Meningsverschil met man

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Catootje86, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Bedankt voor jullie reacties! Dat boek klinkt zeker interessant Rozemarijke! Inderdaad maar even afwachten wat z'n tandjes doen.. En fafa; hij heeft nog geen compleet gebit hoor, nu met de hoektanden erbij heeft hij er 10. Hij heeft wel alles in een rare volgorde gekregen, eentje hier eentje daar.. Nu heeft hij dus (bijna) 6 tanden boven en 4 beneden.

Hij ligt nu overigens te jengelen in bed, dat vind ik prima. Af en toe is hij even stil om dan harder verder te gaan (hoor je me, mama? ;) ) Maar zodra dit overgaat in huilen ga ik er wel naartoe. Wat betreft kdv uiltje; heb altijd het idee dat ze daar alles wat nuanceren, bedoelen ze echt mopperen of huilt hij daar ook hard? Zij zijn overigens meer gewend dan Ik, dus zullen denk ik ook minder snel onder de indruk zijn..

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik zou je het boek van stefanie lampe aanraden baby in droomritme heeft als vervolg dreumes in dromenland. Ik ben ook nooit van het laten huilen geweest maar moet zeggen dat rond de 1 jaar ik merkte dat hij aan het uitproberen was en niet echt verdrietig. Wil niet zeggen dat ik hem in slaap heb laten huilen maar met het boek van lampe krijg je wel tips en trics om hem zonder (al te veel) traantjes in slaap te krijgen. De baby variant gaat uit van eigenlijk helemaal niet huilen, de dreumes boek gaat er vanuit dat ze wel heel even alleen mogen zijn. Geen uren dus! Gaat vooral om troosten IN bed en niet in slaap wiegen
    Hier heeft het zn vruchten afgeworpen. Oke als er iets is, tandjes sprongetje enz dan wordt het even weer wat lastiger. Maar omdat hij weet hoe hij zelf in slaap moet vallen zonder verdriet is dit heel snel weer bij te schaven ;)

3. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kindjes zijn bijna even oud en dl valt ook heel moeilijk zelf in slaap. Wij laten haar ook niet huilen. Ik heb me er maanden druk over lopen maken, allerlei boeken gelezen, maar heb me er nu bij neergelegd dat het gewoon zo gaat. Ik laat mijn meisje niet huilen, dat vind ik nergens voor nodig en als ze er klaar voor is, zal ze wel zelf in slaap gaan vallen. Nu heeft ze ons ervoor nodig, en dat is dan maar zo. Mijn man denkt er gelukkig net zo over, en het is soms zeker vermoeiend en soms heb je weinig tijd voor jezelf erdoor, maar voor ons voelt dit gewoon het beste.

Hier komen trouwens nu ook de hoektanden door en ik merk dat dit wel heel erg mee speelt. Ze is altijd een moeilijkere slaper, maar als er tandjes doorkomen is het nog duizend keer erger. Ze valt moeilijk in slaap, als ze eenmaal slaapt wordt ze na een kwartier weer wakker, en 's nachts wordt ze ook weer vaker wakker. Ik hoop dus dat ze snel doorkomen!

*edit: ik zie dat onze kindjes zelfs precies even oud zijn! Van 1 augustus?

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik ben ook niet van het echt laten huilen.. Jengelen is ok, echt huilen niet.

Wat ik wel probeer is rustig te krijgen door wiegen/knuffelen en dan weer terugleggen, dus niet pas in slaap terugleggen. Zo kan ze (mijn dochter) wel zelf in slaap vallen.. Als het niet goed gaat dan een nieuwe poging, maar ik leg haar niet pas in slaap terug.. Ik heb soms het idee dat ze dan ook onrustiger wakker wordt omdat ze niet snapt dat je er dan niet meer bent. En als ze alleen in slaap valt gaat dat prima.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb kinderen altijd geknuffeld en getroost maakte mij ook niet uit of ze in mijn armen in slaap vielen en een ding weet ik zeker ooit vallen ze echt zelf wel in slaap dochter is nu 4 en ik lig er nog bij met in slaap vallen de meningen zijn daar over verdeeld maar het laten huilen of wat dan ook heeft nooit goed gevoeld.

Het is het een of het ander en ik vind doe wat je zelf het beste bij je zelf en kind vind passen ooit slapen ze alleen en vallen ze in slaap alleen.

6. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Mijn zoontje krijgt momenteel ook hoek tanden en heeft erg veel last van verlatingsangst.
    Als ik zijn kamertje inloop en we alle plaatjes welterusten gaan zeggen gaat hij al huilen en houdt me stevig vast.
    Ik volg een standaard ritme en geef hem een knuffel en kus en zeg dat het nu echt tijd is om te slapen.
    Dan leg ik hem in bed en doe het muziekje aan.
    Als ik dan zijn kamer uitloop wordt hij hysterisch en dat vind ik niet nodig dus ga ik met mijn rug naar hem toe in zijn kamer zitten.
    Na 5 minuten protest en staan in zijn bedje gaat hij liggen en valt dan rustig in slaap en ik kan stilletjes de kamer verlaten.

