Meningokokken W vaccinatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48

Al zou het angstgevoel zijn en niet perse moedergevoel, dan nog zou ik dat doodeng vinden als ze het zo afdoen. Geen idee in wat voor staten ik dan ben hoor, trouwens jawel weet ik wel. Als ik het niet vertrouw ga ik naar de eerste hulp en ga stennis schoppen of niet Laar ze horen of zien me 10 min later gewoon weer!!

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    En nog steeds vraag ik me heel erg af waarom de b variant niet is opgenomen in het vaccinatiegebeuren.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja idd vraag ik me ook af.
    Terwijl dat juist de soort is die meest voorkomt toch?

Vind feit dat W variant zo slecht te herkennen is zo eng.....lijkt op een onschuldig griepje, de eerste beste griep schiet ik hier in de stress...

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoe is het gegaan?

(Lees het terug en zie vrijdagmiddag ik dacht vanmiddag, sorry foutje)

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Even een oprechte vraag maken jullie je geen zorgen of dit vacin veilig is? Wat het met je kind kan doen? Ik ben echt absoluut voor vacineren ook gedaan bij mijn dochtertje. Maar hoor van sommige dat in de bijsluiter staat dat het hersenvliesontsteking kan veroorzaken....kam toch niet? Wel?
    En (ik denk veel te veel) stel dat er per ongeluk een levende bacterie in het vacin zit krijgt je kind dan juist wel meningokokken?

Oprechte vragen.
    Ik ga morgen de ggd bellen om te vragen of mijn dochter op eigen kosten gevaccineerd kan worden maar vrees van niet.....kan het nog via de huisarts proberen dan

6. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    Mag ik vragen wat jou beroep dan is?

Juffie26 vindt dit leuk.
  7. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    Hier ben ik ook echt benieuwd naar idd

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Waar was dat op tv van die arts?

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Even vaag ivm herkenning, ik werk in een huisartsenpraktijk maar werk ook nauw samen met de GGD en instanties voor travel vaccinaties.

Emama vindt dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Dit vaccin is niet nieuw, het is al jaren verplicht voor Mekka pelgrims en veel landen zit het al standaard in het rijksvaccinatieprogramma. Het is dus uitgebreid getest en veilig bevonden. De nimerix (een van de merken vaccins) mag zelfs al vanaf 6 weken gegeven worden.
    Daarnaast is het geen levend vaccin, het wordt gekweekt op bepaalde eiwitten.
    Hersenvliesontsteking is hier absoluut geen bijwerking van, wel kan je hersenvliesontsteking krijgen van een meningokokken infectie.
    https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/m/meningokokkenvaccin_type_a__c__w135__y
    Hier kan je zelf de mogelijke bijwerkingen zien.

11. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    Bedankt voor alle info wou al bellen eerst om ons gezin te vaccineren maar da c ht eerst valt nog wel mee maar na dit gelezen te hebben wil ik toch zo zsm laten vaccineren

Ik had nog een vraagje ik heb 2 dochters 1 van 3,5 jaar en 1 van 2 maanden (die net de eerste inentingen heeft gehad deze week)

Het liefst wil ik ons hele gezin laten vaccineren kan dit mijn man dochters en ik (Is dat verstandig) heb t ook al op cb gevraagd of het echt nodig was maar daar werd nogal luchtig op gereageerd

12. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43

Omdat de baby net gevaccineerd is met de eerste inentingen kan dat dan überhaupt wel en os dat dan verstandig

En wat ik mij afvroeg als wij ons wel laten inenten en dr baby niet omdat dat niet zou kunnen(omdat ze net is gevaccineerd) kunnen wij haar dan besmetten

Hoop dat je antwoord wil en kan geven iig bedankt :)

