Uitstrijkje en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by stella84, Mar 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stella84

stella84 Actief lid

Jan 8, 2011
    169
    0
    0
    Omdat ik dit jaar 30 word, heb ik een oproep gekregen voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. We zijn inmiddels in ronde 4 beland voor een broer of zus voor onze zoon. Misschien een stomme vraag hoor, maar ik heb in de derde week na mijn menstruatie dus een afspraak staan voor het onderzoek. Kan dit kwaad (als het deze ronde wel raak zou mogen zijn bedoel ik dan). :(

2. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee kan absoluut geen kwaad..
    Ze schrapen echt een minimaal beetje slijmvlies weg..
    Alleen als je zwanger bent dan mag het niet.

3. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    volgens mij met een zwangerschap niet.. maar ik weet het niet zeker. zou het gewoon even navragen bij de huisarts/assistent.

goede reminder, ik moet mijne nog verzetten ivm zwangerschap.

succes, ik hoop eigenlijk dat je pas volgend jaar terecht kan voor een uitstrijkje ;)

4. cupcakeje

cupcakeje Actief lid

Jan 20, 2014
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is precies de vraag die mij ook te binnen schoot toen ik de uitnodiging zag.
    Maar ik moet nog ff bellen voor een afspraak, dus kan ik het wel meteen ff vragen..

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ze doen het niet wanneer je zwanger bent idd. Maar of dat ook geldt voor zo vroeg in een eventuele zwangerschap... Kweenie. Idd gewoon even vragen :).

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee hoor, geen probleem. Ik woon in duitsland en daar wordt standaard aan het begin van de zwangerschap ook nog een uitstrijkje gedaan. Dus meestal rond de 6-8 weken zwangerschap.

7. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Hihi, ze schrapen geen slijmvlies weg hoor, alleen wat cellen. Kan geen kwaad! Ze zetten de baarmoedermond ook niet open, alleen de vagina zelf., zodat ze de bmm kunnen zien en cellen weg kunnen schrapen.

8. stella84

stella84 Actief lid

Jan 8, 2011
    169
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ben ik weer gerustgesteld!

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou het vandaag voor de 1e keer krijgen, maar het ging niet door omdat het pas 6 maanden na een miskraam mag.
    Ik kan over een paar maanden terug komen, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik op dat moment niet zwanger ben, aangezien het uitstrijkje een miskraam kan veroorzaken.

Dus ik zou het voor de zekerheid net na een menstruatie plannen (had ik nu ook gedaan). Ik zou geen risico nemen.

10. T84

T84 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    2,575
    0
    0
    Zuid Holland
    Weet iemand toevallig wanneer je het beste weer seks kunt hebben na een uitstrijkje? Ik had er een gisterochtend een uitstrijkje en het bloeden was gistermiddag al gestopt. Net seks gehad en dus bloedverlies, is dat normaal?

Share This Page