Hij heeft het afgelopen jaar altijd perfect geslapen dus ik hoop dat het tijdelijk is en dat hij straks weer gewoon vrolijk naar bed gaat.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier verschillend, we luisteren even naar zn huiltje en hebben dan gauw genoeg door of het jengelen is of iets anders.
    Soms is het wel flink huilen maar zolang hij niet overstuur raakt laten we hem wel huilen. Als we er elke keer naar toe gaan raakt hij juist wel overstuur van elke keer die prikkel. En hij heeft nog nooit langer dan 20 minuten gehuild, meestal is het binnen 5 a 10 minuten stil.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het is lastig.. Wij hebben de keuze gemaakt om Ivan wel te laten huilen. Die keuze hebben wij puur gemaakt omdat we in onze omgeving te vaak hebben mee gemaakt dat kindjes moeilijk zelf gingen slapen of juist niet meer in eigen bedje wouden slapen daar door. Weet niet of het komt omdat wij hem als baby wel eens hebben laten huilen maar Ivan slaapt elke avond binnen 5 min in zijn eigen bedje, er is nog nooit 1 dag een uitzondering geweest.

Het is erg lastig wat nou het beste is, elk kindje is anders....

9. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Gigi85 Mijn zoontje is van 31 juli :)

Ik ben er nog niet over uit, wil in ieder geval eens die boeken bekijken, zien of ik er wat tips uit kan halen. Laten huilen Nee, maar zelf in slaap leren vallen.. Ja graag! Vandaag was het zo'n drama dat hij niet had geslapen voor ik hem naar het kdv bracht, hij was om half 6 wakker en om 12 uur bracht ik hem weg. Blijven schreeuwen in z'n bedje, ook toen ik ernaast bleef zitten. Na een kwartier heb ik m er toch maar uitgehaald maar toen was hij al zo overstuur dat hij niet meer rustig werd, en ik hem dus ook niet kon wiegen. :( gelukkig heeft hij daar uiteindelijk nog 2 uur geslapen. Vanavond zonder probleem op bed gelegd. Waar is die gebruiksaanwijzing??!

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou blijven doen hoe je het nu doet. Ik laat mn dochter nooit langer huilen dan een paar min. begrijp dat advies ook niet (mits het dagelijks is).
    Hij heeft duidelijk jouw veiligheid nodig als hij niet lekker in zn vel zit en jij hebt er het geduld voor. Volg je gevoel.

11. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Akkoord!

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Precies zo doen wij het ook alleen was het hier toen ze baby was iets anders dan kon ze op de arm echt niet in slaap vallen dan moest ze even in bedje huilen om de indrukken te verwerken. Ze was dan in bed rustiger dan op de arm. :( vond dit wel een moeilijk tijd omdat ik het liever anders
    Wilde en had gezien.

Uiteindelijk moet je doen wat jij en he kindje prettig vinden en wat voor jullie werkt.

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik denk dat ze bedoelen dat hij even jengelt echt laten huilen doen we bij ons op het kinderdagverblijf namelijk niet. Even jengelen ok maar huilen in bed is een no go tenzij ze wakker zijn en even moeten wachten omdat er nog drie op de kamer wakker zijn. Dan zijn er kindjes die bij die zeer boos kunnen worden als ze even moeten wachten ;)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Catootje: zie dat je in Oss woont: mocht je dat boek niet kunnen vinden, mag je het ook van mij lenen. Ik woon in Den Bosch, dus mocht je een keer in de buurt zijn, kom je het maar halen :)

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoon een paar dagen geprobeerd te laten huilen... steeds terug naar hem, niet uit bed halen, troosten. Er viel op een gegeven moment niet meer te troosten. De verhalen van dat t maar een half uur duurt en dat mn mannetje dan zou slapen...echt niet. Anderhalf uur en daarna uitgeput in slaap voor twintig minuten om daarna twee uur lang weer te brullen. ( en ik steeds terug,praten,probereb te troosten...) ik was toen zelf inmiddels ook over mn theewater van verdriet, dus zoonlief weer tussenin laten slapen...
    Dat tussenin slapen doen we dus al maanden...,
    Ik wil dat mn zoon duidelijk weet dqt we er altijd voor hem zijn...
    En dat laten huilen, dat noemen ze gecontroleerd huilen...omdat je dan tien keer in een uur bij je kindje komt. Voor de mensen waar t bij werkt, prachtig!
    Hier resulteerde het in een intens verdrietig jongetje en even zo verdrietige ouders.
    Wij hebben t geaccepteerd, hij slaapt tussenin...ook overdag lig ik er vaak bij als hij een tuk doet. Hij is erg beweeglijk en moet soms echt tot rust gemaand worden door hem vast te houden en gerust te stellen...

Doe wat je hart je ingeeft en luister vooral niet naar een ander!

16. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Catootje, dit klinkt heeeeeeel erg als mijn zoontje wanneer hij last heeft van tanden, incl het vrolijk rond dartelen beneden midden in de nacht. Ik wil je dan ook adviseren om, wat je dan ook gaat doen, het pas te doen als die tanden door zijn..

17. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Wat lief!

Ik blijf dus nog even bij m'n originele plan, manlief zal het geduld nog maar even moeten opbrengen. :)
    Ik hoop dat de ellende samen met de tandjes voorbij gaat, en anders kan ik altijd nog zien of ik wat tips uit die boeken kan halen, of wachten tot hij 18 is. ;)

Deel Deze Pagina