Nah, ik vind dat sommige mensen erg makkelijk zijn met uitroeien, hommel meppen etc....Zestig hommels per dag doodmeppen en er nog om lachen ook (schud hoofd).. Als dit over honden of katten zou gaan had het forum allang weer op zijn kop gestaan Hommels zijn totaal niet gevaarlijk. Ze steken echt alleen maar als ze zich ernstig bedreigd voelen, zèker die aardhommeltjes, dat zijn echte goedzakjes..Vòòrdat ze steken gaan ze op hun rug liggen. Dus zie je een hommeltje op zijn rugje liggen, ga dan niet "koediekoedie" op zijn buikje kriebelen, geheid dat je dan getrakteerd wordt op een bult Probeer gewoon een plank schuin over het nest heen te zetten. Moet je door de poort, dan haal je dat even weg. En zorgen dat je samen met je kleine buiten bent... Wij hebben momenteel ook een hommelnest in de tuin en ik vind het juist erg grappig om te bestuderen. Ze zitten in het gras, vlakbij de zandbak. Kids spelen gewoon in de zandbak, maar ik heb ze wel heel erg goed duidelijk gemaakt hoe met ze om te gaan. Nu zitten we met z'n 3-tjes naast elkaar op het zandbakbankje te kijken naar hoe druk die hommeltjes het hebben, ze vinden het prachtig..
Loetje,ik ben het helemaal met je eens. Hommels doodmeppen vind ik ook echt te sneu voor woorden. Arme beestjes,doen geen vlieg kwaad. Werd helemaal naar van dat berichtje.
Ik ben het ook wel met jullie eens hoor. Ze zijn niet voor niets beschermd! Dat is een teken dat er niet zo heel veel meer van zijn. Maar voor sommige mensen maakt dit niks uit. Dan zijn we van "die rotbeesten" af immers? Laten we lekker met ons allen hommels doodmaken. Wat maakt het nu eenmaal uit als de hommel helemaal uitgestorven is? Maar goed. Ik begrijp de zorgen om hun kinderen ook wel. Je wilt niet dat je hummeltje gestoken wordt door een hommel(tje). Lastige kwestie, omdat ik het verhaal van 2 kanten wel kan begrijpen. Want waarom een ietwat schattig uitziende hommel niet doodmaken en een irritante enge wesp wel? Ook een wesp zal zijn nut wel hebben (al zie ik het nut van die beestjes ook niet in, eerlijk gezegd...).
Hier zouden ze uitgeroeid worden.. heb een allergische man die direct pijn op de borst krijgt, benauwd, misselijk etc wordt wanneer hij gestoken wordt (hij heeft gelukkig wel een epipen) en met een dochter die ook nogal allergisch is aangelegd zou ik het risico niet willen lopen.
Wespen staan wel bekend om hun agressieviteit In geval van een wespennest zou ik wel de gemeente bellen...
Tja ik zou Charlotte echt geen maand binnenhouden met dit mooie weer hoor, denk dat zij (en ik!) gillend gek zou worden als ze niet naar buiten zou mogen nu. Zelf zou ik dus toch een imker bellen over hoe je dit kunt aanpakken of hulp vragen, met gif verdelgen zou ik zelf niet doen.
Ik werd er juist naar van dat mijn 2 kinderen, toen van 3 en 2 maanden hier met honderden hommels moesten leven. Ja dan slaan wij ze dood, je mag niets aan dat nest doen maar ik bescherm mijn kinderen voor alles. Tuurlijk is het zielig maar ik denk dat elke moeder dit zou doen.
Wij hadden ook een imker gebeld en die doen juist niets, dat is het probleem. Ik had ook uitgelegd dat ik met 2 kleine kinderen zat en hij zei toen dat we ze dan dood moesten maken als ze uitvliegen. Het heeft wel geholpen en binnen 2 weken was het nest leeg. Tja ze kunnen het zielig vinden maar als ik niet door de gemeente geholpen wordt dan doe ik het zelf.