Ik ben toe aan iets anders en het lijkt me heel erg leuk om als peuterleidster te gaan werken. Ik heb al wat op internet gezocht en zie verschillende opleidingen zoals 'basisopleiding SPW 3 kinderopvang' en 'MBO PW 3 kinderopvang' die ik bij bijvoorbeeld de LOI kan volgen. Wie kan me adviseren wat te doen? Ik heb nml werkelijk geen idee... Alvast bedankt!!
SPW 3 en tegenwoordig is het SAW 3 en dan keuze kinderopvang! SPW = Pedagogische en SAW = Agogische.. volgens mij zit er weinig verschil in! Succes....
Hallo! Ik ga aankomend leer jaar ook die opleiding doen. Pedagogisch werker "kinderopvang" SPW3 volgens mij, net wat hierboven zegt, heeft andere naam. Maar SPW kent iedereen nog volgens mij. Kan je veel kanten mee op. Zoiezo kinderopvang, peuterspeelzaal, noem maar op. Succes met je keuze, en ben wel benieuwd wat je beslissing wordt!
Ik heb op dit moment het eerste jaar er op zitten! ik volg ook de opleiding saw 4. ik zou zo´n opleiding niet bij loi kunnen volgen.. ik loop stage en ga naar school en dat bevalt prima en er is altijd iemand je kan helpen als je iets niet begrijpt. en bij loi sta je er misschien veel alleen voor?? geen idee hoor!
spw bestaat niet meer (alleen via de thuisopleidingen) en is ook geen saw zoals hierboven ergens staat maar het is PW geworden. Wat wij altijd aanraden is de opleiding via het BBL traject te doen. Je maakt dan 20 uur in de praktijk en hebt één schooldag in de week. Tegenwoordig gaat het via het competentiegerichte onderwijs.
Bedankt voor jullie reacties! Ik wil deze opleiding erbij gaan doen, dus naast mijn huidige baan. Dan kan ik denk ik alleen thuis zo'n opleiding gaan volgen denk ik... Is zo'n thuisopleiding van even veel waard als wanneer ik het via het BLL traject doe (waar Femmetje het over had)?