Het is niet helemaal mijn smaak maar vind het wel mooi naast de naam van je dochter. Ik denk gelijk aan een parfum...
Opzich een erg leuke naam maar ik vind dat nederlanders hem altijd zo hard uitspreken. Klooweee (met amsterdams accent) en dan vind ik m minder. Hij is wel erg leuk naast Romy.
Andere opties dan misschien: Alexis, Alexa Alissa / Alyssa Amber Anniek Anouk Ashley Aurora Bridget Britt Callista Camila Cara / Kara(h) Carmen Celia Charlotte Cleó, Cléo Daisy Danique / Daniek Dara Dewi, Demi Donna Elise / Elize, Eliza / Elisa Ella Ellis, Alice Emily Emma Esmee Eva, Eve Evy / Evie, Evey Fay Felicia Feline Fiona Flore, Flora Gaia Gemma Grace Gwen Hailey Hanna(h) Ilvy, Indy Iris Isis Ivy Ize, Ise Jackie Jade / Jayde Jamie / Jaimy Jara / Yara, Jana Jenna Jill Jinte / Jinthe Jolie Jorie, Jora Jula Julie, Juliët Juna, June Kari / Cari Kaylin, Kaylee Kensi, Kenza Lara, Lana Laura Lauren Lenne Lia Lila / Laila / Leila Lilia, Lillia, Lelia Lilly Lina Lisa, Lize Lissa Liv Liva, Livia Liz Loïs, Loïse Lola Lora, Lore Lucy, Lucia Lune, Luna Lynn Maia / Maya Mara Marlou May / Mae Megan Mila, Milia Milla, Mille Milou Nessa Nicky / Nikki Ninthe Noëlle Nola Nora Nova Olivia Quinty Sabrina Sara / Sarah / Zara / Zarah Sasha / Sascha Scarlett Sela / Selah Serra Sophia Stacey Stella Tamar Tara Tess Thalia Tirza Vianne Viënne, Viënna Violet Vivian Zinzi, Zenzi Ziva
Chloë uitgesproken als Klowie vind ik persoonlijk niet mooi. Uitgesproken en geschreven als Klowee/Chloé wel aardig.
Chloë zou ik uitspreken als kloowee. Chloé trouwens ook, misschien met nog iets meer de nadruk op de ee. Ik vind het met é mooier, zo spel je het parfum/modehuis ook. Als je de engelse uitspraak wilt, dus kloowie, dan moet je Chloe spellen. Mensen die er iets als kloewee van maken snappen het gewoon niet. Dat zul je altijd houden, vrees ik. Persoonlijk vind ik het niet zo'n leuke naam, beetje pretentieus.
Maar misschien zeg ik nu iets doms hoor, maar Zoë wordt toch ook uitgesproken als zowie? En niet als Zowee? Wat is dan dat verschil? Geen taalkundige knobbel, sorry
En Michelle, bedankt voor je andere opties! Ik vind het altijd zo lief dat je zo meedenkt met iedereen over leuke namen! Er zijn wel andere namen die ik leuk vind (Isa/Isis/Demi/Evy/Nova/Vienna) maar die kwamen hier niet door de keuring van vriendlief.
Auw..dat doet pijn aan mijn moeder hart..... Hier de naam gekozen omdat we iemand kennen met de uitspraak kloewee ...
Dat is niet mijn bedoeling, echt niet. Je kiest de naam die je het mooist vindt, en moet je niks aantrekken van mijn mening. (er zijn zát mensen die de namen van mijn kinderen niet mooi vinden.)
Zowie is de engelse uitspraak. In het engels bestaat het trema niet (die puntjes op de e). Engelsen zouden Zoe of Zoey schrijven, en dan Zowie zeggen. Het trema wordt gebruikt in het Nederlands en in het Frans, en duidt aan dat je twee klinkers apart moet uitspreken, en niet als tweeklank.