Zit weer met een meidennaam in mijn hoofd.. nog niet met JuJuman besproken maar goed ik ben toch benieuwd. Hoe zou je Ise uitspreken als je het las? En wat vind je ervan?
Iese, wat zachter als iesu. Hmm hoe moet ik dat nou op papier uitleggen Is dat zoals de derde e in december? Of had ik dan Iesu moeten kiezen...haha mijn fonetische kennis gaat niet zover. Mooi JuJu!
Iesuh.. Geloof ik.. Heb gestemd op met een u, omdat bij de e het m.i. Iesè wordt en dat vind ik niets.
Hartstikke leuke naam! Ik zou het zeggen als: Ie-suh! Zoals iemand al zei: Zoals de derde e in december!
Haha ja Ie-suh inderdaad, en zo wil ik het ook uitspreken. Wat een leuke reacties, was bang dat mensen het een slap aftreksel zouden vinden van Isa / Lise / Lisa.. hij kwam opeens in me op. Bedankt voor de reacties tot zover
ja gewoon uitspreken iesuh! en ise schrijven. Vind het een topnaam dit was eigenlijk ook onze meidennaam maar wij krijgen een jongetje!!
Ik zou het uitspreken als ie-suh (dus met een 'stomme' e op het eind). Mijn eerste gedachte was trouwens wel dat het volgens mij een jongensnaam is, en geen meisjesnaam. Maar de ontwikkelingen daarin gaan snel, er zijn zo veel meisjes die een naam hebben die vroeger voor jongens was.
Iesu! Niet met de u van "wat zegt u?" Maar met de basisschool u! Dochter VAB vriendinnetje heet zo, met een z geschreven!
Iesuh. Lief en zacht. Staat hier ook op de lijst maar dan nét iets anders geschreven. Helaas vind vriendlief het niets (zacht uitgedrukt..) dus ik hoop dat jij meer succes hebt!
Ik heb het nagezocht, waar die associatie nu vandaan komt. Maar het is inderdaad wel van oorsprong een friese jongensnaam, met als betekenis ijs of ijzer. Tegenwoordig wordt hij vaker aan meisjes dan aan jongens gegeven, dus het lijkt erop dat het inmiddels een echte unisex naam is.