Baby overdag in slaap voeden?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annabel88, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Oké, ik heb na 4.5 maand gister toch een keer de stoute schoenen aan getrokken en de kleine overdag gevoed en vervolgens half slapend in zn bedje gelegd. Sliep meneer gewoon direct 2 uur!

Hij slaapt slecht, snachts elke paar uur tot na 10 min/ elk half uur wakker, overdag enkel in de draagzak en ook dit laatste gaat de laatste tijd niet van harte.

Hij heeft erge reflux en spelen is hierdoor lastig, snel de hik veel terug slikken en veel zeuren.

Nu dacht ik... eigenlijk is dit misschien gewoon wel dè oplossing? Dan is de melk gezakt als hij wakker wordt, en heb ik mn handen overdag af en toe vrij. Ik durf het alleen niet omdat ik niet weet wat de gevolgen zijn, wat precies de reden is dat dit wordt afgeraden, en of hij dan ooit nog zelf zal gaan slapen :$

Inmiddels wordt hij ook snachts bij elke kik aan de borst gelegd om drama's te voorkomen en zelf nog wat te kunnen slapen, dit ter info, liever geen reacties over hoe slecht dat is want dat weet ik zelf ook wel :(

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Ik heb het bij alledrie gedaan en dat werkte perfect...
    Is ook niet zo gek..Fijn bij mama, dicht tegen haar aan, buikje vol...Goh, zou het zo soms bedoeld zijn? ;)
    Natuurlijk ben je dan relaxed.
    Gewoon doen hoor, en dat ooit zelf slapen...geen zorgen over maken.

Rozemarijn33 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik gaf altijd de fles voor de slaapjes. Anders sliep ie niet.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Waarom zou je het niet doen?
    Hier voedde ik zoon ook altijd in slaap. Ideaal.
    En hij heeft uit zichzelf geleerd zonder borst in slaap te vallen.
    Dochter wilde het echter niet, die laat de borst los en stopt dan haar duim in de mond. Nu is ze 14 maand en valt ze soms wel in slaap aan de borst. Heeeerlijk momentje.

En er is niks slechts aan bij elke kik de borst geven! Is juist goed!!!!!! Niet zo onzeker zijn hoor, je doet het echt super, je doet precies zoals de natuur het bedoeld heeft. Borstvoeding zorgt ervoor dat jullie allebei juist weer goed verder slapen.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Jeetje wat is jou toch allemaal aangepraat zeg :eek:
    Er is een reden dat baby's aan de borst in slaap vallen: dat heeft de natuur zo bedacht. En waarom zou het in hemelsnaam slecht zijn om hem 's nachts aan de borst te leggen. Wist je dat als je 's nachts voedt de melk anders is dan overdag zodat je kindje lekker in slaap valt? En dat de hormonen tijdens het voeden 's nachts ervoor zorgen dat jij effectiever slaapt dan als je geen borstvoeding zou geven. Dit duidt er allemaal op dat je juist wél de borst moet geven als je wil slapen!
    Vertrouw op jouw moedergevoel want zo te lezen zit die helemaal goed en weet jij precies wat goed is voor jouw baby. Echt heel jammer dat je zo onzeker bent gemaakt :(

joepy en Fristi2012 vinden dit leuk.
  6. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Neejoh deze reacties had ik zo niet verwacht :eek::eek: ben ik er dan toch vol ingetrapt? Ben niet zo vd regeltjes maar dacht dus echt dat niemand dit deed :$:$

Bij allemaal is het ook goed gekomen dus? Tot wanneer hebben jullie bv gegeven? Ik ben aant stuiteren haha dit zou mijn leven zomaar eens een stuk aangenamer kunnen maken :roflmao:

Fristi2012 vindt dit leuk.
  7. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Da

Ik dacht echt dat zelfs degene zonder schema's e.d. dit zo deden :( voel me behoorlijk stom nu. 4.5 maand... bizar. Dankjewel voor de lieve woorden

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    2x 9 maanden en 1x 2,5 jaar.
    Op een gegeven moment stopten ze met in slaap vallen aan de borst.
    Af en toe kwam het terug, vooral als ze niet lekker in hun velletje zaten (moe, ziek etc).
    Ik kon er dan weer zo van genieten, die warme lijfjes, de dichtvallende oogjes...
    De geborgenheid die je kan bieden..heel bijzonder.

Kan ook met de fles hoor trouwens. Lekker dicht tegen elkaar aan kruipen.:thumup:

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Och lieverd! Ga het jezelf alsjeblieft gemakkelijk maken nu! Volg vanaf nu je gevoel en doe niet meer wat anderen doen of waarvan jij denkt dat het zo hoort. Als het voor jullie werkt is het goed. Meer wil je toch niet.
    De oudste kon met 12 maand zelf in slaap vallen, heeft 2 jaar 9 maand bv gehad.
    De jongste is 14 maand en krijgt ng bv.
    Kinderen kunnen niet klok kijken en geen regeltjes lezen, ze zullen ze dus ook niet volgen.

