Meningokokken W vaccinatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb ze bij de huisarts besteld, die stuurt een recept naar de apotheek. Daarna bel ik de huisarts weer om ze te zetten.

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Het is UR, dus je hebt een recept nodig.

Er werd net gezegd op het journaal dat de GGD niets meer uitlevert. Volgende week komen er 10.000 flacons voor privé gebruik en die zullen mondjesmaat verkocht worden.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Welk journaal dan kijk ik dat even terug

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Iets van rond half 8, ik denk dat rtl4 op stond.

5. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik heb 2 dochters van 13 en 15; de risico groep dus.
    Ze worden allebei dit jaar nog niet ingeënt.
    13 jarige als ze 14 wordt en de 15 jarige krijgt volgend jaar een oproep.

Aan de ene kant wil ik het liefst dat ze de vaccinatie zsm krijgen. Aan de andere kant wil ik ook niet te paniekerig worden.

6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik vind wel dat het RIVM heel erg laks is geweest in deze situatie. Ze zijn nu bezig met iedereen angsten aan te jagen, terwijl dit helemaal niet nodig was geweest als ze gewoon optijd een vaccin hadden gemaakt en niet hadden gewacht.
    Net als met Men B. Niemand hoor je daar nu over, totdat er een nieuwsbericht wordt geplaatst, dan is er ook eern run op dat vaccin. Maar waarom dan pas en niet nu? De cijfers liegen er niet om.

Emama, Koektrommel en Juffie26 vinden dit leuk.
  7. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb de huisarts gebeld en die hebben de recepten doorgestuurd naar de apotheek. Ik moet ze daar volgende week ophalen en dan afspraak maken bij huisarts om ze te laten zetten

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waarom jaagt het RIVM iedereen angst aan?
    Ik vind de berichtgeving juist heel helder en duidelijk.
    De uitbraak van Meningococcen C in 2001/2002 was velen malen angstiger en grootser.

9. Mammielove

Nou ja, niet dat zij bewust angst zaaien, maar je ziet het in dit topic toch? Iedereen is in rep en roer. Maar waarom eigenlijk? Omdat er door de berichten een onnodige run is op vaccins, wat helemaal niet nodig was geweest.
    Wat ik al zei; ik hoor hier helemaal niemand over de B varriant. Waarom maakt niemand zich daar druk om dan? Die is minstens zo ernstig... maar dat is nu niet in het nieuws.

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.867
    3.504
    113
    Het kabinet heeft iig laat gereageerd. Ik hoorde op het nieuws dat ze 2 jaar geleden al gewaarschuwd zijn dat deze uitbraak mogelijk zou zijn. Vorig jaar is er pas opdracht gegeven om vaccins te bestellen. Ik hoorde op het nieuws dat het 2 jaar duurt voor ze klaar zijn.

Cheerio en Mammielove vinden dit leuk.
  11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Vanmorgen een telefonisch consult met de huisarts gehad. De vaccins zijn pas november/december leverbaar. Hij heeft er 2 besteld voor me bij de aptoheek. Kosten per vaccin € 52 + € 24,80 voor het consult om ze te zetten.

Cheerio vindt dit leuk.
  12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

De B is ook ernstig, maar toch in mindere mate. Het ziektebeloop is iets milder/rustiger en de overlijdenskans beduidend kleiner. En er is een behoorlijke afname in besmettingen. Al had het best fijn geweest dat hij in het vaccin erbij had gezeten.

Dielle vindt dit leuk.
  13. Mammielove

Je kan hem toch gewoon los halen? Zeker nu de W opspeelt, en dit 2 jaar geleden al reden was voor een vaccin.

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.284
    6.753
    113
    Er zou MOGELIJK een uitbraak kunnen komen. Het was het nog niet. Het RIVM weegt het maatschappelijk belang af tegen de kosten. Toen 'wonnen' de kosten. Nu de uitbraak er is 'wint' het maatschappelijk belang. In de tussentijd heeft GSK niet de productie verhoogd, want vaccins zijn in het algemeen niet lang houdbaar. Daarom wachten ze op de daadwerkelijke bestelling van het RIVM. Ik denk dat het RIVM zich er echt wel bewust van was dat na bestelling er niet direct voldoende voorraad zou zijn. Daarom hebben ze het plan gemaakt door eerst de risicogroepen te vaccineren. Ik vind het een goed doordacht plan.

Liekje81, Riene, Juffie26 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Mammielove

Ik wil het nou niet echt een doordacht plan noemen. Meer een situatie van; iets is beter dan niets. Hun voorkeur was natuurlijk ook geweest om iedereen die nodig was te kunnen vaccineren, maar bij gebrek aan vaccins moet er een keuze gemaakt worden. Wat gebeurd er denk je als er volgende week een kind van 5 overlijdt aan Men W?

Oceanna vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die berichten waren er afgelopen mei al en mensen maken zichzelf en anderen bang. Tja die B variant, die is minder heftig en komt heel weinig voor en over een paar jaar komt er weer een andere variant omdat het zich weer gaat muteren, zo kan je bezig blijven.

17. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.789
    3.912
    113
    Ik zie hier allemaal over paniek en rep en roer maar zo ik voel het het helemaal niet hoor. Heb ze wel bested. Maar ja, wat zou jij doen als jouw arts zegt: als het mijn kind was had ik hem gevaccineerd...?

En nu wacht ik rustig totdat het binnen is en stuur ik mijn man om hem te laten zetten want ik denk dat hij heel hard gaat huilen :).

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48

Nou ik zit hier wel mee hoor, en overweeg zelfs deze...weet alleen niet inderdaad of ik dan te ver ga. Maar wat je zegt, straks dat ineens weer...Je hebt toch geen rust meer als je kind ziek (normaal, zoals grieperig) wordt :(.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.284
    6.753
    113
    Ik weet niet wat het verdere plan van het RIVM is, maar ze zullen niet zomaar met overheidsgeld gaan gooien. Als ze concluderen dat er voor de andere leeftijdsgroepen het vaccin geen meerwaarde biedt (vanwege die balans), dan zullen ze echt niet meer vaccin gaan inkopen. Ik kan ook niet inschatten of 1 overlijden de balans laat omslaan. Maatschappelijke onrust zal ook wel meespelen in de beslissing.

Voor velen komt het dichtbij, omdat het kinderen betreft. Niet per se omdat de bacterie zelf dichterbij komt.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zojuist bericht van mijn werk gekregen (huisartsenpraktijk) dat wij niet meer bestellen, alles gaat nu enkel nog via het GGD.
    Apotheek krijgt ze niet meer geleverd.
    Kan best verschillen per regio maar ik was er al huiverig voor, alles zit in nazending en kan maanden duren.

Deel Deze Pagina