Hallo, Zoals sommige van jullie uit mijn vorige berichtjes wellicht hebben opgemerkt, Ik ben gelovig (christenen) En hoe geweldig ik deze site vind, (ik lees het bijna dagelijks en geniet enorm van de verhalen van anderen) Ik wil graag delen hoe ik me voel. Want na het vele lezen van deze form over zwangerschap, kwaaltjes, symptomen, zorgen, enz enz zou ik bijna vergeten dat zwangerschap veel meer is dan biologie. Zwangerschap is veel meer als zaad, ei, hormonen, kwaaltjes enz. Zwangerschap is in mijn ogen een zegen van God. Een wonder die ons door de genade en goddelijke kracht gegeven is. Het is ook haast niet te bevatten dat uit een zaadje en eitje die niet eens zichtbaar is met de blote oog, er een hele mensenkind komt. Een kind met bewustzijn, een ziel. Ook hier put ik heel veel kracht uit. Dat ondanks wat er op mijn pad komt (dit geldt trouwens voor ons allen, jullie dus ook) dat alles goed komt, want anders zou God mij dit geschenk niet schenken. Kortom, ik ben God dankbaar voor onze zegen (nu voor de 2e keer) Mijn vraag is.... Wie hier is ook gelovig, en zo ja, wat voor geloof. En hoe ervaren andere (aanstaande) moeders dit?
uhm topics over geloof zijn niet toegestaan.. MAar fijn dat je veel kracht put uit je geloof, (ben zelf niet gelovig oid. maar heb wel respect voor mensen die het wel zijn)
oeps, dat wist ik niet. Sorry. Ik hoop niet iemand te beledigen, wou alleen weten hoe andere mensen dit ervaarden.
Ik geloof dat er meer is maar wat weet ik niet. Ik weet ook niet of het een god oid is. Maar met zwangerschap geloof ik dat het puur natuur is ivm behandelingen omdat ik toen wel zwanger werd.
Ik ervaar het precies zoals jij, en zou er graag over doorgaan! Maar als het niet mag... Even afwachten wat een mod er over zegt...
Ik denk er exact hetzelfde over als jij. Het is een wonder en een prachtig geschenk. Ben zelf ook christen (mijn partner niet trouwens). Maar zoals anderen zeggen topics over geloof mogen niet dus zal wel gesloten worden.
Fijn voor jou dat je er zo over denkt maar heb je er wel eens over nagedacht dat zulke uitspraken bijzonder kwetsend kunnen zijn voor mensen bij wie het niet allemaal vanzelf gaat? Vind het wel jammer dat topics over geloof niet toegestaan zijn want blijkbaar is er wel behoefte aan.
Misschien dat zo lang het rustig blijft het wel toegestaan is.. Vaak lopentopics over geloof heel erguit de hand.. daarom mogen ze eigenlijk niet meer.
Jaa respect, ik denk er ook zo over ( ook christen).. En ik heb zo'n zin om nu al te reageren maargoed, jammer genoeg mag het niet (blijkbaar)..
En dat is ook wel te begrijpen, er ontstaan heeeeeel snel heftige discussies over onderwerpen als het geloof..
Zoals eerder vermeld, ik wil echt niemand kwetsen. Als het toch gebeurt... sorry. Ik weet dat bij vele vrouwen het niet vanzelf gaat, ik kan daar niets over zeggen, hoe het gaat bij de een of ander laat ik aan God over. Ik wens alleen iedereen het beste toe. Het leven loopt zoals het moet, volgens mij is ieders toekomst allang vastgesteld nog voor ze geboren zijn, om lessen te leren wat je verder zal helpen in je leven en het leven na deze. Maar nu ga ik diep he Kortom, bij ons is het dan wel snel gelukt en daar ben ik heel erg dankbaar voor. Ik zal ook voor diegene bidden die minder geluk hebben dat zij hoe dan ook in hun leven geluk vinden (op wat voor manier dan ook) Inderdaad, er is schijnbaar toch behoefte in het praten over geloof. Graag wil ik ieder vragen zolang deze onderwerp nog niet gesloten is, erop te letten niet te oordelen en op te passen met kwetsend commentaar. Mijn bedoeling van deze onderwerp was respect en evt erkenning voor iedereen (hoe dan ook)
Jammer is dat! Zou wel leuk zijn als mensen hun ervaringen zouden kunnen uitwisselen. Zolang er repect en acceptatie bij is lijkt het mij geen punt. Zo leer je ook verschillende dingen over elkaars geloof waardoor je miss ook weer meer respect kunt opbrengen. En over het kwetsen.... Zo zijn er heel erg veel dingen die kwetsend kunnen zijn voor andere mensen... Dan zou eigenlijk iedereen zijn mond maar moeten houden over zijn/haar opvattingen/meningen. Ik heb een extreem premature dochter en ik kom hier ook dagelijks opmerkingen/meningen/opvattingen tegen die voor mij kwetsend kunnen zijn. Maar zo blijft je aan de gang. Het is aan jou om je er niet door te laten kwetsen. Wil je hier niet mee voor het hoofd stoten oid!!
Het is geen topic waarin een discussie nodig is denk ik. Het is alleen even laten weten dat je god dankbaar bent dat het je gegund is zwanger te zijn en kinderen te krijgen.. Ik wil hier ook wel mijn verhaal doen, maar ik wacht ook even een reactie af.. Gr. Carlien
Kijk, jij snapt em Ik zou zeggen, leg je verhaal neer, zolang het nog kan he. En wie weet, als we respectvol blijven mogen we misschien nog even doorgaan. Zo niet, dan maar nu zo veel mogelijk nu het nog kan he
Ik persoonlijk neem er ook geen aanstoot aan maar ik weet zeker dat sommige mensen wel gekwest zullen zijn met zulke uitspraken. Een niet-gelovige kán zo'n redenatie gewoon niet volgen. Nogmaals, vind het jammer dat jullie je ervaringen hier niet kunnen delen maar kan er wel begrip voor opbrengen omdat sommige uitspraken kwetsend zijn en dat lijkt me niet de bedoeling van dit forum. Maar zijn er dan geen gelovige fora's waar je hiermee terrecht kunt? Of in je eigen kerk?