Eindelijk...., ons kleintje begint wat langere nachten te maken. Als ie wakker wordt drinkt ie ook maar een beetje. Met wel als gevolg dat ik al 3 keer om 5 uur 's nachts in de keuken heb zitten kolven, omdat ik dacht dat mijn borsten zouden "knappen" Ze doen dan echt pijn met harde knobbels. Hoe moet ik hier nu mee omgaan? Zonder kolven gaat niet omdat ze echt bomvol zitten, en met dit gekolf in de nacht hou ik deze overproductie in stand.... Wat moet ik nou?
ik hewb dit ook een tijdje gehad, werd wakker van de pijn en hardheid en ventje sliep lekker door.. Ik zou gewoon heel langzaamaan steeds minder gaan kolven. De eerste nacht kijken hoeveel je eruit haal, als dit bijv 200 cc is, dan neem je de volgende nacht 20 cc minder en dan iedere dag afbouwen. Stuwing zorgt er overigens wel voor dat je productie afneemt is mij verteld, maar een fijn gevoel is het niet plus het risico van borstontsteking... Ik kolf nu steeds voor ik ga slapen (rond 23.00) alles leeg, en dan slaapt ventje tot een uur of 07.00 door. Dat red ik wel zonder al te grote en harde borsten en de stuwing wordt steeds minder. Hoop dat jj ook een oplossing kunt vinden.