bij mij zitten tss de eerste twee 20 maanden, tss de tweede en de derde 18 maanden en nu zal er 16 maanden tss zitten. Mss met momenten erg druk, maar erg gezellig, en echt, ze hebben veel aan elkaar ook hoor! Grts
Ik kreeg gewoonweg "pas" de kriebels weer toen Isa tussen de anderhalf en de twee jaar was. Eind 2006 toen niets meer aan anticonceptie gedaan. En in jan 2007 zwanger geworden. 1 dag na Isa's tweede verjaardag hoorden we dat ik (bijna 11 weken) zwanger was van nummer twee én nummer 3!
Hier ook met grote leeftijd verschillen mijn oudste meid is 15 jaar dan een meid van 7 en nu mijn jongens van anderhalf, ik vindt het heeeeerlijk!
hier 21 maanden verschil en tot nu toe gaat het prima. Britt is erg lief voor haar broertje en wil op haar manier al een beetje meemoederen... vond het alleen wel zwaar om hoogzwanger te zijn en een ondernemende peuter te hebben
Tussen mijn oudste en Esmee zit 5 jaar verschil in. Ik zou het niet anders willen! De oudste zit overdag lekker op school en ik heb alle tijd voor de kleine uk. Bovendien vond ik het een groot voordeel dat de oudste alles beseft. Als ik met de kleine bezig was een flesje te geven kon ik haar duidelijk uitleggen dat zij dan even moet wachten. Zij begrijpt dat dan ook en gaat verder met haar eigen ding. Ik kon/kan haar overal bij betrekken zodat ook de oudste gelijk haar portie aandacht krijgt.
tusen de oudste en de middelste zit 3 jr en 2 mnd. tussen de middelste en de jongste ook. ben daar wel erg blij en heb altijd gezegd eerst de een uit de luiers voor de andere komt. in januari gaat de middelste naar de basisschool dus heb ik er 2 op de grote school. zo heb ik gewoon meer aandacht voor de kleinste en das ook wel erg lekker. verder zou ik er niet voor kiezen om kindjes kort op elkaar te hebben lijkt mij gewoon erg zwaar
Tja niets is 'ultiem' vrees ik. Er zijn een hoop dingen die je kunt overwegen: -Wanneer zou 'grote brus' een beetje mee kunnen leven in de komst van brusje? -Wil je liever dat 'grote brus' uit de luiers is. -Wat wil je met de slaapkamers/indeling van je huis -Wil je dat 'grote brus' al goed kan lopen (Buggy/kinderwagen etc) -Activiteiten met 'grote brus' en brusje (zwemmen/gym/school whatever) -Opvang -Werk Bij ons speelde ook mee: -onze leeftijden -onze 'struggle' om voor de eerste keer zwanger te worden (zegt overigens niets over hoe snel een tweede zich evt aandient hoor!) -en natuurlijk het meest onvermijdelijke 'dat verlangen....'. Maarja uiteindelijk komt het op het laatste punt neer denk ik. Wat jullie ook beslissen het komt vast goed! En vergeet niet te genieten!
Hallo, bij ons zit er tussen de eerste en de tweede 22 minuten.. tweeling, en tussen de tweeling en onze derde zit 3 jaar en 1 maand. Handig dat de twins al veel zelf kunnen, maar wel jammer dat ze geen middagslaapje meer hebben.. Maar, het is druk, maar erg leuk!
Tsja, ik wil ook liever niet al teveel leeftijdsverschil tussen m'n kindjes, maar ik zie er best een klein beetje tegenop om weer zwanger te zijn met zo'n kleintje erbij, Mijn eerste 3 maanden waren bij m'n eerste zwangerschap het zwaarst omdat ik ERG misselijk ervan was. En de wwede drie maanden viel ik steeds (bijna) flauw wat ik erg eng vond. maar ik verlang ook wel weer naar een baby-tje hoor..
ik denk ook dat heel erg meespeelt hoe makkelijk de eerste was/is. Onze dochter was als baby (en nu ook nog hoor) erg makkelijk. Dan begin je ook sneller over een tweede na te denken dan je een niet zo makkelijke start met de eerste hebt gehad.
hebben een zoon van 23-11-2006 en een dochter van 10-11-2008 op 2 weken na 2 jaar leeftijds verschil moet zeggen, jongste is nog maar 3 weekjes maar gaat alles met gemak af. Ik vind dit een ideale leeftijd. je oudste snapt wat er aan de hand is, kan meehelpen met sommige dingen voor de baby en qua ritme van beiden is het ook prima. Onze oudste slaapt nl net als onze jongste gewoon nog de middag. maar dit is wel heel persoonlijk hoor, en net hoe je kids zijn qua karakter. of hoe jezelf bent ingesteld. As jij zelf chaotisch bent en niet tegen drukte kan, zou ik een leeftijdsverschil van 2 jaar of minder niet aanraden. wij hebben de mazzel dat onze oudste een heel gemakkelijk ventje is, vandaar ook de keuze om bewust weinig leeftijdsverschil te porberen te hebben.. want of het allemaal lukt met weinig leeftijdsverschil, of hoe je het zou willen hebben is nog het tweede he?!
Tussen Noa & Len zitten 15 maanden..Ik was na 6 maand alweer zwanger.. Nu zal er tussen de jongste en de beeb in mn buik 2 jaar en 3 maanden zitten. Opzich vind ik het heel leuk..Maaaaar soms ook errug druk..
Laat ik voorop stellen dat alles z'n voor en nadelen heeft. Het is maar waar je je het prettigst bij voelt. Mijn kinderen zijn van november 2004, september 2006 en februari 2008. Allemaal lekker dicht op elkaar. Wij vinden het heerlijk. Beetje druk af en toe maar wel gezellig.