Hallo allemaal, Ik heb een dilemma waar ik wel wat hulp en advies en wellicht tips bij kan gebruiken . Ik, en mijn verloofde, hebben een enorme kinderwens. Eind april gaan wij trouwen. Niemand is graag ongesteld op haar trouwdag denk ik. Normaliter had ik gedacht: "jammer, maar extra/dubbele bescherming en gaan." Het vervelende nu is dat ik het laatste half jaar zulke heftige menstruaties heb... dat ik 2 dagen hiervan zelfs met dubbele bescherming écht elk uur, ook 's nachts, zeker naar het toilet moet voor nieuw materiaal. (Daarbij dan ook nog eens dat ik echt hoofdpijnen kan hebben etc.) Ik wil eigenlijk al sinds december van de pil (Yasmin) af vanwege kinderwens (en ik ben ook 35 en het lijkt alsof het laatste jaar mijn lichaam ook niet meer lekker gaat bij de pil).Maar wat mij dus tegenhoudt is het feit dat ik eventueel ongesteld kan zijn dan op mijn bruiloft. En nogmaals... bij een ongesteldheid zoals ik die tot een half jaar geleden ervaarde, 'heel erg jammer maar pech en gewoon een toch een super dag'. Maar een ongesteldheid op mijn bruiloft zoals de laatste 6 maanden zou echt wel bijzonder moeilijk gaan worden. Ik weet uberhaupt nog niet hoe mijn natuurlijke cyclus gaat zijn dus wellicht ben ik niet eens op mijn bruiloft ongesteld. Maar ik kan er dus nu ook niet vanuit gaan dat ik het NIET ben... want ik kan nu wel gaan proberen te plannen met de laatste Yasmin strip: geen idee hoe regelmatig en of ik regelmatig ga zijn... Toch? Zijn er mensen die ervaring hebben met een bepaald middel (een progestageen) om de menstrautie eenmalig uit te stellen in geval van 'nood'. Kan dit uberhaupt? Het zou mooi zijn als er iets bestond waarmee ik in het uiterste geval iets een paar dagen van te voren (bij een hoge verwachting van aankomende menstruatie) kan slikken, en direct erna weer mee kan stoppen? Een eventuele doorbraakbloeding is dan geen probleem. De andere optie is natuurlijk om de pil toch gewoon maar te blijven slikken tot eind april veilig is gesteld . Maar ik voel me daar niet zo goed bij (ik wil zo snel mogelijk het lichaam de natuurlijke cyclus laten krijgen en ik voel me sowieso niet meer fijn bij die pil), zéker niet als er mogelijkheden zijn waar ik wellicht niets van weet of die ik niet ken. Wat zouden jullie adviseren? Tips? Ideeen? Allemaal van harte welkom! Bedankt alvast! Liefs, Hanneke
Je kunt met Primolut je menstruatie uitstellen, maar je helpt er meteen ook je hele cyclus mee naar de verdoemenis, wat je wellicht liever niet hebt als je graag zwanger wil worden. Er is menstruatieondergoed dat tot 8 tampons kan absorberen, dat is al heel wat. Dat in combinatie met een nachtverband zou je bijvoorbeeld al wel even kunnen verderhelpen. En dan wat vaker verschonen, so be it...
Ik was zelf net 3 maanden met de pil gestopt op mijn trouwdag. Volgens de huisarts ging ik met de anticonceptiepil of met Primolut mezelf in nesten werken bij het zwanger worden, dus dat was geen optie. Hier nochtans ook een heel hevige menstruatie. Dus ik heb mijn moeder en zus op de hoogte gebracht. Zij hadden een pak maandverband meegesmokkeld en gingen elk uur met mij naar de wc. Uiteindelijk hebben we (na wat glazen alcohol) hier ook nog wel wat lachbuien aan over gehouden. Fijn is het uiteraard niet, maar het is ook geen ramp.
Ik heb de pil wel geslikt. Wou t risico niet nemen. Vond t ook wel mooi, op de trouwdag de pil aan de kant leggen T is zo april! Pil vond ik fijner dan primolut
Ik zou de pil nog even door slikken tot de trouwdag en dan stoppen. Normaal gesproken zou ik denken pech, met vakanties oid. Maar je trouwdag is wel heel bijzonder. Je wilt echt niet lekken in je jurk. En dan stop je op de dag zelf! Kan je ook nog alles lekker eten en drinken en niet aan het spugen zijn.
Ik zou de pil ook nog even doorslikken. Je bruiloft is ook niet nog maanden van nu. Ik had geprobeerd om mijn menstruatie uit te stellen met de pil na een tijd geen anticonceptie en dat werkte toen niet (ik was gewoon ongesteld) en mijn cyclus was in de war daarna.
Ik zou ze doorpakken voor die paar maand en gewoon op trouwdag stoppen.. als je direct zwanger word heb je dan ook nog risico niet meer in je jurk te passen.. en ook nog een menstuatie met pil is niet hetzelfde als zonder pil dus dat kan ook schelen.. ikzelf ben zonder pil maar 4 dagen aant vloeien waarvan 1 hevig..
Kan je aan he huisarts geen pillen tegen heftig bloeden krijgen? Ik heb cyklokapron gekregen, een stollingsmiddel, en daarmee merk ik evht wel verschil (van nauwelijks boodschappen durven doen naar durven winkelen). Zal niet zeggen dat het nu appeltje eitje is maar in verhouding echt stuk fijner. En door minder bloedverlies ook minder bijkomende klachten
Ik kreeg zelf nogal wat last van mijn huid na het stoppen, dus als je stopt, zou ik het ruim van te voren doen (dus nu) of even wachten tot na de bruiloft
Bij mij is het net op dezelfde manier gegaan. Heel hevig ongesteld op mijn trouwdag, maar met de ondersteuning van mijn "team" ben ik er doorgesparteld!
Dank dames! Voor het meedenken en de tips en adviezen. Nu denk ik om te stoppen met dé pil (zit in m'n stopweek en zou anders vrijdag weer moeten beginnen). Ik hoop dan dat ik in februari en maart ga merken wat er zonder gaat gebeuren, vooral op het gebied ook dat ik altijd 2 dagen hondsberoerd ben. Mocht ik het echt niet gaan trekken: dan slik ik in april weer de pil tot m'n bruiloft... áls m'n ongesteldheid überhaupt rond de datum blijkt te gaan uitkomen. In het verleden ben ik vaker een periode gestopt en begonnen met de pil en kan me niet herinneren dat dit toen echt problemen gaf. Dus laten we hopen. Of het voor de regelmaat van m'n cyclus goed is: waarschijnlijk natuurlijk niet nee. Maar of ik nu doorslik tot april of nu even twee maanden kijk zonder en eventueel ook april niet slik maakt dan denk ik niet heel erg uit. Als het heel erg onregelmatig blijkt te zijn zal ik een voorraad ovulatie testen aanschaffen en is het bij wijze van elke ochtend plassen . Als ik ondanks deze "maatregelen" toch ongesteld ga zijn op bruiloft dan overleef ik het ook wel blijkt uit ervaringen van dames in zelfde situaties Nogmaals dank voor het meedenken allemaal!!!