Meningsverschil met gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Panter, 17 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selinajolie

    11 jul 2020
    74
    36
    18
    Vrouw
    Nogmaals duidelijk maken dat jij het niet wil hebben daar hij anders spookt savonds.
    Het is jou kind, jou regels.
    Ik had dit niet goed gekeurd, misschien vind ZIJ hem vervelend als hij dan druk wordt etc, en kan ze het zelf niet meer aan en dan hem naar bed brengen zodat ze zelf even een uurtje rust heb? nee zou niet blij zijn.
     
    Dettol vindt dit leuk.
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Je mag best wat harder zijn hoor naar je go toe. Jij betaald haar en ze moet dan niet voor haar eigen gemak je kind uit z’n ritme halen. Ook voor deze leeftijd en fase moet ze uitdaging kunnen bieden. Even voor de tv of een boekje lezen of evt even op een tablet oid. Rust momenten zijn op meerdere manieren te bedenken dan op bed te leggen.
     
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Is het een idee om je zoontje daar op de bank neer te leggen voor een 'chill-moment'. Evt met tv zachtjes aan ofzo. Aangezien de rest vd kinderen er wel nog slapen is het dan rustig beneden. Dat hij zn slaapknuffel dan krijgt. GO kan hem dan in de gaten halen of hij in slaap valt. En dan max een dutje van 20 a 30 min. Is dat nog steeds te lang en spookt hij savonds nog dan een dutje van 15min. Even een powernap laten doen en dan is hij de rest vd middag gezellig maar slaapt hij nog wel savonds. Is ten slotte toch drukker en vermoeiender voor een kind om bij de GO te zijn of PZ dan thuis in zn rustige eigen omgeving
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ze gaat donderdag proberen hem even een uurtje voor paw patrol te zetten.
    Dat doen we hier thuis ook, even een uurtje TV en rustig op de bank zitten. Soms gaat ie dan liggend kijken. En na dat uurtje is ie er weer.
    Benieuwd hoe het donderdag gaat.
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Vandaag heeft ie niet geslapen, en ze was hem "helemaal zat" vanmiddag. Want hij had bananen in z'n oren. Tja... Peuter, niet vreemd lijkt mij. Hoort bij de leeftijd, al zegt zij dat het vermoeidheid was.

    Maar hij heeft het prima volgehouden, al blijft zij zeggen dag ie echt heel moe was. Ik ga hem zo naar bedje brengen om 18.30 en zien hoe hij slaapt. Ik denk als een roosje.
    Morgen weer naar peuterspeelzaal en in de middag even weer naar gastouder. Zien wat er morgen gebeurd.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Oei, zegt ze dat zo? Dat ze hem zat was?
     
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Idd dat lijkt me niet echt tof als ze dat zo zegt en hoe heeft ze zich gedragen naar jouw zoontje toe.
    Klinkt alsof ze er gruwelijk van baalt dat ze hem niet meer in bed kan dumpen en zo toch haar gelijk wil halen over dat hij het nog wél nodig heeft.

    Ik had vanmiddag ook een niet slaper terwijl de rest wel sliep.
    Ik heb gezellig gepuzzeld met haar en daarna heeft ze met een werkje aan tafel gezeten terwijl ik aan het uitknippen van vormpjes bezig was.

    Ik heb wel meer kinderen “met bananen in hun oren” ongeacht of ze wel of niet slapen, hoort ook wel bij peuters/kleuters en mijn 10 en 12 jarige hebben er ook nog weleens last van ;)
     
    Poolvos, tuc en Wellesnietes vinden dit leuk.
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja dat zei ze zo. Letterlijk :" ik ben blij dat je er bent, ik ben hem nu even helemaal zat want hij heeft bananen in z'n oren"

    Ja het zal vast vermoeiend zijn, zoontje is nogal een hand vol. Een heel lief kereltje maar ook heel enthousiast. Daarnaast had ze nog een peuter de hele dag en in de ochtend nog een peuter die rond 12 u weg ging.
    Ook nog een baby van 7 tot 11 dus handen vol.
    Ik snap best dat ze dat vermoeiend vind nu mijn zoontje niet slaapt. Die houdt de boel daar ook bezig.
    Maar na 12u had ze 2 peuters.. Waarvan er dus 1 sliep.
    Dus tja... Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
    Mss is ze toe aan pensioen :roflmao:

    Verder ist een schat hoor. Ze doen ook veel leuke dingen, en ze volgt hetzelfde educatieve plan als de peuters doen. Dus dat is wel heel leuk.

