meningen kindertuigje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Metire, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ja ik vind dat er beter uitzien als je op die leeftijd nog een kind hebt die niet voldoende luistert om los te lopen.
    Ik voorzie dat probleem nu nog niet want mijn dochter luistert heel goed buiten de buggy.
    En anders liever in de buggy dan zo'n tuigje.
    Ik vind het er echt niet uitzien en dat heeft niets met een modeshow te maken, het plaatje klopt niet naar MIJN inzicht!
    Aanlijnen hoort bij honden

2. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

In sommige gevallen begrijp ik het wel dat er zo'n tuigje word gebruikt.. Maar bij een bepaalde leeftijd denk ik wel van, je kan je kind ook leren bij je te blijven en/of aan de hand te lopen

3. Moon28

Moon28 Niet meer actief

En vastzetten hoort bij criminelen:cool:

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ;) dat antwoorde ik net naar imense

nee ik kijk niet raar op van die bandjes heb ze zelf verkocht, als ik ze zie denk nah niet mijn ding maar het zal een rede hebben, prima

en idd dat zwart wit... mensen die geen bandje gebruiken zijn oververhitte ontploffende moeders die hun kinderen niet aankunnen ;) dan had je dat ook tegen diegene moeten zegge ;)

en ik kan je zeggen na deze vakantie dat we behoorlijk wat bizarre dingen meegemaakt hebben hier.....

ouders van 2 kindjes waarmee mn meis aan t spelen was kwamen inene bij ons... papa en mama de hort op niemand weet waarheen om 8 uur savonds... buren : o god is het weer zover, die ons doorstuurde naar hun oma gelukkig niet te ver weg, die dr ogen uit dr hoofd stond te schamen

daarna gekrijs uit t niets van ons meiske... had een manneke van 7/8 jaar een touw strak om dr nek gedraaid , en ik stond om de hoek nota bena was even in t huise van de glijbaan gebeurd, wij naar de ouders toe van joh niet voor t een of ander maar... ja sorry.. nah (naam) niet meer doen

kinderen die elkaar met stokken lopen te slaan letterlijk de haren uit hun kop trekken, speelgoed jatten leterlijk kinderen van fiets schoppen omdat hun hun fiets niet mee mochten nemen ect

ander ventje rond de 8 jaar stond onze brievenbus en die van de buurvrouw vol te prppen met vuil, mn man hem boos aangesproken... hop mama aan de deur mijn man zou hm geslagen hebben

kinderen liepen weg, moeder boos je gaat naar binnen en komt de hele dag niet meer buiten
    ons meiske mocht om andere redenen de tuin niet meer uit.... dat meisje stond 5 min later aan de poort of ons meiske kwam spelen... dus wij haar gezegd nee, 'straf is straf'

geen 1 ouder die verder in de speeltuin af en toe kwam checken en dat vind ik zelf raar je wilt toch weten wat je kind uitvreet lijkt mij? en die van mij kregen net zo goed op hun donder als ze slaan of afpakken oid zijn ook echt geen heilige

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij hebben beide geprobeerd maar met weinig succes..

Een paar weken geleden zijn we een midweek naar Centerparcs geweest en om te voorkomen dat Roos continu weg zou lopen of in het water zou belanden (water vlak achter het huisje) hadden we een tuigje aangeschaft. Zo kon zij lekker buiten spelen en wij hoefden niet continu een strijd met haar aan te gaan. Het tuigje hadden we vastgemaakt aan een lang touw en aan de parasolvoet geknoopt. De eerste seconden ging het goed, tot ze erachter kwam dat ze niet bij het water en de eendjes kon komen.. Toen was het keihard gillen,stampen en huilen..;) Een aantal keer geprobeerd maar ze werd er zo hysterisch van dat we ermee gestopt zijn..

