Meningen gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee, ook met de tandjes reageerde hij niet met dunne luiers. Wel super stinkende luiers haha.

Maar ja, dunne luiers moeten ook van 'wennen' kunnen komen denk ik?

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja kregen wij wel te horen ja...

Rilana heeft gister prikken gehad en nu vandaag weer 10 poepluiers, vandaar mn vraag ;)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou hij krijst net zo hard.... Mega krampen!

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mijn mening:

Ik zou stoppen...het lijkt me, gezien het tandjesgedoe, helemaal geen goed moment om te provoceren. Je kunt gewoon niet goed inschatten waar het nou door komt en dan is het doel van provoceren ook weg!

Jij bepaalt wanneer je stopt, ben zelf ook eerder gestopt. Als ik nl vind dat mijn zoontje er niet goed op reageerd of dat hij niet lekker te pas is en ik het niet goed kan beoordelen, dan heeft het naar mijn idee geen zin om hem langer te plagen.

En willen ze het zeker weten, dan provoceren ze het maar in het ziekenhuis! (is de 2e keer ook gedaan en daaruit bleek dat hij wel kma had)

Succes!

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

We zouden eerst provoceren in het ziekenhuis maar dit moest helaas verzet worden. Maar het moest eigenlijk met spoed dus maar thuis gedaan..

Hij heeft trouwens wel een huidpriktest gehad voor koemelkallergie maar die was negatief.

Net even bij hem wezen kijken maar 1 wang zit volledig vol met eczeem nu.

Dat komt onmogelijk door het tandje. Daar heeft hij ook echt geen last meer van. Hij drinkt zijn flessen weer normaal (zonder te kauwen op de speen) en ik kan er gewoon aanzitten zonder dat hij gaat huilen enzo. Dat kon ik voor het provoceren echt niet dan gilde hij het uit.. Sinds het tandje door is zijn die klachten ook totaal verdwenen.

Maar omdat ik niet te snel wou stoppen met provoceren had ik de 1e huilbuien maar gewoon aan het tandje gekoppeld.

Mede door de huidpriktest had ik er zo op gehoopt dat hij geen kma zou hebben.

Maar die enorme krijsbuien die hij heeft sinds hij 3 schepjes normale voeding krijgt en hert eczeem wat erger wordt ipv minder lijken mij toch wel 'duidelijke' symptomen.

Helaas is mijn zoontje nog nooit helemaal klachtenloos geweest en heb ik toch al vaker moeten provoceren. Ik kreeg tot nu toe ook steeds maar vergoedingen voor 2 maanden! Echt belachelijk eigenlijk.
    Maar als hij echt kma blijkt te hebben wil ik een vergoeding tot hij 1 is minimaal. Weet het anders ook niet meer hoor. Schiet toch ook niet op zo?

Maar ja, ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan met hem. Ik twijfel nog wat ik morgen ga doen met de fles. Of doorgaan, of stoppen.. Pcm werkte ook totaal niet bij de laatste voeding.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik zou nu stoppen!
    Maandag overleggen met de ka maar ach dat arme kind!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik denk toch echt dat het hier gaat om een koemelkallergie. Een andere verklaring heb ik er niet voor.

Als hij nou alleen veel huilde zou het aan tandjes ofzo kunnen liggen, maar de andere dingen zijn er gewoon niet mee te linken.

Mijn eigen kinderarts is dinsdag pas aanwezig helaas. Maar heb al een telefonische afspraak staan dan. Dus dat komt goed.

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar waarom met spoed dan?!?!?

Jullie manneke is nog maar 4 maand, waarom al zoveel getrek met dat kindje? Als het niet goed voelt, zou ik echt op mijn strepen gaan staan hoor!
    Het is jouw kindje en als jij het gevoel hebt dat het niet goed gaat en dat het beter gaat met de andere voeding, dan zou ik hem eerst kans geven om bij te komen!
    Sommige artsen provoceren pas weer met een jaar!

