Hoi meiden, Tijdens mijn zwangerschap van mijn dochter ben ik ingeleid bij 37+3. Ik vond de weeenstorm best heftig. Daarom gevraagd om een ruggenprik. Dit hebben ze tot 7 keer toe geprobeerd, maar helaas niet gelukt. Ik had vocht tussen mijn ruggenwervels dus de vloeistof kwam steeds terug. Ik ben zo bang dat dit bij deze bevalling ook weer niet mogelijk is. Wordt namelijk weer ingeleid. Heb overigens wel in het verleden 2X een ruggenprik gehad. Dus het.ligt niet aan mijn wervels. Heeft iemand ervaring hiermee? Groetjes
Oei, dat lijkt me verschrikkelijk! Moet er niet aan denken dat die niet goed gaat. Ik zou dan eerst eens laten onderzoeken of je nog steeds vocht tussen je wervels hebt en het niet op de bevalling aan laat komen. Anders desnoods een keizersnede toch? Ik wordt met 30 weken ook naar het ziekenhuis gestuurd naar de Anesthesioloog aangezien ik versleten rugwervels en hernia's heb, dus ze moeten kijken of een ruggenprik wel mogelijk is omdat de onderste ruggenwervels vergroeid zijn Lukt dat niet dan krijg ik een keizersnede maar ik hoop van niet.
Hoi Drieka, Bedankt voor je reactie. Jeetje wat heftig voor jou. Zo'n zwangerschap lijkt me dan dubbel zo zwaar. Mag ik vragen naar de reden waarom je mag kiezen voor een keizersnede als een ruggenprik niet kan? Ik moet maandag naar de gynaecoloog. Dan vraag ik na of ik inderdaad langs de anesthesist mag. Zodat er alvast gekeken kan.worden of er nu al vast staat dat het weer niet lukt. Ben benieuwd... Groetjes
Omdat ik het probleem heb dat ik de laatste 4 weken voor mijn bevalling geen morfine mag slikken (wat ik nu al jaren 3 keer per dag slik om de pijn te dempen en te kunnen functioneren) dus dat is al ontzettend zwaar voor mij, een natuurlijke bevalling kan ik gewoon niet aan qua rugpijn, versleten wervels en hernia's. Ik mag zelf kiezen tussen een ruggenprik en een keizersnede maar als het kan wil ik graag een ruggenprik, dit omdat je minder complicaties hebt na de geboorte van het kindje. Mocht het niet kunnen doordat ze er niet doorheen kunnen met alle vergroeiingen die ik al heb dan krijg ik een keizersnede onder algehele narcose en dan mag mijn man er ook niet bij zijn, dat zou erg pijnlijk voor ons beiden zijn! Zou in jouw geval zeker vragen of je doorverwezen kan worden naar een anesthesioloog zodat er gekeken kan worden of je nog vocht hebt tussen je wervels anders krijg je dadelijk weer zo'n bevalling en dat je niet leuk. Na 30 weken dan mogen er ook weer röntgenfoto's gemaakt worden en een MRI mag de hele zwangerschap dus dat kunnen ze dan goed onderzoeken.
Bij mijn bevalling hebben ze ook meermaals geprobeerd een ruggenprik te zetten, wat ook niet lukte. Hadden iets te maken met de vloeistof die door een vlies heen ging waar het niet doorheen mocht, maar verder heb ik geen idee. Maar ik heb wel pijnstilling gehad, zo'n PCE-pomp (geloof ik). Vond ik zelf ook heel fijn. Ik weet alleen niet hoe dat dan met volgende bevallingen gaat...