Absoluut Nikki, ook al vind ik Nikita nog vele malen mooier dan Nikki/Nicky, naar jijzelf blijkbaar niet. 😉 Je kan natuurlijk ook nog NICKI doen, ik ken een vrouw hier die zo heet en dat is ook vrij gangbaar internationaal.
Nikki. Ik ken een leuke dame die Nikki heet en één van onze vrienden (man) heet Nicky dus voor mij is het duidelijk.
Ik heb voor Nicky gekozen omdat dit in mijn ogen internationaal gezien beter begrepen wordt qua uitspraak. Ik weet niet of je daar met je werk rekening mee wil houden ofzo, maar daar zou ik zelf wel naar kijken.
Nikki. Maar ik ben bevooroordeeld, onze jongste heet zo Ik snap je wel, maar namen zijn zo persoonlijk. Ik zou ws ook niet heel blij van Nikita worden, het klinkt hard, maar weet je, iedereen is zo aan je naam gewend, krijg je negatieve reacties bijv.?
Ik vind Nikki dan weer heel erg gemaakt staan. Heb ik altijd gevonden, hoewel ik de naam wel leuk vind. Als ik de naam zou moeten schrijven zonder te vragen hoe dan zou ik automatisch Nicky neerzetten. Ook voor een vrouw. Ik vind het overigens wel stoer dat je dat doet. Ik heb er al heeeel lang over na zitten denken om dat zelf ook te doen. Maar ik heb dan een roepnaam die afgeleid is van mijn officiële voornaam. Ik heb er dus vaak over gedacht mijn officiële voornaam te gebruiken.
Nee ik krijg niet echt negatieve reacties op zich, maar ik vind het zelf gewoon echt niet mooi en dat voel ik elke keer weer als ik me moet voorstellen. Dat heb ik al sinds mijn kindertijd, maar ga me er steeds meer aan ergeren, vandaar de keuze de roepnaam te wijzigen. Bij mijn familie laat ik het wel zoals het is, wil toch mijn ouders niet kwetsen door zo duidelijk aan te geven dat ik mijn naam echt niet mooi vind (blijkbaar vinden zij het wel echt een mooie naam). Dat mensen aan mijn naam gewend zijn (en ikzelf ook) is de hoofdreden dat ik een afgeleide wil gaan gebruiken. Zou het denk ik toch raar vinden om ineens bij een compleet andere naam genoemd te worden, ook al zou ik die misschien mooier vinden. Hierboven wordt de spelling Nicki voorgesteld, die vind ik op zich mooi staan maar mijn gedachten gaan dan echt direct naar Nicki Minaj, niet persé een associatie waar ik blij van wordt...
Ik zou liever nikita heten dan nikki of nicky maar goed dat terzijde. Als je graag nikki wil worden genoemd kan dit nu overigens ook al prima en zie ik niet in waarom dit officieel veranderd dient te worden (mijn roepnaam is anders dan mijn officiële namen). De variant Niké vind ik de beste van de opties
Nikki van jouw twee. Of misschien Nikka als je de ie klank niet mooi vindt. Succes met het vinden van de juiste roepnaam. Heel goed dat je deze keuze maakt. Ik zou er ook voorzichtig met jouw familie erover praten. Misschien vinden ze het niet erg en begrijpen ze het wel. (Je hoeft daarbij toch ook niet te zeggen dat je Nikita niet mooi vind, maar dat een andere roepnaam beter bij je past.)
Ik ken jongens die Nicky heten, ze hebben t afgekort naar nick. Nika vind ik ook erg leuk! Nikita niet...
Waarom zo officieel? Een vriendin heet Rosanne, maar noemt zichzelf altijd Roos. De meeste mensen denken dat ze officieel Roos heet en dat is prima. Als jij zegt dat je Nikki/Nicky heet, heet je gewoon zo. Of je zegt, 'ik heet Nikita, maar iedereen noemt me Nicky.' Dan zullen ze je waarschijnlijk Nicky noemen maar met opschrijven Nikita gebruiken. Of Nik/Niki schrijven als soort afkorting. Er zijn toch heel veel mensen met een langere naam die zich met een afkorting voorstellen? Sebastiaan-bas Christoffer-chris, annemarie -an.
Je vraagt ook welke associaties de namen oproepen.Ik associeer deze namen alleen met hondjes,want ik ken alleen hondjes die zo heten. Ik zou voor Nikki gaan.