Jawel hoor. Op de ADHD na hele leuke dingen haha. 1x in t jaar in de herfst zo erg verkouden is nog te overzien natuurlijk maar nu vind ik dat extra spannend aangezien oma en lieve nicht beide in t risico leeftijden vallen
Hier vorige week beide kids laten vaccineren. Was 120 euro kwijt totaal. Heb vandaag 60 euro vergoed gekregen. Denk dat de zorgverzekeraar het ermee eens was dat de jongste er nog recht op had.
Pff ik twijfelde een beetje. Had er niet meer zo over nagedacht. Nu is oudste dochter ziek en ik knijp m flink. Ga morgen maar even bellen.
Koopt iedereen nu zelf vaccins en laat hun kids enten? Ik wist überhaupt niet dat dat kon en zoveel mensen dat deden, maar ik heb schijnbaar onder een steen gelegen of zo.
Wij in iig wel. Omze kinderen vallen aan alle kanten buiten de risicogroepen, maar mijn man komt in risicolanden.
Nee hoor hier niet. Kinderen hier vallen sowieso buiten alle risicogroepen. Daarbij is de kans dat ze het krijgen hier nihil. Ze hebben beiden vorige week een griepje doorgemaakt, niks aan de hand.
Engeland iig en arabische landen. Dit komt van van een belgische vaccinatie website: Er bestaan 13 types meningokokken, maar de types A, B, C en W, Y vertegenwoordigen meer dan 90% van de infecties door meningokokken. In het noordelijk halfrond komt voornamelijk de meningokok B (en in mindere mate C) voor, maar hier betreft het laag endemische landen. Meningitis door meningokokken van groep A is hyperendemisch in de zogenaamde “meningitis gordel” (21 landen in een 600 km brede semi-woestijn zone in subSaharisch Afrika, zich uitstrekkend van Mauretanië, Gambia en Senegal tot West-Ethiopië). Meningokokken groep W is ook aanwezig bij Mekka-pelgrims, en sinds 2000 ook in West-Afrika.
Zijn wij ook kwijt per kind. €60 vaccinatie en €30 per consult bij de huisarts. €90 bij de huisarts dus, waarschijnlijk voor 5 minuten binnen (en 15 minuten wachten omdat het altijd uitloopt ) Ik ga hem ook maar indienen
Welke verzekering heb jij? Wij zitten bij zorg en zekerheid, met een aanvullende verzekering, maar ik kreeg niets vergoed.
Mijn oudste zoon is afgelopen maandag geent vanuit de rivm ivm risicogroep. Mijn jongste valt in de risicogroep (2-3 jaar), maar is niet geent. Mijn dochter valt er buiten (8 jr).
Ik heb alleen de vaccins betaald bij de apotheek. Consultkosten heb ik (tot nu toe) niet gehad van de huisarts.