meningen kindertuigje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Metire, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

As je mij gewoon ziet zie je niets aan me hoor ;) dus als jij mij dus wel in de stad zou zien lopen en niet kennen zou je heel waarschijnlijk precies hetzelfde denken als wat je net opschreef.

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Overigens weet ik zeker dat ik voor mijn zoontje nooit zo'n polstuigje zal hoeven gebruiken, hij luistert prima en is zeer gevoelig voor een strenge toon en blik mijnerzijds. Dus echt niet alle moeders waar van het kind eens een wegrenpoging onderneemt zal vervolgens met een gillend en krijsend kind door de stad sjouwen.

Maar wat nou als je een kind hebt dat, zoals mijn oudste, echt geen boodschap heeft aan een berisping, straf of whatever? Waarom is het in de ogen van sommigen dan wel ok om hem/haar in de buggy te zetten, maar is een polstuigje not done?

3. bereke

bereke Niet meer actief

Ik heb het nog nooit gezien en zou ook raar opkijken denk ik. Maar waarom niet hé als het werkt voor het kindje en de ouders...

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

als jij niet consequent blijft en t maakt niet uit of dat opruimen is of een handje buiten denkt kindje (meestal) hey krijg mam toch wel zover

en dat is gebaseerd op ervaringen met kinderen en ouders uit onze buurt

en het is en blijft nog steeds mijn mening

net als degene die even neer kwakte over oververhitte moeders, jeuk krijg ik ervan

je mag best weleens mopperen en boos worden als je spruit niet luisteren, dat is iets anders dan compleet uit je dak gaan dat snap ik ook prima

maar het word nu hier opgeschreven alsof een tuigje het wonder middel is

sorry ik pas ervoor.... mn dochter zou me wat anders zeggen denk dat ik dan pas ellende krijg

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ;) dat bedoel ik

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ;) nee, vaak zat damens gezien hier in de stad die het wel doen, dan denk ik dat zal wel een reden hebben

het draaide mij hier om t stukje dat als moeders dat niet doen meteen overkokende pannen zijn die zowat dr kind aan dr oren omhoog trekt

heb zelf jaren bij prenatal gewerkt en ze verkocht, dus nee kijk er niet raar van op

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja tuurlijk zouden ze dat ook een keer kunnen doen, maar er zijn zoveel gevaren dan kan je net zo goed je hele huis en tuin afzetten en camera's neerzetten en zelfs dan heb je die 1% kans

8. Amethist

Jaja, dus jij meent dat ik niet consequent zou zijn en dat baseer je op het feit dat mijn dochter niet netjes bij me blijft? Knap dat je dat schijbaar zo kan bepalen.

Maar nogmaals: mijn jongste luistert dus prima op het gebied van niet wegrennen, de oudste niet, ik voed ze beide hetzelfde op.

Maar goed, het is tegen dovemansoren. Ik ben blij voor je dat jouw kind iig zo goed luistert, je zou er zo te lezen heel ongelukkig van worden als ze een stuk moeilijker was in dat opzicht en niet deed wat je wilde op dat gebied...

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

zo stond het niet in de eerste berichtje ;) die was namelijk heel anders gericht en erg vijandig maar dat is mijn mening

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Diegene die het hebben over consuequent opvoeden, jullie zullen dan vast ook geen traphekje in huis hebben omdat jullie kinderen zo goed luisteren?

Waar kan je zo'n polsbandje kopen? Of kan dat alleen online?

11. Moon28

Moon28 Niet meer actief

:)
    Waarschijnlijk omdat we het niet dagelijks tegenkomen en wij (onze generatie) dus niet gewent zijn. Als het steeds meer terugkomt zoals het vroeger gebruikt werd dan gaan onze kinderen dat later normaal vinden.
    Is toch alleen maar fijn als het voor ouder en kind kan werken. vind dit geen gevalletje van gemakzucht maar een extratje om een kindje de tijd te geven wel te kunnen ontdekken en zo de gevaren veilig bij te brengen ipv acuut in te grijpen door kind vast te zetten in de buggy, das pas gemakzucht;)

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    bij prenatal in veiligheidsschap, zijn tussen 5 en 10 euro

13. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Volgens mij ziet er vooral een beetje gek/vreemd uit omdat je het weinig ziet.
    Zo vond ik de fietshelmpjes er in het begin ook een beetje apart uit zien. Nu zie ik zoveel fietshelmpjes dat er aan gewend ben geraakt.
    Net als de stokke kinderwagen, heel apart zo´n ´stang tussen de benen´ van het kind. Nu ik ze vaker heb gezien kijk ik er ook niet meer vreemd van op.

2 van mijn kinderen waren weglopers, misschien vanwege hun adhd, kon ik 1000x streng en consequent hun handje vasthouden of geen stap verder zetten.. maar veel heeft het nooit geholpen.
    Ik heb ook zo´n polsbandje, die met kabel dus, uitgeprobeerd bij 1 van de 2 maar hij ging als een soort van weigerende puppy gewoon op de grond liggen.;) Tja gelukkig zijn ze nu 8 en 12.
    Mijn peuter die morgen 3 wordt blijft gelukkig een stuk beter bij mij lopen, krijgt dezelfde opvoeding maar is gewoon een ander kind.
    De jongste loopt nog niet maar mocht het weer een wegloper worden dan zou ik een tuigje misschien wel weer overwegen. Dat andere mensen dat er uit vinden zien alsof ik mijn hond uitlaat of denken dat ik geen zin heb om tijd of energie er in te steken, kan mij echt niks schelen. Ik heb wel wat belangrijkere dingen aan mijn hoofd.

