Ik liep zelf vroeger ook altijd in zo'n tuigje. Niet omdat ik steeds wegliep, maar gewoon omdat mijn ouders dat een keertje wilde proberen. Ik was namelijk altijd een beetje overweldigd in een drukke menigte (nu nog steeds trouwens, maar goed...), dus het was altijd de vraag of ik mijn ouders bij kon houden en niet uit het oog verloor. Toen ik in mijn tuigje rondliep voelde ik mij altijd super veilig! Ik kon gewoon lekker rond kijken en rond lopen, zonder de angst dat ik mijn ouders zou verliezen. Ideaal!
ideaal!!!Sinds onze dochter kan lopen, wil ze dus ook alleen maar lopen.... Gewoon een simpel tuigje gekocht en we zijn blij dat we het hebben gedaan...Krijg ook vaak complimentjes en vooral van ouderen!
Wij hebben het niet maar het lijkt me eigenlijk ideaal voor de jongste, die loopt altijd weg. Toen we op vakantie gingen had ik wel een touw bij me om aan zijn broek vast te maken, maar uiteindelijk niet gebruikt omdat ie keurig in de kinderwagen bleef zitten.
Zielig vind ik het absoluut niet, ik zat vroeger ook aan een tuig puur omdat ik altijd wegliep. Keken m'n ouders 1 seconde weg dan waren ze mij al kwijt. Dan maar een tuig, vind het geen mode item maar ze krijgen er niks van
Sinds ik op mijn buurjongetje paste vind ik ze handig! Die was echt in een seconde verdwenen. Zielig vind ik het niet, een kind onder een auto vind ik zieliger. En als een hond aan een lijntje...ach, er zitten tegenwoordig ook honden in een wandelwagen
Het ziet er raar uit maar is soms wel noodzakelijk. Ik zou het niet doen uit gemakzucht maar sommige kindjes hebben het wel echt nodig!
Ik vond het er altijd niet uitzien en had me voor genomen er nooit mee te gaan lopen Vorig jaar toch een tuigje gekocht voor mn peuter. Met zus in disneyland geweest metPeuters die ook zelf wilden lopen. Het liep niet lekker om ze aan de hand te hebben omdat ze beide nog al klein waren en wij vrij lang. Je liep dan continu scheef. Vooral als ze gingen hangen. Tuig om en we hoefden niet scheef te lopen. Ze hoefden zo niet continu "strak" gehouden te worden. Ze liepen lekker mee en min of meer los en konden er niet vandoor gaan.
Ja hoor, ideaal! Onze oudste was ook een weglopertje, we waren in een winkelstraat, ik was zwanger....dus niet meer de snelste en madammeke wilde geen handje vasthouden.... Dus ik ben de eerstvolgende babywinkel in gelopen en heb zo'n kinderstoeltuigje gehaald en dochterlief ingeregen. Voor de jongste gebruiken we het nu ook.
Ik zit er ook over te denken om er eentje voor mijn zoontje aan te schaffen. Ik ben trouwens wel benieuwd waarom sommigen het zielig vinden.. wat is er zielig aan dan? In de kinderwagen zitten ze toch ook vast?
Zie t bij ons in t dorp echt nooit! In stad gaat ze in buggy en als ze t daarin zat wordt mag/kan ze ff lopen. Is ook een wegloper dus heb idd me handen vol. Maar heb ik in huis ook want ze is onwijs ondernemerd en druk Op de camping ofzo zou ik t nog overwegen. Voor de rest is t leren luisteren, hand vasthouden (ookal wil ze dit niet) en anders weer in buggy
Hier een polsbandje gebruikt toen zoon rond de 1,5 was en ik hoogzwanger en nog een paar maandentoen ik net bevallen was (18-24 mnd was zoon denk ik) Ondernemend typje zeg maar en zitten in de buggy terwijl je goed kunt en wilt lopen vind ik weer zielig. Veiligheid voorop en daarna de ontwikkeling van het kind.... gemak dient de mens maar buggies worden wel heel veel ingezet, Zodra een kind daartoe in staat is, goed leren luisteren, hand vast houden bij oversteken etc, Maar wanneer dat is.... dat verschilt per kind.
Ik heb er ook 1, vnl gebruikt toen onze dochter nog wat jonger was.. Dan kon ik nl wel op de fiets weg (geen buggydrager) en raak ik haar niet kwijt.. Je moet wel tegen wat aandacht kunnen want die trek je wel
Nou verschil is er natuurlijk. Zelf lopen is leuk, gezond etc... heerlijk de wereld ontdekken. En een buggy? Tja, dat is handig voor als je moe of lui bent
Ik vind het eruit zien alsof je een hond uitlaat Mijn dochter luisterd gelukkig goed die loopt netjes mee. Maar veiligheid voorop. Me zoontje loopt tot nu toe ook mee kleine stukjes. Maar meeredeels zit hij in een winkelwagen tijdens de boodschappen.
Het zal best handig zijn! Maar ik vind het er niet uit zien en gewoon zielig Als hij niet luistert, dan maar in de kinderwagen!!
Waarom is het nou zielig dan? Wanneer ik mijn dochter in de buggy tegen dr wil in zet, dan zet ze het op een gillen en krijsen, en dat vind ik dan weer zielig. Niet alleen voor haar maar ook voor mezelf en de omgeving
Wat is er nou zielig aan dan? Als het zielig is ,dan is de kinderwagen net zo zielig, daar zitten ze ook in vast als ze niet luisteren volgens je eigen woorden
Ja dat beeld heb ik ook wel een beetje, die vergelijking met een hond aan de riem , maar zielig vind ik het zeker niet, eerder handig en veiliger, ook al heb je nooit garantie dat er niks kan gebeuren. Ik denk dat het juist alleen maar goed is om je kind zo te leren los te lopen op de openbare weg en toch voor jezelf een veiliger gevoel te hebben, zeker als je nog een kinderwagen of buggy voor een jonger kind bij je hebt. Ik neem aan dat het tuigje niet zolang nodig is tot hij/zij een jaar of 16 is.