ik slaap al weer een paar weken heel slecht, echt maar 3 a 4 uur per nacht dat is voor mij te weinig, en nu begint het zijn tol te eissen. ik heb al een aantal dingenmet melatonine geprobeerd, maar dat helpt niet, wie heeft er tips... Ben zooooooooo MOE
Zijn er achterliggende reden van je slecht slapen? Heb je bijvoorbeeld veel last van stress, zit je niet lekker in je vel etc dat soort dingen? Vaak moet je slaap problemen echt bij de bodem aanpakken wil je ze echt goed kunnen verhelpen. Ik hoop iniedergeval dat je er snel van afkomt want niets is zo vervelend als moe zijn maar niet kunnen slapen.
Probeer voor het slapen gaan echt tot rust te komen, dus geen televisie ofzo voor het slapen gaan, maar neem een warm bad of een warme douche. Als je op je bed zit even een aantal keren goed in en uit ademen om zo alle spanning proberen van je af te zetten. En na 8 uur savonds nix meer eten qua zoetigheid, want daar word je juist weer hyper van.
nee geen reden, het is juist heel erg rustig hier, zowel emotioneel als in ons leven. ik lig gewoon klaar wakker, niet van het denken, gewoon wakker hahahahaha heb wel eens iets van de huisarts gehad, maar die was mijj iets te heftig.
Heb ik ook altijd gehad en wat bij mij helpt is lezen voor ik ga slapen, als mijn ogen beginnen dicht te vallen kan ik lekker gaan slapen...
Wellicht is sporten een idee? Lekker even een uurtje sporten (zwemmen/tennis/hardlopen wat je maar leuk vind) vervolgens een lekkere warme douche een warme kop thee en hup je bedje in . En natuurlijk even van de koffie en andere suiker(dus energie)bommen afblijven .
Wat nog wel eens wil helpen is een duidelijk einde van de dag. Op je gemak nog even een warme douche of bad. Nog een kop ontspannende kruidenthee of warme melk. Op bed alleen eventueel lezen, geen tv. Niet wachten met naar bed gaan tot je heel moe bent, je hebt dan kans dat als je eenmaal ligt je over je slaap heen bent. Na zessen geen koffie of energiedrink nemen. Ik hoop voor je dat je snel weer lekker slaapt.
Een lekkere beker warme melk wil bij mij nog weleens helpen voor het slapen gaan. Anders probeer je overdag een paar uurtjes te slapen. Als dat tenminste kan, want ik weet jouw situatie niet of je werkt of kinderen hebt. Wat een vervelend probleem.
Ik zou niet in bed gaan liggen voordat je moe bent, dan lig je echt zo te "wachten" op de slaap. Wat anderen al zeiden, geen tv, geen suiker, geen koffie/zwarte thee. Misschien kanje eens proberen te mediteren voordat je gaat slapen? Proberen je hoofd leeg te maken en een paar visualisatie oefeningen te doen om in slaap te vallen? Moeilijk hoor.... Succes, hopelijk komt Klaas vaak snel zijn zand in je oogjes strooien!
lekker warm douchen of in bad daarna een goed boek meenemen in bed helpt bij mij meestal wel. ik weet niet wat je van de dokter hebt gekregen maar een oxazepam zou eventueel ook helpen alhoewel dit meestal gegeven wordt bij spanning.
Ik denk dat je oxazepam hebt gekregen van je HA, werkt goed inderdaad, ik heb het ook weleens gebruikt om te slapen, maar was de volgende dag nog steeds stoned.. dat was minder, toen nam ik dan als ik echt echt echt niet kon slapen een halfje, dat ging beter. Misschien is Yoga iets voor je, daar wordt je lekker slaperig van en de ontspanningsoefeningen kan je in bed doen, dat helpt goed.
Ik heb gelukkig geen klagen, want ik slaap bijna altijd heel goed. Als er dan toch eens een keertje is dat ik niet kan slapen dan denk ik altijd aan Peter Pan: 'Denk aan een prettig moment'. En dat helpt. Ik begin dan aan plezante dingen te denken en voor ik het weet, loopt mijn wekker weer af. Een douche nemen voor het slapengaan doe ik niet meer, want dan lig ik klaarwakker in bed... Van een warm bad word ik wel moe.
Wat kan helpen is Melatonine. Dit heb ik zelf erg lang gebruikt omdat ik slecht sliep snachts. Melatonine is een lichaams-eigen stofje. Dit wordt aangemaakt in je hersenen zodat je moe wordt. Als je niet moe wordt kan het dus zo zijn dat er te weinig melatonine aangemaakt wordt. Maar ook als er genoeg aangemaakt wordt kan een beetje extra al veel schelen. Gewoon te koop bij de drogist en natuurwinkels zoals de Tuinen. Wel zijn ze zonder recept alleen van 0,1 mg te verkrijgen maar voor sommige is dat al genoeg. Anders kun je altijd meerdere tabletjes pakken. Dit is 100 x beter dan middelen als oxazepam die ook nog eens vreselijk verslavend werken.. Melatonine is niet ongezond en niet verslavend!
Ik gebruik ook af en toe melatonine, soms ook met valeriaan (kruid) erbij. Ik wordt dan meestal heerlijk uitgrust en ontspannen weer wakker. Sporten kan ook goed helpen, maar niet te dicht op het slapen gaan. Wel zwemmen of yoga of zo misschien
iedereen bedankt voor het reageren. Ik heb al melatonine gebruikt, en dat werkt niet helaas. ik ga het maar eens proberen om lekker te gaan lezen op bed en gewoon rustig aan t doen.
ik zou iig juist niet gaan sporten als je haast niet slaapt, want daar krijg je juist energie van. idd gewoon lekker even wat lezen met een klein lampje aan, zodat t niet te licht is en geen tv aan op de achtergrond. je merkt snel genoeg dat je een bepaalde zin 10 keer moet lezen voordat je echt ziet wat er staat en dan is t tijd om je boek weg te leggen en je oogjes te sluiten. succes ermee! weet hoe vervelend t is
Mijn moeder zet haar wekkerradio op als ze niet kan slapen, wel maar heel zachtjes. Van die zachte muziek valt zij meestal ook terug in slaap.
anstefay, hoeveel melatonine slikte je toen? het zou wel moeten werken namelijk, maar misschien pak je te weinig. Ik heb echt minimaal 6 pilletjes nodig om er lekker door te slapen. (dus 0,6 mg.. maar ook vaak genoeg 1 mg)
Oow ook ik kan zo slecht slapen, nou ja, in slaap vallen! Als ik eenmaal slaap kan ik goed heerlijk slapen hoor! Maar lig soms wel tot 3 uur snachts rond de draaien in bed. Ik denk heel veel, maar alsnog een gevoel van klaarwakker zijn, terwijl je kei moe bent! Erg irritant.. Al moet ik bekennen dat ik het heerlijk vind om savonds altijd te snoepen, chips, ijs, snoep, of iets dergelijks.. hehe