Hier was huidpriktest ook negatief, maar het provoceren zelf (in het ziekenhuis, 2 dagen observatie) ging 1 dag heel slecht. Veel spugen na die tijd en weer heel veel slijm (wat bij hem heel erg opviel)...2e dag ging heel goed en bleek idd dat die slechte dag koemelk te zijn, vandaar dus bewezen!

En over die vergoeding. Die kan je ook achteraf inleveren he, die bonnetjes! En trouwens, ik heb nog een aantal pakken op zolder staan, van 0-6 maand, (volgens mij 4 of 6) die mag je tegen vergoeding van verzendkosten wel hebben! Dan kun je weer even vooruit en kun je ook afdwingen dat je je zoontje even rust wil geven!

Liefs Loesie

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Je ik ben al 4 maanden met hem bezig.. Ziekenhuisopnames enzo, hij heeft pas een ph meting gehad om te kijken of zijn medicijnen voor de reflux nog wel voldoende waren. Er is bloedgeprikt en ontlasting is onderzocht (krijg ik dinsdag de uitslag van, vraag me niet waarop het allemaal onderzocht is want dat weet ik niet eens).

Aangezien ik nu voor een second opinion naar een ander ziekenhuis ben gegaan gaan ze hier de onderzoeken nogmaals doen. Waarom met spoed, ik heb geen idee...

Hij krijgt overigens Neocate en dit bestel ik via Sorgente.. Zou mij 700 euro per maand kosten als ik het voor moest schieten en dat heb ik niet zomaar liggen ;).

Maar daarom wil ik het nu ook echt zeker weten. Ik heb vandaag foto's gemaakt van het eczeem en dat ga ik morgen weer doen. (net stiekem nog geprobeerd, maar hij draaide zijn gezichtje om).
    Ik hou een lijstje bij van de symptomen. Aan de arts om te bevestigen dat het daadwerkelijk gaat om KMA.

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Zelf werk ik op een kdv en heb een kindje op dr groep wat onwijs allergisch is, echt reageert overal op.
    Alle onderzoeken gedaan maar alles negatief!

Nou geef maar een druppel gewone melk en het is feest, huilen, dunne luiers, jeuk, uitslag.
    Kiwi / banaan / soja hetzelfde maar alles negatief...
    Kind is nu bijna 2 jaar.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh echt?

En ik maar denken dat de bloedpriktest toch wel redelijk betrouwbaar was. Wist wel dat de bloedtest dat niet was.

De assistente die de bloedtest deed zei dat het zelden voorkwam dat er wel een allergie speelde als de bloedpriktest negatief was.

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey!

Ja, heel stom, kwam speciaal nog weer terug, bedacht me dus net dat jij Neocate hebt en dat veel duurder is!:)

Hoop dat je een uitslag krijgt waar ze wat mee kunnen...waardoor jullie kleine mannetje zich weer een stuk beter gaat voelen!
    Goed dat je alles bij houdt!

Maar voor nu zou ik stoppen, het hele verhaal uitleggen en dan de volgende keer onder toeziend oog van de arts (dmv observatie) weer provoceren...dan kunnen jullie samen bekijken hoe en wat!

Liefs

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hier ook beide negatief hoor! En toch bewezen koemelkallergie!

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd, maar de volgende provocatie wil ik echt niet meer op korte termijn doen. Na zijn 1e jaar is toch een perfecte tijd om te provoceren??

En dan moeten ze maar Neocate Nutra gaan regelen of iets anders wat het spugen minder kan maken.

Hij spuugt met neocate alleen mondjes, maar wel elke keer als hij op zijn buik ligt, hij zich omrolt, je hem optilt, je even met hem loopt.. Elke keer als er teveel beweging is komt er wat uit. Dat is gewoon vervelend voor hem vind ik.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik had trouwens ook gehoopt dat het geen kma was omdat we er inmiddels ook wel achter zijn dat Vince enorm gevoelig is voor prikkels. Als mijn stiefzoontje er is dan heeft Vince mega slechte nachten. Niks tegen mijn stiefzoontje maar als hij en mijn dochter samen zijn stuiteren ze het hele huis door :D:D Nou hebben we de laatste tijd echt gezorgd voor veel rust (stuiteren doen ze nu maar als hij slaapt :p) en regelmaat en sindsdien huilt hij niet meer in zijn slaap snachts en slaapt hij niet meer onrustig.

