ik heb een vraagje. zit te twijfelen of ik 2 gewone kruiken aanschaf of een elektrische kruik. nu zag ik dat ze die hebben bij de Hema maar zag later ook dat ze bij babyzaken de Belly warmer verkopen waar geen vloeistof in zit. las namelijk laatst ergens dat er een elektrische kruik was gaan lekken. als ik ga voor een elektrische kruik of belly warmer, heb je dan aan 1 genoeg of heb je dan ook 2 nodig?
Ik heb tijdens het kraamzorg intake gesprek gevraagd of zo'n elektrische ook goed was ipv de gewone, maar het antwoord was nee. Mocht geen elektrische, moest persee gewone kruiken kopen. Weet niet of dat bij elke kraamzorg organisatie zo is, maar voordat je geld gaat verspillen
Mij leek het dus ook ideaal zo'n elektrische of n bellywarmer maar heb er dus geen aangeschaft omdat ze blijkbaar alleen gebruikt mogen worden om kleertjes of het bedje op te warmen/voor te warmen. Dus niet echt ter vervanging van de waterkruik. Ze worden schijnbaar ook niet echt warm genoeg. Ik vind het wel jammer want vond het een veilig idee!
Het lijkt mij nou juist helemaal niet een veilig idee zo'n electrische kruik, stel je voor erontstaat kortsluiting je moet er toch niet aan denken. Dan lijkt mij de kruik veiliger.
't Is een kruik met een accu erin, kortsluiting zal niet heel erg voor de hand liggen denk ik. Aan de andere kant hoor ik ook verhalen van reguliere kruiken die gaan lekker met alle gevolgen van dien Weet niet wat veiliger is, geen ervaring mee en het blijft toch persoonlijk denk ik
De bellywarmer wordt sowieso niet warm genoeg om je baby te verwarmen. Plus dat hij helemaal afgekoeld moet zijn voor je hem weer kunt opwarmen. Dat zijn de redenen waarom je die iig niet mag gebruiken. Hoe het met de Hema kruik zit weet ik niet, maar dat zal vast hetzelfde zijn!
ik heb eventueel nog een bellywarmer te koop. Met 3 kindjes, die geboren zijn in de zomer, nog ongebruikt in de kast!
Ik heb de belly babywarmer en 1 gewone kruik. Had eerst alleen de belly, maar op advies van de vk ook een ronde gewone kruik aangeschaft omdat ze hier makkelijker doeken omheen kunnen winden enzo.
Heb juist op advies wel een electrische kruik aangeschaft, makkelijker, sneller en veiliger. Bij de intake van de kraamzorg was ze ook enthousiast dat ik een electrische had gekocht, ik zie niet in waarom het niet zou mogen. Nou wordt mijn mannetje ook in mei geboren, dus dan zal het niet meer héél erg koud zijn.
Ik heb een belly warmer en gewone kruik. was prima volgens het kraamcentrum. Ik beval dan ook wel rond april dus misschien dat dat ook meespeelt?
Ik heb in November 2010 een electische kruik gehad, erbij, had ook 2 warm water kruiken. Ik vond zelf de electrische kruik erg vervelend, hij warmde namelijk nadat je hem uit de adapter gehaald had nog gigantisch door!! Als je hem dus op deed laden, kindje in bad, kruikje in 't bedje, kindje aankleden, voeden en in bedje, dan voelde de kruik prettig. Voelde je een kwartier later was hij ineens LOEIWARM en die lag dus wel bij 't kindje in bed. Nee ik vond hem zelf echt niet handig! We gebruikten hem dus alleen om de wagen of bedje voor te verwarmen en nooit bij 't kindje in bed wat we met de warmwaterkruik wel deden.
Wij hebben de Belly Warmer en zijn er zeeeer tevreden over! In verband met de aerosleep werd deze aangeraden en nog geen moment spijt van gehad. Daarnaast leg je een kruik ook aan het voeteneinde bij je baby neer, zodat ze zich inderdaad niet kunnen verbranden, maar dit is ook bij een gewone kruik de bedoeling.
Stel als je kindje zijn/haar temp nog niet zo goed kan regelen is een belly warmer zeker niet voldoende hoor! Word echt niet warm genoeg.... Soieso dus kruiken aanschaffen... Gewone of electrisch dat moet je zelf weten
Het gaat er niet om of het warm of koud is buiten maar of je kindje zich op temp kan houden. Dat is dus afhankelijk van je kindje. De een zal dat wel kunnen en de ander niet. Ik ben zelf kraamverzorgende en ik heb zelfs in de zomer nog kruiken moeten gebruiken bij een gezin omdat het kindje niet op temp bleef. Zelfs 2 kruiken! Een elektrische of belly warmer blijft niet lang genoeg warm voor je kindje en ze zijn ook niet warm genoeg. Wij gebruiken hier kokend water voor de kruiken, nu hoorde ik hier in de wandelgangen dat niet iedere organisatie dat meer doet. Maar wij vooralsnog wel. Ik zou 1 gewone kruik halen en vragen of je er 1 kan lenen van iemand. Je kan ze dus echt wel nodig hebben hoor.
Wij hebben de koozzzi van Princess. Bij onze kraamzorg was het geen probleem. Als ze dat wel vonden hadden ze pech. We hebben hem bij de eerste niet veel gebruikt. Als ik nu voor het eerst een kruik zou moeten kopen, zou ik weer voor de Koozzzi gaan. Deze is net zo groot als een gewone kruik. En blijft 9 uur warm! Tussendoor kun je hem gewoon op de oplader zetten, bv als je aan het voeden bent. Kruiken vullen met water vind ik veel te gevaarlijk, maar dat is mijn mening. Ben als de dood dat het gaat lekken met alle gevolgen van dien.
ik heb bij mijn eerste de elec. hema kruik gebruikt de kraamverzorgster kon dit toen nog niet en vond het heerlijk werken! nu heb ik er weer een maar moet ook iig 1 normale kruik hebben