Ik wil Peuterleidster worden, welke opleiding is dan goed? Kan iemand me adviseren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara78, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Ik ben toe aan iets anders en het lijkt me heel erg leuk om als peuterleidster te gaan werken. Ik heb al wat op internet gezocht en zie verschillende opleidingen zoals 'basisopleiding SPW 3 kinderopvang' en 'MBO PW 3 kinderopvang' die ik bij bijvoorbeeld de LOI kan volgen.

Wie kan me adviseren wat te doen? Ik heb nml werkelijk geen idee...
    Alvast bedankt!!

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    SPW 3 en tegenwoordig is het SAW 3 en dan keuze kinderopvang!
    SPW = Pedagogische en SAW = Agogische.. volgens mij zit er weinig verschil in! ;)
    Succes....

3. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik ga aankomend leer jaar ook die opleiding doen.

Pedagogisch werker "kinderopvang" SPW3 volgens mij, net wat hierboven zegt, heeft andere naam. Maar SPW kent iedereen nog volgens mij.

Kan je veel kanten mee op. Zoiezo kinderopvang:p, peuterspeelzaal, noem maar op.

Succes met je keuze, en ben wel benieuwd wat je beslissing wordt!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad SPW niveau 3.

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik heb op dit moment het eerste jaar er op zitten! ik volg ook de opleiding saw 4. ik zou zo´n opleiding niet bij loi kunnen volgen.. ik loop stage en ga naar school en dat bevalt prima en er is altijd iemand je kan helpen als je iets niet begrijpt. en bij loi sta je er misschien veel alleen voor?? geen idee hoor!

6. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    spw bestaat niet meer (alleen via de thuisopleidingen) en is ook geen saw zoals hierboven ergens staat maar het is PW geworden.
    Wat wij altijd aanraden is de opleiding via het BBL traject te doen. Je maakt dan 20 uur in de praktijk en hebt één schooldag in de week.
    Tegenwoordig gaat het via het competentiegerichte onderwijs.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Het is inderdaad nu PW. (Pedagogisch Medewerker) de richting: Kinderopvang.

8. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil deze opleiding erbij gaan doen, dus naast mijn huidige baan. Dan kan ik denk ik alleen thuis zo'n opleiding gaan volgen denk ik... Is zo'n thuisopleiding van even veel waard als wanneer ik het via het BLL traject doe (waar Femmetje het over had)?

Deel Deze Pagina