwijt omdat ie ergens anders te eten krijgt. Mijn rode kater (Joop) is nogal graag buiten en vooral met het mooie weer van afgelopen zomer komt ie dan niet altijd thuis om te eten, waardoor hij dus erg mager is. Nu was ie al een keer 1,5 week weg geweest en toen ben ik gaan zoeken in de buurt en heb ik hem gevonden. Mee naar huis genomen en toen kwam ie ongeveer 2 weekjes weer thuis eten. Nu was ie alweer iets van 2 weken weg. Dus vanmiddag had ik briefjes gemaakt met deze tekst:

Beste buurtgeno(o)t(en),

Al 5 jaar ben ik de eigenaar van deze hele mooi lieve kater genaamd Joop. Deze zomer is het een aantal keer voorgekomen dat hij een aantal dagen buiten blijft en bijna niet thuis komt eten. Sinds ca. 2 weken is hij helemaal niet meer thuis geweest. Ik heb het vermoeden dat hij inmiddels door andere mensen, die wellicht het vermoeden hadden dat hij een zwerver is, wordt gevoerd. Maandagmiddag heb ik hem weer gevonden en hij zag er behoorlijk wel doorvoed uit, dus vandaar mijn vermoeden. Uiteraard vind ik het heel fijn dat er hier nog meer kattenliefhebbers in de buurt wonen, maar ik wil degene die Joop voert en/of binnen laat in zijn of haar huis toch vriendelijk verzoeken om dit niet meer te doen. Ik mis hem namelijk heel erg en het gevolg van het voeren is dat hij nu helemaal niet meer naar huis komt.

Joop is een kater van 5 jaar oud. Hij is helemaal rood en heeft nergens wit. Zoals op de foto ook te zien is is zijn rechteroor beschadigd. Daar is tijdens een vechtpartij toen we hier net kwamen wonen een scheur in gekomen. Hij is heel erg lief, maar geen kat die op schoot komt liggen. Hij houdt er wel erg van om geaaid en opgetild te worden.

Als degene die Joop in huis heeft en/of voert (of iemand anders die wellicht weet waar hij zijn maaltje haalt) nog vragen en/of opmerkingen heeft dan ben ik bereikbaar op telefoonnummer @.

Met vriendelijke groet,

Toen ik ze aan het verspreiden was in de buurt kwam ik bij een huisje en daar kwam net iemand aanlopen, dus ik heb mijn briefje aan die knul gegeven. Oh, zei hij, die kat zit altijd bij mijn zus (die woonde daar dus, hij kwam op bezoek). Hij was best dun (dat klopt ook) en zij dacht dat het een zwerver was, dus heeft 'm lekker gevoerd. Hartstikke lief van haar natuurlijk, maar niet helemaal de bedoeling ;). Hij zou het briefje aan haar geven en het ook nog even tegen haar zeggen. Ik hoop dat ie nou weer eens wat vaker thuis komt...

Dit heeft trouwens natuurlijk helemaal niets met het verhaal van TS te maken, maar ik vind het stiekem best erg dat ie schijnbaar een nieuw huis heeft :(, dus ik moest mijn ei even kwijt.

Deel Deze Pagina