Succes en geniet ervan! Voor je het weet zijn ze groot!

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Zal ik je eens een geheimpje vertellen (niet zo geheim hoor)
    Ik legde m’n dochter ook wel eens aan als ik zelf niet kon slapen omdat je door de bv zelf ook zo lekker in slaapt valt.

Shay25, Eva2011, toch3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Zoon 2.5 jaar. Tot 1.5 jaar viel hij aan de borst in slaap. Hij stopte daar uit zichzelf mee :)

12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Nog een paar kleine andere dingen. (Voor t geval je nog meer is aangepraat)
    Samen slapen is gewoon prima (als je bepaalde richtlijnen volgt)
    Bv is tot een jaar de hoofdvoeding. Er zijn veel onderzoeken dat de darmen pas rond de 6 maand klaar zijn voor vaste voeding. Dus begin niet te vroeg (lees eens over rapley en/of kleintjes).
    Je kunt je kleintje niet verwennen.
    Dragen is geen verwennerij, door het rechtop zitten trainen ze de rompspieren goed, je kunt dus niet teveel dragen op een dag. En ontzettend goed voor de hechting.

En het allerbelangrijkst! Mamagevoel heeft het altijd goed! Twijfel je over iets, volg je gevoel.

Roty en joepy vinden dit leuk.
  13. Kroontje1992

Kroontje1992 Actief lid

9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Voor mij is dit ook even een opluchting om te lezen. Verpleegkundige van cb zegt dat ik mijn kleine man van 6 weken wakker op bed moet leggen wat resulteert in een hoop gehuil en stress. Nu geef ik fles en laat ik hem op mijn borst in slaap vallen en leg hem dan weg. Dan is hij een stuk rustiger. Ze zegt dat hij dat nu al in de gaten heeft en het lastig wordt om af te leren... maar ik wil ook gewoon lekker knuffelen met hem.

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Die vpk van het cb is gek. Zo'n uk heeft mams gewoon nog nodig.

Hier ook fv gegeven en altijd bij me in slaap laten vallen. Tot 6 mnd en toen langzaam aan zelf in slaap leren vallen. Hij slaapt nu lekker hoor, niks niet verpest door al die moederliefde. Volg je hart.

15. Kroontje1992

Kroontje1992 Actief lid

9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Dankjewel ben zo opgelucht :rolleyes:

16. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    We slapen idd ook samen, tegenwoordig met aanschuif ledikant.

Die voeding baal ik al de hele week van. Ik wilde wachten tot 6mnd maar ziekenhuis raadde aan te beginnen vanwege de reflux, cb raadt het sowieso aan, en de huisarts zei ook direct starten vanwege verstopping. Toch begonnen met peer dus, inmiddels 1.5 week maar nog steeds geen poep en reflux is eerder erger dan minder. Denk je dat ik alsnog kan stoppen? Of is dat zielig :$ hij is er nml wel dol op inmiddels.

Verder allemaal bedankt voor de reacties, stom dat je zo je best doet en dan toch op zo iets kleins vastlopen omdat het nu eenmaal zo "hoort". Jammer dat ik de vraag niet eerder gesteld heb!

17. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Meiden niet zo onzeker worden hoor, volg je moedergevoel en zo te lezen werkt dat.
    Hier dan wel flesvoeding maar ook zo valt mijn 5 maanden oude dochtertje in slaap heerlijk.

En die van 6 weken oud lekker bij je nemen hoor wat is er nou fijner om bij mama in slaap te vallen met een vol buikje.

En ja dat afleren gaat vanzelf, met hun 18de doen ze dit niet meer ;)

18. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou stoppen. Sowieso tot de ontlasting weer goed gaat. Wij zijn met 6 maanden begonnen, dochter kreeg ook direct last en toen weer een week gestopt. Daarna ging het beter.
    Zelf zou ik wachten tot die 6 maand en dan weer opnieuw beginnen. Waarschijnlijk heeft hij wel interesse in wat jullie doen, dus met een lepeltje laten spelen als jullie eten kan genoeg afleiding zijn.

Gekke adviezen weer trouwens. Fruit geeft veel meer zuur dan bv, dus ook meer pijn bij reflux. En bv is juist heel laxerend, dus je zou niks anders nodig hebben bij bv voor een goede ontlasting.

19. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Geef je baby gewoon wat het nodig heeft en voor jullie beiden werkt.
    Mijn oudste heeft tot 2,5 jaar bv gehad en slaapt nu inmiddels heel goed zonder. Mijn baby van 6 maanden kan heerlijk aan de borst slapen.

20. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Eens!!

Deel Deze Pagina