Juist ook deze dagen extra gezorgd voor rust en regelmaat. Maar op deze klachten heeft het dus geen effect.
    Dus dat moet dan wel door wat anders komen.

Ik vind het maar moeilijk hoor allemaal. :(

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

ik ben blij dat ik gestopt ben. hij is heerlijk rustig na de neocate fles, er kwamen slechts 2 druppeltjes mee met een boertje. hij overstrekte niet meer tijdens de fles. hij is weer net zo tevreden als voor het provoceren en dat na 1 flesje met volledig neocate.

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik persoonlijk zou ervoor kiezen om niet te snel op te geven, maar ook niet zo snel te verhogen met de schepjes. ik bedoel dus 3 dagen 1 schepje, dan 3 dagen 2 schepjes enz. dan kun je beter beoordelen of het een allergische reactie is of puur vanwege het wennen. succes. kma is erg lastig

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen!

Ik vind het juist goed dat je gestopt bent!

Hoezo niet zo snel opgeven?!?! Je gaat zo'n kindje toch niet verder plagen als je ziet dat hij van de andere voeding zo opknapt?!

En wennen aan andere voeding, oké, maar de reactie van haar kindje is zo overduidelijk en dat heeft niks meer te maken met wennen...(bedoel dit niet aanvallend hoor, maar het jochie is 4 maand en heeft door al dat provoceren nog geen kans gehad om zich lekker te voelen...)

Vica, ik herken wel heel veel van jouw kindje in mijne hoor!
    S.iem was ook overgevoelig voor prikkels en we hebben echt gezorgd dat alles in een bepaald patroon liep. Was even lastig met bezoekjes en weet ik al wat, maar hij knapte er zo van op, dat we het er gewoon voor over hadden!

En dat spugen heeft hij hier ook veel gedaan, maar wij hebben er nutriton doorheen gedaan en dus heel lang zantac gebruikt.
    En nu spuugt hij nog weleens, het hoort gewoon bij hem denk ik... en hij groeit goed, dus ik maak me er verder niet zo druk meer om!

Ik zou idd 'eisen' dat ze nu maar eens wachten met provoceren...Geef gewoon aan dat het jullie teveel wordt en dat jullie kindje eerst een poosje lekker in z'n vel moet zitten!
    Het liefst testen ze de hele dag door, maar het is JULLIE kind!

(en verwijzing kan ook via huisarts of cb huisarts laten bellen! Dat hebben wij nl eerst gedaan!)

Liefs

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vind ook niet dat ik te snel gestopt ben nu. Zelfs toen hij verging van de pijn met 3 schejes heb ik het nogmaals geprobeerd met pcm.
    De eczeem plekken gingen vanmorgen helemaal schilferen en ik vond dat het tijd was om verder leed te voorkomen. En hij heeft tussen de vorige fles en die van nu (net op) geen tekenen van pijn meer gegeven.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier wou de huisarts ons niet eens doorverwijzen naar de kinderarts omdat ze dat al een keer hadden gedaan voor de reflux. Ze zeiden 'we blijven niet bezig'....
    Zelfs niet toen ze een verzoek tot doorverwijzing kregen van de cb arts. Ik heb zelf de afspraak moeten regelen en normaal kan dat niet eens. Daar in het ziekenhuis was het een zooitje. Communicatie tussen al het personeel was waardeloos en als ik dinsdag belde omdat vince een heftige reactie had (8 uu sochtends gebeld) kreeg ik donderdag asan het eind van de dag eindelijk een arts te spreken doordat ik maar bleef bellen.
    Conclusie vann hun was na een opname dat alles aan mij lag, terwijl zelfs pedagogisch werkers hadden vastgesteld dat de interactie tussen mij en vince perfect was...

Dus overgestapt naar het ziekenhuis waar we nu zitten.

Deel Deze Pagina