misschien een bril

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door TinaTeenslipper, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    vanmorgen na de huisarts naar de opticien geweest en mijn dochter van bijna 7 heeft een kleine plussterkte plus aan 1 kant iets cilinder. het is niet veel en morgenvroeg moeten we terug en dan kijken ze met een sterkte bril of het scheelt met lezen. haar ogen waren nu gedruppeld dus nu ging het niet;) ze zit in groep drie nu pas en klaagt dat ze dichtbij niet goed ziet. de letters staan doorelkaar zegt ze.

tuurlijk moet ze als het moet een bril maar heb haar ook gezegd wel eerlijk te zijn omdat een bril niet alleen leuk is maar het soms ook lastig is en niet altijd handig en dat je er zuinig op moet zijn.

ben dus heel benieuwd morgen. meer dames met kinderen die maar een lichte sterkte hadden maar toch een bril hebben en dit helpt? kunnen ze er evt ook nog overheen groeien na een aantal jaar? ( volgens optromist kon dit wel)

precieze sterkte weet ik niet overigens, niet gevraagd:)

2. p1982

p1982 Niet meer actief

hier ook bij de opticieen geweest en kwam uit -0.75 echter bij de oogarts in het ziekenhuis +4

zou naar het ziekenhuis gaan voor een meting

dochter heeft nu sinds 3 weken een bril, correctie 1.25 eraf dus glazen +2.75 er er gaat een wereld voor der open

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    ow ik moet erbij zeggen dat ik niet naar een gewone opticien ben geweest maar naar een optometrist/orthoptist speciaal voor kinderen.

4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.547
    2.017
    113
    Zoonlief heeft nu bijna een jaar een bril, hij heeft +1,75 en + 2,25 en aan één kant een cylinder.
    Hij heeft er veel baat bij, over een paar weken weer terug naar zkh voor controle.

Moet zeggen dat hij zonder bril veel de ogen samenknijpt en dicht voor de tv gaat zitten omdat hij het niet goed kan zien. Met bril doet hij het niet

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn zoontje moet ook een bril. Hij heeft +8,25 en +7,25 na correctie. Dus eigenlijk +9 en +8.

Dinsdag is zijn bril klaar! Ik hoop dat het voor hem echt beter gaat worden.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    mijn dochter klaagt over dichtbij met lezen dat de letters door elkaar gaan. bv bij boom ziet ze de letter b steeds achteraan ( zo legt ze het zelf uit)
    ook klaagt ze weleens over zere ogen. hoofdpijn heeft ze niet echt zegt ze. we zullen het zien morgen. aan de ene kant hoop ik dat ze beter ziet. dan is het probleem simpel opgelost :)

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    dat zal vast met zon sterkte;)

8. p1982

p1982 Niet meer actief

welke sterkte kwam er nu uit?\

hier was dochter erg moe, veel hoofdpijn en zere ogen

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    heb ik niet gevraagd;):) ze zij alleen... er komt enige sterkte uit. en aan 1 kant iets cilinder. het is allemaal niet veel maar het kan net het verschil gaan maken. zal het morgen eens navragen

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    moe vind ik ze soms ook wel. maar dat kan ook weer komen dat groep 3 sowieso wel vermoeiend is zo aan het begin. lastig met die kids.:)

11. p1982

p1982 Niet meer actief

en houden ze met de correctie factor?

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier heeft mijn zoon -2.75 en cilinder 3.65 en 2 luie ogen, kwamen we pas met 4 jaar achter.
    Hij kan niet in en uitzoomen met zijn ogen.

13. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Mijn zoontje heeft sinds een half jaartje een bril. Hij klaagde regelmatig over hoofdpijn. Toen ben ik met hem bij een brillenzaak geweest om z'n ogen te testen, maar die vertelden gelijk dat we dan naar de oogarts in het ziekenhuis moesten. Dus een afspraak gemaakt en een sterkte van +1 gemeten.
    Naar de kruidvat gereden voor een goedkoop leesbrilletje op aanraden van de oogarts. En hij had daar zoveel baat bij dat we een maand of twee later een echte bril aan hebben laten meten.
    Hij heeft z'n bril graag op. Gelukkig wordt er totaal niet negatief op gereageerd door z'n klasgenoten.
    Volgens de oogarts groeit hij hier wel overheen.
    Bijna alle kinderen van deze leeftijd hebben een plussterkte, maar de meesten hebben er weinig last van.

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Dit is m'n brilsmurfje haha!

Oeps gedraaid... 😁
    Geen idee hoe ik dat moet veranderen.
    image.jpg

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    hier uiteindelijk idd ook gekozen voor een bril. ze had aan 1 oog plus 1 met kwart cilinder en andere oog 0,75. niet heel veel dus maar ze heeft waarschijnlijk last van de cilinderafwijking. ze zag met het sterktebrilletje duidelijker zei ze. de letters gingen niet meer door elkaar.

misschien is het idd maar tijdelijk, dat zien we dan weer wel. ze went nu langzaam aan het idee dat ze volgende week met een bril door het leven gaat.

bedankt voor de reacties

Deel Deze Pagina