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    huhmmm nee ik baseer mijn mening nogmaals uit ervaringen hier uit de buurt niet op jouw kind en jou persoonlijk want heb niet een het gehele topic gelezen

;)mssn ook even je eigen oren checken

15. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ah dus toch bij Prenatal. Ik vond al niks in de webshop. Bedankt!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn oudste luisterd ook prima. Hoef ik nooit vaak te corrigeren.

En oh wat heb ik mij vroeger geergerd aan kinderen die in winkels enzo gillend, schreeuwend en jankend op de grond gaan liggen als ze hun zin niet kregen.
    Nou geloof me, mijn zoon kan daar ook wat van. Oh wee als ik links wil terwijl hij rechts wilt. Oh wee als hij in het bos een mooi steentje ziet en hij mag hem niet pakken omdat die bij een sloot 3 meter lager zit. Wat boeit hem het dat hij naar beneden valt. Dan kan hij wel mooi bij het steentje. Want die wilt hij hebben.

Nou kan ik op die momenten praten tegen hem wat ik wil, ik kan boos worden (streng worden) wat ik wil. Denk maar niet dat je er bij hem dan tussenkomt hoor. Hij hoort je dan gewoon niet. En omstanders zien dat niet aan hem. Dan vinden ze mij maar gemakzuchtig als ik voor een tuigje oid zou kiezen. Ze zouden wel anders piepen als ze in dezelfde situatie zouden zitten.

Hier komt op korte termijn zeker een polsbandje of tuigje aan een rugzak (want rugzakken vindt hij geweldig) voor naar het bos enzo. En wanneer hij te groot wordt voor de buggy en het is nodig dan zal het ook gewoon in de stad gebruikt worden.

En zeg nou zelf... een kind van 3-4 in een buggy stoppen ziet er ook niet uit. Waarom zou dat wel goed zijn dan?

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ze waren toendertijd met rode kabel en regeboog kleuren bandje aan de pols

18. Amethist

Ten eerste lees ik niet met mijn oren...;)

Ten tweede, dat kan je baseren op ervaringen vanuit je omgeving, maar dat houdt schijnbaar wel in dat je beeldvorming hieromtrent nogal gekleurd is. Jij trekt bij voorbaat een wenkbrauw op bij het zien van een kind met een (pols)tuigje, dat maak ik althans op uit de reacties die je plaatst. Immers, als de ouders consequent zouden zijn, zou het niet nodig zijn, dat heb je zelf gezien in je omgeving.

Ik erger me daar gewoon groen en geel aan, dat mensen zooooo snel hun mening klaar hebben over waarom een kind aan een (pols)tuigje loopt. Niet alles is zwart/wit...

19. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben er ook 1! Gebruiken hem nog niet heel vaak, maar die van ons smeert hem zodra het kan! Ik moet toch de hond uitlaten overdag en als hij straks niet meer in de kinderwagen wil vind ik dit de ideale oplossing! Zielig... nee... zielig zou zijn als hij wegrent en hij in de sloot valt of onder een auto terecht komt!

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Zielig voor het kindje? Sorry hoor, ik vind het veel zieliger als een kind onder een auto komt! Alternatief is in de kinderwagen, maar dan hebben ze helemaal geen bewegingsvrijheid.

Mijn dochter (inmiddels 2,5) liep vanaf 1,5 jaar aan een tuigje mee. Ze wilde niet graag meer in de wagen, had héél veel energie, maar luisterde nog nergens naar, liep weg en zag natuurlijk geen gevaar. Ik heb toen een tuigje gekocht, tot een aantal maanden terug heel veel gebruikt en ze vond het geweldig mee te kunnen lopen. Ze kon haar energie kwijt, kon op haar gemakje alles onderzoeken (het lopen gaat niet zo snel met zo'n ukkie mee natuurlijk!), maar raakte mij niet kwijt en kwam niet in gevaarlijke situaties. En nog heerlijker: Geen gekrijs meer als ik haar in de wagen zette (of zelfs de hele weg als ze in de wagen zat) en met haar kleine zusje (inmiddels 9 maanden) ook geen duowagen nodig. Wat ik zelfs heel vaak heb gedaan is de oudste aan het tuigje mee laten lopen en de jongste in de draagdoek. Op die manier konden we heerlijk samen wandelen en had ik mijn handen vrij voor haar, ze vond het geweldig. Niets zieligs aan, een peuter vastsnoeren in een kinderwagen lijkt me dan 'zieliger' (en ook dat vind ik onzin zolang ze niet de hele dag in die wagen zitten, soms hebben ze zich nou eenmaal even aan te passen).

Deel Deze Pagina