Wij hebben hem ook en vind het zeker geen miskoop. Een gewone molton houdt (hier althans) niet alles tegen, dat heb ik helaas al een keer meegemaakt toen de aerosleep in de was zat en ik de reservemolton moest gebruiken.
Ik vind het zelf wel prettig dat we aerosleep hebben. Ik heb een gewoon matrasje, maar daarop een aerosleep topdek en aerosleep hoeslakentje. Mijn zoon is een buikslaper en (bewezen of niet) ik voel me er een stuk prettiger bij. We hebben zelf getest of je nog kan ademen als je er met je gezicht in ligt. Ook met spugen is het erg handig. Voor de 2e heb ik het nu ook aangeschaft voor in het wiegje, al weet ik natuurlijk niet of die ook op z'n buik zal slapen. En hoezo vinden veel mensen het te duur??? Vanaf 36 euro heb je het topdek en vanaf 15 euro een hoeslaken, waar halen mensen die hoge bedragen vandaan??? En anders idd marktplaats, je kan het op 60 graden wassen dus dat kan je nog wel 2ehands halen ook.
In de zomer is het ook een stuk minder zweterig. Heb er ook 1 op mijn eigen bed liggen en met temperaturen van 30 graden slaap ik heerlijk. Mijn zoontje krijgt nu straks een groot bed en die krijgt er ook weer 1 want hij heeft het ook snel warm meestal.
Ook ik ben met een dikke buik voor de bijl gegaan. Inspelen op je gevoel voor veiligheid van je ongeboren kindje is ontzettend slim om te doen bij een zwangere (aanstaande) moeder. Je kon mij alles aansmeren hoor. Ik weet niet of ik het ook niet-zwanger zou hebben gekocht, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik niet ontevreden ben over de aankoop. Het gevoel van veiligheid voelt fijn!
Onze kraamverzorgster gaf aan dat ze de aerosleep bij pasgeboren baby's moeten weghalen, maar ik ben even kwijt wat de reden hiervan ook al weer was Het was iig gevaarlijk voor hele kleintjes.
Mijn kraamverzorgster kon de boom in als ze dat zou zeggen. Vind het een heerlijk dng omdat beide mijn kindjes nogal last van reflux hadden dus dagelijks veel in hun bedjes spuugden. Fijn om te weten dat ze snachts niet in hun eigen spuug bleven liggen maar dat dit snel in de toplaag trok en smorgens weer droog aanvoelde. Heb hem gekocht in eerste instantie vanwege het goede gevoel. Betere ventilatie van warmte en zelfs met het gezichtje in de matras kunnen doorademen. Prima toch? Alleen dat honingraatmotiefje in de ochtend op die koppies
Buikslapen wordt altijd afgeraden. Ook met aerosleep. De winkels spelen er altijd mooi op in, maar op een site vind je dat volgens mij niet. Ze geven alleen aan dat het veiliger is als een kindje zelf op de buik kan rollen, dus na 3 maanden.
mijn zoontje slaapt al op zijn buik sinds hij kan rollen (en dat kon hij al heel snel!). Kon ik hem 20 keer per nacht gaan terugleggen. Ik heb dat ding wel gekocht. Moet eerlijk zeggen dat ik me in mijn zwangerschap een beetje heb laten overdonderen met een aantal dingen. Je wilt het risico toch niet lopen om een paar centen... maar eigelijk is het misschien onzin. Ik heb er geen spijt van gehad. Het gaf me toch een iets veiliger gevoel. Maar als ik nu weer voor het eerst zwanger zou zijn zou ik hem denk ik niet meer aanschaffen... Overigens sliep mijn zoontje de eerste 6 maanden 90% van de tijd bij mij in bed tegen me aan of in de cosleeper. En daar wordt ook voor gewaarschuwd. Toch ben ik daar nooit bang voor geweest...
trouwens ze staan ook op marktplaats voor ongeveer 20 euro... En je kan ze zelf in de was doen. Dus dat is ook een overweging waard...
nou ook even met mijn man overlegd.... Ahhhhh die denkt er hetzelde over.... Dus nu twijfelen we allebei!! Ik ga inderdaad eens op Marktplaats ook kijken. Als ik em al voor de helft van t geld kan kopen is het niet zo zuur als ie toch in de kast beland...
Wij hebben zelf gekozen voor de aerosleep (is ons zeker niet aangepraat door de verkoper van babydump) Hij zei wel ik zou maar 2 hoeslakens nemen omdat ze snel droog zijn 3 is gewoon overbodig. Vond ik wel netjes dat hij dat zei. Onze dochter slaapt al vanaf dat ze 3 weken oud is op haar buik en wij vinden het een super ding!