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.322
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb even een vraagje ;)
    Waarom is iedereen nu ineens zo in paniek?
    Dit was namelijk afgelopen mei/ juni al in het nieuws.
    Toen waren ze al bezig met het opzetten van een vaccinatie campagne en nu weten ze wie wat waar ze gaan oproepen en raakt iedereen in rep en roer?
    In wezen is er helemaal niet zoveel veranderd met een aantal maanden geleden muv dat ze nu een plan van aanpak hebben.
    Ik begrijp de ophef eerlijk gezegd niet zo heel goed.
    Ik werk zelf in een huisartsenpraktijk en onze telefoon staat roodgloeiend met verontruste mensen die hun hele gezin willen laten vaccineren?Kinderen, ouders etc, de huisartsen wisten geeneens waar het over ging en moesten zich eerst eens goed inlezen om wat voor vaccin het nu werkelijk gaat en of die ook zomaar aan iedereen kan worden gegeven. Nu zal dat wel in orde zijn maar toch. Krijg ik ook nog boze mensen omdat ik ze niet kan vertellen of het wel of niet op voorraad is bij de apotheek en het moet allemaal maar snel worden gezet die prikken.
    Ik vind het ook wel een stukje paniek zaaien.
    Misschien ook een tip om gewoon eens op de site van het RIVM te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is en waarom er gekozen is voor deze manier van enten want om nu allemaal massaal die prik te laten zetten vind ik nogal overdreven, laten we eerst eens aan de risico groepen denken waaronder de pubers.

14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    #134 Cindy1977, 13 sep 2018
    Laatst bewerkt: 13 sep 2018
    Ik heb daar totaal niets van mee gekregen en een hoop van ons dus ook niet, want dan had ik toen wel aan de bel getrokken.
    Ik wil gewoon het beste voor mijn kids!

Ik vind je reactie totaal niet sympathiek ...

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.065
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb er dus 2 in de risicogroep.

1 die hem via de oproep gaat krijgen, maar ook een klein ventje van 2 jr die hem niet gehad heeft (toen zette ze de w nog niet) , hem dus de komende jaren niet gaat krijgen, maar wel in de risicogroep zit en nogal bevattelijk is voor besmettelijke ziektes overgedragen te krijgen.

Oceanna vindt dit leuk.
  16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man is huisarts en heeft vaccins voor de kinderen besteld. Het kan een week duren voor het binnen is.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Nou ik kan je wel vertellen waar mijn 'paniek' (al noem ik het zelf liever zorg) vandaan komt. Ik heb een dochter van 10 en ik heb totaal geen zin om me nog 4 jaar lang druk te maken iedere keer dat ze griepverschijnselen krijgt. Ik besef me dat de kans dat ze het krijgt niet zo heel groot is maar die kans is er. Zelfs een kans van een paar % is mij te veel als het om mijn kinderen gaat. Dus ik heb liever dat ze nu gevaccineerd wordt dan dat ik op een dag misschien moet zeggen 'had ik nou maar'.

Dielle, Biny, Cheerio en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is een bestaand vaccin alleen was er niet veel op voorraad, en daarnaast vertrouw ik op de expertise van mijn man.

Je kunt volgens mij het vaccin zelf bestellen bij de apotheek en dan je huisarts vragen of hij/zij de inenting wil doen.

Biny vindt dit leuk.
  19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Omdat ik er ontzettend van baal dat het niet eerder zo uitgebreid in het nieuws geweest is. En ja heel fijn nu brengen ze het uitgebreid en is er meteen een plan opgezet om te vacineren voor een bepaalde groep. Allemaal heel fijn natuurlijk. Maar wat meeste "stoort" is dat mensen die het dichts bij het vuur zaten zo gezegd hun kinderen al allemaal hebben laten inenten en nu ze het uitgebreid naar buiten brengen met campagne voor 14 jarige is de vacinatie ineens niet meer te krijgen voor mensen buiten de groep..... Maar andere hebben al uitgebreid de tijd gehad om het wel te doen. En nu wij allemaal bang gemaakt worden en bezorgd zijn is het ineens schaars.....

Emama, Syane, Oceanna en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De apotheek heeft een recept van de huisarts nodig.
    Mag ik vragen welk werk je man doet?

Deel Deze Pagina