Het polsbandje hebben we ook geprobeerd,maar dan om haar zelf te laten lopen in bijvoorbeeld de stad. Ze is de buggy op een gegeven moment zo spuugzat dat ze er (met het nodige gegil en gekrijs) uit probeert te klimmen. Als ze zelf mag lopen is ze zooooo blij,alleen maar lachen en kletsen! Het ging goed,tot we in Düsseldorf liepen en het bandje losschoot :$
    Ik kon Roos nog net pakken,anders was ze de drukke straat opgerend..

Nee,geen succes dus ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Prachtig en wat heerlijk dat jij denkt dat dit allemaal te danken is aan jouw geweldige opvoed kwaliteiten. Probeer eens open te stan voor andere kinderen, andere situaties en je mening vooral bij jezelf te houden... je weet wel. " Voor mij werkte..."

Ik hoop dat je derde ook zo goed naar mama luistert:)

@Pluis... sorry maar in je eerste voorbeeld doe je precies wat de 'tegenstanders' hier zo veroordelen. Tuigjes zijn niet gemaakt om je kinderen vast te binden of aan te lijnen. Tuigjes zijn bedoeld om kinderen zelfstandig te laten lopen op een veilige manier. Dus je loopt gewoon met hen mee... ze hebben zeggenschap en jij hebt een stukje conteole om te voorkomen dat ze opeens voor een auto schieten of in de meute kwijt raken.

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zei altijd 'wat zielig een kind aan de riem! dat doe je toch niet!'

maar ik kan nu best begrijpen dat het gebruikt word. onze dochter van 1,5 wil altijd lopen en de buggy vind ze na een half uur vreselijk dus wij kunnen haar ook geen seconde uit het oog verliezen.
    je hoeft maar met je ogen te knipperen en weg is ze want aan het handje lopen doet ze nog niet voor langer dan 2 minuten;)
    wij zijn laatst in de Efteling geweest en voor zulke dagen zou het best handig zijn om t gebruiken.
    al zou ik mijn man echt niet kunnen overtuigen. hij zou zeggen dat ik de hond maar mee had moeten nemen:)

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

idd mijn mening

word ook gevraagd door TS de meningen

jou meningen jeuken mij ook vaker in andere topics ;) en loop ik jou dan de grond in te boren? alsof jezelf perfect bent

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oh dat zou ik heel makkelijk oplossen... prima manlief... dan hou jij haar vast en ren jij achter haar aan. Succes!

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    nadat mijn vader op zaterdagochtend met 1meter 90 in de etalage van de hunkemoller moest kruipen om mijn broertje te pakken te krijgen terwijl half amstelveen stond te gieren van het lachen heeft mijn moeder ook een tuigje gekocht en hem aan de wandelwagen van zijn kleinere broertje vastgebonden.

Jong was gewoon niet te houden, altijd kwijt en schoot zo de weg over.
    Tuigje heeft dus heel wat ellende voorkomen.

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Klopt. Ik heb geen traphekje

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een mening is niet stellen hoe het zou moeten en dat doe jij wel... enne perfect ben ik vast niet maar ik weet wel dat het "wordT ook..." en "jouW meningen" is :D

ik hou je een spiegel voor... jammer dat wat je ziet je niet aan staat

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb nergens iets gezegd over overhitte moeders die hun kind niet aan kunnen, dus die opmerking raakt echt kant noch wal.

Verder vraag ik me ten zeerste af wat al de door jou genoemde voorbeelden te maken hebben met wat ik jou probeer aan je verstand te brengen over hoe het bij mij en mijn kinderen werkt. Bij ons in huis gelden gewoon regels waar beide kinderen zich aan dienen te houden. Ook buiten gelden regels, maar dat er regels zijn betekent niet dat een kind zich ook altijd aan de regels houdt.