Onze dochter slaapt nog steeds op de aerosleep en de baby gaat er ook weer mee slapen in de co-sleeper. Ik vind ze ontzettend fijn! Bij spugen, lekkende luiers etc. bleef het matrasje eronder schoon en de viezigheid zakte onderin de aerosleep. Ook bij warm weer ligt het minder zweterig dan een gewoon matrasje. Voordeel vind ik dat het makkelijk is uit te wassen en dat het snel droogt. Qua veiligheid weet ik niet wat ik ervan moet denken, maar daarvoor gebruik ik het ook niet meer. Mijn dochter is 20 maanden en kan zich prima draaien .
Ik heb er ook 1. Zelf voor gekozen eigenlijk. Ik vind het wel een fijn idee, of het nu wel of niet overbodig is. Heb er 2 hoeslakentjes bij. Vind het ook wel makkelijk als ze spuugt dat het inderdaad makkelijk schoon te maken is. Hij kan in de was, en is heel snel weer droog. Ik denk dat het net zoiets is als met bijv. een Babycook. Mensen die er een hebben vinden het fijn en noemen de voordelen, mensen die er geen een hebben of willen vinden het "onzin".
Omdat tegenwoordig rugligging wordt geadviseerd wil niet zeggen dat buikligging niet goed is. 2 jaar geleden moesten alle kindjes op de buik, het jaar daarvoor op de zij en nu moeten ze op de rug. Dus of je je kindje vanaf het begin op de buik legt omdat het dan beter slaapt of hij gaat het zelf doen na 3 maanden maakt voor de werking ervan niet uit.
Helemaal mee eens. Als je het niet hebt zul je het waarscheinlijk ook niet missen en is het voor die personen onzin en "zonde" van het geld. Maar ja wie bepaald wat onzin is en wat zonde van het geld. Iedereen die er een heeft gekocht en zich "erin heeft laten praten" zijn uiteindelijk toch tevreden over het artikel, dat zegt ook wat over het product. En dat is met zoveel babyspullen. Er is zoveel wat overbodig is maar toch erg handig als je het hebt.
Ik twijfel ook niet omdat ik denk dat het complete onzin is. Ookal is iets niet bewezen, wiegendood 'verhaal', zitten er voor mijn idee nog wel andere voordelen aan. En de vraag is dus, zijn die voordelen noodzakelijk.... Ik denk dat het toch meer om gemak gaat. En waar je je goed bij voelt...
Als het puur om een schoon matrasje gaat, zou ik gewoon de topdek van IKEA halen. Kost, volgens mij, maar een tientje en zelfde effect (overigens ook ademend bij buikslapen etc)
Dat vind ik juist niks. Deze blijven nat als erop gespuugd wordt. Terwijl het bij de aerosleep direct naar beneden zakt en de aerosleep snel weer droog aanvoelt.
Dat is echt enorme onzin hoor. Er zijn gewoon kraaminstanties die het niet willen omdat het niet 'bewezen' is, maar dat is zoveel niet. En bovendien, als je nuchter nadenkt, wat kan gevaarlijk zijn aan een matras met ventilatie??? Mijn kraamzorg vond het iig prima en als ze dat niet had gevonden, tja, jammer voor haar. Ons huis, onze baby, onze regels. En de veel aangegeven quote 'erg duur' is ook overdreven, topmatrasje heb je voor nog geen euro 40,--. Ieder moet het helemaal voor zich weten, maar heb er nooit spijt van gehad. Het is hygienisch en schoon, je kindje ligt nooit in spuug of op een natte hoes. En het wassen op 60 graden is heeeeel praktisch, vind ik. Dat je kindje er ook nog goed op kan doorademen (en dat is echt zo, als je je eigen gezicht op een matras duwt en probeert te ademen of op een aerosleep, dat maakt wel degelijk verschil), is een pre. Maar voor mij niet de reden om het te kopen, ik vind het vooral heel erg praktisch.
Wat veiligheid betreft had ik het eigenlijk niet aan hoeven schaffen (heb een aerosleep voor in het ledikantje gekocht, terwijl ons zoontje de eerte 5 maanden in een wieg zonder aerosleep lag). Bij de aankoop niet bij nagedacht. Achteraf vind ik de aerosleep wel ideaal voor andere dingen. Ons zoontje heeft 1 keer goed in bed overgegeven, alles zat er onder, maar matras niet dankzij de aerosleep. Ook zweet hij erg en houdt zijn luier het 's nachts niet altijd. Door de aerosleep ziet zijn matrasje er nog als nieuw uit. Aerosleep regelmatig even in de wasmachine en alles is weer fris.