We hebben een dochter van 30-04-2013 en en kindje op komst, nu bijna 7 wk zwanger. Wat gaat het ons kosten om na de geboorte van nummer 2 bij de notaris vast te laten leggen dat onze beide kindjes, mocht er iets met ons gebeuren, onder het gezag van mijn ouders komen te vallen?
Een notaris is een vrij beroep en mag dus ook zelf zijn tarieven bepalen, het is zeker de moeite waard om even te "shoppen" en te informeren bij diverse notarissen wat hun tarieven hiervoor zijn !
Hema biedt het goedkoop aan, maar mijn inziens is dat iets too good to be true... Denk dat je even wat notarissen moet bellen en vragen om een schriftelijke (of via e-mail) offerte. Heb je meteen de prijs zwart op wit.
Hema vind ik geen aanrader, want er gaat geen gesprek vooraf. Er worden wat gegevens online ingevuld en aan de hand daarvan wordt een akte opgemaakt. Het is altijd verstandig om een persoonlijk gesprek met een notariskantoor aan te gaan, dan wordt de akte opgesteld naar jullie persoonlijke situatie !!!!
Dit zou ik dus zeker doen. Ik denk dat je niet een beter advies dan dit op het forum kunt krijgen. Succes!
Reken op ongeveer Eur 500-600,-. Wel belangrijk dat jullie dit doen inderdaad. degoedkoopstenotaris.nl kan je een idee geven.
Wij waren voor een samelevingscontract met 2 testamenten een aantal jaar geleden 396,-- kwijt. En bij die notaris kost een testament je kan kiezen voor los 1 testament 220,-- of 2 gelijkduidende testamenten 278,-- Dus flink shoppen voor notarissen want het kan dus goedkoper
Wij zijn voor huwelijkse voorwaarden en twee testamenten 1500 euro kwijt. Let wel wij zochten eerst naar een 'goedkopere' echter bleek achteraf dat er niks van klopte! Kijk niet alleen naar de kosten maar zoek ook vooral een goede!
Nou m'n maag draait om bij het idee mocht er ooit iets gebeuren en wij zijn te beroerd geweest om iets op papier te zetten dat opa en oma hun twee kleinkindjes via jeugdzorg naar een pleeggezin zien verdwijnen en ze totaal geen rechten hebben.. Maar het is wel slimmer hiermee te wachten tot de tweede geboren is?
Nee hoor kun je nu al vast leggen geld dan voor 'alle' kinderen dus ook voor eventuele toekomstigen. Goed gedaan trouwens!
Wij hebben het pas laten doen voor onze dochter. Koste 143 euro. Inderdaad via internet offerte's aangevraagt. Je kunt het nu ook al laten doen want het geld gewoon voor al je kinderen (binnen dit huwelijk) Wij hebben via internet alle gegevens ingevuld en kregen toen concept-akten toegestuurd, daar zaten nog een paar fouten in, die aangepast en toen naar de notaris om te tekenen. Bij ons is dat goed bevallen.
Het verschil in prijzen is niet voor niks kijk echt goed naar welke notaris je neemt. Goed gedaan bedoel ik dat het straks geregeld is. Er zijn nog heel wat mensen die het niet doen en het zal je maar gebeuren...