Voorbeeld: momenteel vindt mijn dochter het nogsl grappig om op de salontafel te klimmen. Uiteraard is dit niet toegestaan en volgt er een consequentie als mijn dochter het toch doet. Heeft dit het gewenst effect? Hell no! Mijn dochter gaat er stug mee verder. En ja, ik blijf consequent, want op de tafel klimmen wil ik gewoon niet hebben. Zo gaat het buiten dus ook. Het verschil zit m erin dat ze buiten met gemak onder een auto kan komen, het gevaar van binnen op de salontafel klimmen is veel kleiner. Ik kies er dan dus voor om haar buiten "aan te lijnen" omdat ik het mezelf nooit zal vergeven als ze echt wordt aangereden.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    Overigens is het helemaal goed gekomen met mijn broer hoor.
    Geen jeugdtrauma's en hij is tegenwoordig de rust zelve.
    Het was gewoon een ontzettend ondernemend jongetje wat alles probeerde te onderzoeken.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het ziet er raar uit, omdat we het niet gewend zijn om te zien. Maar het gaat om veiligheid, dan kan het nooit verkeerd zijn. Iedereen met kinderen weet hoe snel iets kan gebeuren!

Voor de vergelijkers met honden.... vergelijk de box dan eens? De box is algemeen geaccepteerd. En een hond zet je voor de veiligheid toch ook in de bench?

Verder.... aerosleepers en nannycares zijn toch ook geaccepteerd? Die vind ik persoonlijk nog vreemder dan tuigjes voor kinderen. Gevaar op straat is er veel meer, omdat er zaken zijn waar je geen grip op hebt. Veiligheid bij het slapen komt veel meer neer op gezond verstand (en vertrouwen in jezelf en je kindje) naar mijn mening. Aerosleepers of nannycares komen er hier niet in, een tuigje weet ik zo net nog niet. Het lijkt me handig in grote massa's waar je , zoals bijvoorbeeld bij grote pretparken of zo. En als je dan zo eentje neemt wat ook een rugzak is dan ziet het er ook vee beter uit.

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

dan had je verder moeten lezen mevrouw spiegel en dan ook berichten die even exact het tegenovergestelde van moeders zonder tuigje een perfect beeld van hebben en oordelen dan snap je de reactie tenminste

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    #177 Pluis81, 8 sep 2013
    Laatst bewerkt: 8 sep 2013
    Nee hoor,het tuigje dat wij hebben gekocht is ook te gebruiken in een kinderstoel of bijvoorbeeld winkelwagentje. Daarnaast ben jij niet degene die voor mij beslist hoe ik het tuigje gebruik. De gebruiksaanwijzing lees ik wel op de verpakking,die hoef je me niet voor te kauwen. Ik heb geen zak te maken met voor- of tegenstanders van dit topic,vertel alleen mijn ervaringen met het tuigje en polsbandje.. De veiligheid van mijn kind staat op 1, wat een ander daar van vindt kan me vrij weinig schelen. Ik gebruik liever een vrijheidsbeperkende maatregel dan dat ik mijn kind dood uit een vijver moet vissen.. En nee,het werkte voor geen meter maar dat terzijde :D

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Snap je echt niet wat ik bedoel? Je kind zat toch niet in een stoel? Ze kon toch lopen maar in een circel die jij wilde? DAAR is dat ding niet echt niet voor bedoeld en natuurlijk wordt ze daar boos van. Daar zijn boxen voor...
    Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten maar in het licht van dit topic (die gaat om looptuigjes) is het gewoon geen goed voorbeeld.

En dan sta ik even aan de "andere" kant... Dit lijkt me gemakzucht.

@Mutsy... ik reageer op jou. Ik ben een voorstander van goed leren luisteren en consequent zijn maar daarmee geen tegenstander van tuigjes. Ook niet van buggies trouwens... beide wel als ze uit gemakzucht worden gebruikt.

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Voor mijn zoontje ook een tijdje gebruikt. Handig en veilig. Wat een ander voor mening heeft kan me echt niks schelen ,iedereen op zijn eigen manier.Veroordeel een ander niet,doe ik ook niet als iemand geen tuigje/traphekje/box of wat dan ook wil gebruiken.

20. Moon28

Moon28 Niet meer actief

O dat is wel heel handig. Zei pas nog tegen mijn man dat een tuigje aan winkewagens een uitomst zou zijn. Nu leert mijn jongste netjes mee te lopen maar wil echt niet rustig in een wagen blijven zitten ;)

Deel Deze Pagina