Hoi meiden, Ons dochtertje van 15mnd oud slaapt sinds twee weken onwijs slecht. Vooral het naar bed gaan is een drama. Alleen maar huilen. Niks is goed, als ze in bed ligt gaat ze heel hard huilen/gillen en alles uit bed gooien. Dit kan zo makkelijk een uur door gaan. We hebben van alles geprobeerd later naar bed, melk flesje, verhaaltje zingen, uit bed weer halen, naar beneden weer naar bed ect.... Hebben jullie tips? Liefs flien
Hier ook last van gehad met ons oudste zoontje (nu 2) rond dezelfde leeftijd. Het leek een beetje op verlatingsangst ... Hij sliep altijd in het donker en vanaf die tijd hebben we een lampje aangelaten dat scheelde al iets. Ook bleef ik even bij hem zitten en wreef dan gewoon even over zijn rug. Dan na 5-10min. de kamer uit en ging dan op ons eigen bed zitten maar bleef tegen hem praten/liedjes zingen. Op een gegeven moment na 15 min. ofzo viel hij dan in slaap. Dit heeft een week of 3 geduurd en was toen weer over. Schijnt normaal te zijn voor die leeftijd?? Een paar maanden later werd hij 's nachts gillend/krijsend wakker dat vond ik erger want voordat hij dan weer sliep.....
Ik denk dat het bij hoort. Hier altijd drama met slapen ze word continu wakker soms 30x per nacht maar nu is super zwaar ze is gewoon niet slaapt , gewoon niet. Ze ligt in bed met druk zijn tot ik naast sta. Net uit deur gaat ze krijsen. Vanavond zijn we dus al 4 uur bezig en ze heeft nog geen oog dicht gedaan. Tja we zijn al wat gewent. Met goede nachten slaapt ze 08.00-01.00 in eigen bed en dan wil ze totaal niet, dan vrij okey misschien met 1 uur druk zijn en gek doen bij ons in bed. Met slechte dagen slaapt ze dus totaal niet niet in eigen bed niet met ons. Je kan 100x haar terugleggen ze houdt het vol. Laten huilen helpt totaal niet ze houd dat uren vol en daarna nog uren kalmeren.
Wij hebben de afgelopen 3 weken ook een aantal van zulke avonden gehad. Als hij zo over zn toeren is gaat hij toch niet slapen dus wij halen hem er gewoon uit. Na een half uur/uurtje doen we het hele slaapritueel weer opnieuw en knuffelen we nog even extra. Ik zeg dan ook altijd dat het nu echt tijd is, dat ik van hem hou, dat papa en mama beneden zijn en dat we niet weggaan. Geen idee of dat helpt maar daarna gaat hij altijd lief slapen. We hebben het ook 2x midden in de nacht gehad. Ontroostbaar. Bij ons in bed genomen, dan gaat hij keten maar wij draaien dan allebei onzr rug naar hem toe en negeren hem, zeggen helemaal niks. Dan duurt het vaak 15 min en dan slaapt hij ook. Ik denk dat het hier verlatingsangst is.
Hii meiden Bedankt voor jullie reacties. We hebben een goede nacht gehad! Vannacht sliep ze tot 2.30 en werd toen huilend wakker. Ik denk ook wel dat het een fase is. Tandjes sprong ect. Nooit verwacht dat het zo pittig kan zijn. Helemaal niet omdat we geen kind aan ons dametje hebben doordat ze zo makkelijk is nooit huilt ect. Dan komt het misschien rauwer op ons dak
Mijn zoontje is wel iets jonger, maar heeft dit ook sinds 2 weken. 's Avonds naar bed gaan is ineens drama! Huilen/krijsen/hysterisch.....een schril contrast met voorheen toen was het zwaaien, dag dag en meneer ging slapen. Ik heb besloten er geen strijd van te maken, want denk dat dit de verlatingsangst fase is. Ik pak hem dus bij me, ga in de feautuille (die in zijn kamer staat) zitten en wieg hem in slaap. Dit duurt 10 minuten en dan is hij compleet vertrokken . Vaak wordt hij 's avonds nog een keer overstuur wakker, dan is het even een aai over zijn bol en dan valt hij weer in slaap. Wij denken dat hij dan aan het dromen is en dat nog een beetje eng vindt.