    En zoontje gaat er heel graag heen. Zelfs op dagen dat ie niet gaat, huilt ie soms omdat ie er zo graag naartoe gaat.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  9. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    “Nodig hebben” is natuurlijk ook een heel subjectief begrip in dit geval. Ik zou denken als hij het écht nodig heeft om te slapen dan valt hij wel in slaap voor de tv. En ik zou ook zeggen dat hij het juist niet nodig heeft omdat het anders hommeles is ‘s avonds. Klinkt vooral alsof de gastouder het nodig heeft en ik zou niet heel erg blij worden van haar houding.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ik snap ook dat het soms erg vermoeiend en druk kan zijn, maar ik breng het dan wel absoluut anders naar ouders toe. Als ik een dag heb waarop ik er 1 achter het behang kon plakken, dan maak ik er iets van als: nou pietje, je hebt er iig voor gezorgd dat Tuc zich niet hoefde te vervelen. En dat breng ik dan ook met een glimlach en een knipoog.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ik heb ook wel een handenvol peuter op het moment, begint elke zin met: ja maar...ze is nieuw dus ik verwacht dat het wel beter wordt, beetje verschil in opvoeding van thuis en hier;). Ik ben tussen de middag schriftjes gaan schrijven en zij heeft naast mij aan tafel met de orbeez gespeeld.
     
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn gastouder kan idd soms wat lomp uit de hoek komen. Maar Tis wel een heel lief en zorgzaam mens. Dus ondanks dat ik even m'n wenkbrauw optrok, kon ik het ook wel relativeren.


    Hier gaat zoontje met z'n armpjes over elkaar staan en zegt : " nee, nee en nog eens nee" als ie iets niet wil.
    Daar trekt ie dan een superschattig boevig hoofd bij.
    En heel vaak doet ie gewoon net of ie je niet hoort. Oost-Indisch doof:cool:

    En hij kan niet normaal lopen, hij rent hele dagen heen en weer.
    Stuiterbal xxl

    En hij is soms dodelijk vermoeiend. Maar ja, ik vind mijn patiënten ook wel eens dodelijk vermoeiend. Maar het is mijn werk goed voor ze te zorgen.
    Zo is het met m'n gastouder ook. Het is haar werk, en ook nog zelf bewust voor gekozen. Maar we komen er wel uit.
     
    linkiepinkie, Lies1611 en Athina vinden dit leuk.
  13. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Wauw ik schrik een beetje hoe jou gi reageert
    1 het is jullie kind
    2 wat een nare reactie
    3 hoop toch niet dat ze die opmerking heeft gemaakt waar je kindje bij was

    kinderen horen heel veel
    Ik zou persoonlijk wat anders zoeken
     
  14. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nou, het probleem lost zichzelf op. Mijn gastouder gaat stoppen per 1 januari.
    Nu op zoek naar een andere gastouder.... Dat is lastig. Klein dorpje, dorpsschool... En de spoeling is dun.

    Mocht dat niet lukken dan zal ik moeten stoppen met werken.
     
  15. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Evt een gastouder in een naburig dorp? Mijn nichtje gaat ook naar t volgende dorp omdat die gastouder wel plek had
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Werk je toevallig in een andere stad/dorp?
    Ik heb kinderen die in een ander dorp wonen, maar werk van ouders is in mijn stad, daarom is het voor hen hier makkelijker.
    Of moet hij straks door de go naar school gebracht worden? Dan gaat dat niet natuurlijk.
     
  17. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Of een kleinschalige opvang? Zeker vanaf 3 jaar denk ik ook een goede optie? Tenminste wij hebben echt een fantastische opvang, ik vind het gewoon jammer dat onze jongste er nog maar een jaar mag zitten :roflmao:
     
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Gastouder moet zoontje ook naar school brengen en ophalen.
    Ik werk tussen 7 en 15u of tussen 15 en 23 u
    Heb dus opvang nodig van 06.30 tot 15.30/16.00
    En van 14.30 tot 17.00
    Hier zijn maar 2 gastouders in het dorp. De ene doet alleen bso en de andere zit vol en heeft alleen op de maandagmiddag nog plek.
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Gastouderbureau vroeg al of ik geen gastouder wilde worden.
    Maar dat lijkt me niks, al die kinderen. Vind 1 soms al pittig. Dus 5 tegelijk ga ik never nooit trekken:roflmao:
     
    tuc, Wellesnietes en linkiepinkie vinden dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Geloof me, andere kinderen is totaal anders dan die van jezelf. Als ik naar mijn kinderen kijk en dat had vergeleken was ik nooit gastouder geworden:roflmao:
     
    Panter vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina