Grappig dat er dus toch onderscheid wordt gemaakt in wat er tweedehands gekocht wordt. Speelgoed wel en een bank niet. Ik koop ook graag bij de kringloop voor mezelf. Kleding maar ook wel eens een kastje die ik het opgeknapt. Manlief vindt dit prima. Maar als het om cadeaus gaat (dingen voor 5-12 bijv.) wil hij het nieuw kopen en niet tweedehands. Ik doe er iets minder moeilijk over. Maar ik denk dat die tweedehands bank hem toch niet wordt, moet nu steeds denken aan seksende mensen op de bank die ik tweedehands koop haha!
Wat een onzin tweede hans kan erg lang mee dacht ik zo . Waarom duur als het goedkoop kan. Omdat jullie het kunnen doen wil je man perse nieuw denk ik. Wij kunnen als we willen ook alles nieuw en hoef ik ook niet op mp kijken , maar doe het wel . en toevallig gister een klok van Eiffel toren gekocht op mp voor ja wel een 1 euro [ wat wil je nog meer .] We zoeken nog een klein tafeltje voor in slaapkamer hoeft niet lux daar is mp goed voor Als je niks te besteden hebt zou je moeten en dan ? wil die dan ook niet?
Uhhh dubbel! Ik heb helemaal niets tegen (net) 2e hands. Sterker nog, heb heel veel 2e hands kleertjes die er nog super uit zien. Kledingkast van mijn dochter bestaat puur uit Noppies, Lief!, Z8, Mexx en ik denk bij elkaar niet veel duurder dan een gemiddeld iemand zou besteden bij hema/c&a enz! Merkkleertjes blijven vaak langer netjes en als je een mama treft zoals ik dan hebben ze alles net 3x aangehad omdat de kast zo vol hangt . Speelgoed vond ik in het begin iets minder 2ehands maar later besefte ik dat het meeste speelgoed van 1 a 2 kindjes is geweest en op het KDV het speelgoed wel door 100 kindjes 'bespeeld' wordt waar ze ook 1x per week komt. Toen ik dat zo tegen mijn vriend vertelde, had hij er ook ineens minder moeite mee. Dochterlief is reuze blij met haar 2 grote pratende en kruipende My Little Pony's die samen 5 euro hebben gekost vorige week op een beurs Maar ik zeg wel eerlijk, ik zie mezelf geen 2e hands speelgoed/kleertjes inpakken voor een verjaardag/sint/kerst. Geen goede rede voor eigenlijk maar als ik iets gekocht heb 2e hands dan krijgt ze dat ook gewoon meteen
Een tweedehands bankstel hoef ik niet, daar ben ik echt vies van. Tweedehands kleding koop ik eigenlijk ook nooit. Tweedehands speelgoed vind ik prima, mits afwasbaar.
Speelgoed ligt voor mij ook een beetje aan de leeftijd van het kind. Mijn manneke merkt nu echt nog niet het verschil, maar op een gegeven moment natuurlijk wel. Hij heeft vorig jaar voor Sinterklaas 2dehands Bob de Bouwer duplo gekregen. Is in de winkel niet te krijgen en hij was super blij. Voor verjaardag vorig jaar een 2dehands glijbaan voor in de tuin en een 2dehands pop. Kwam ik ook gewoon tegen op mp en leek me ideaal. Afgelopen jaar spiksplinternieuwe kofferset. Wij vonden dat een ideaal cadeau. Die kwam ik gewoon nieuw tegen in een goede deal. Dus ook hoe het uitkomt.
Ik kocht twee jaar terug een loungebank via mp. Lekkerste bank die ik ooit heb gehad. Hoop dat ie nog jaren meegaat maar dat denk ik wel want hij was maar een jaar oud en nieuw 2000 euro en hij stond bij supernette mensen. En daar heb ik maar 150 euro voor betaald
Ben ik even blij dat ml zelf voorstander van tweedehands is. Mits netjes en schoon.. Geld wat we overhouden gaat weer in de pocket voor pampers reken tegenwoordig in pakken pampers
heb ook niks tegen tweedehands. Wij hebben een prachtige buffetkast tweedehands. Een bank zou ik inderdaad ook minder snel doen op de een of andere manier. Maar kleertjes tweedehands? Als ze er prima uitzien, waarom niet? En mijn meisje is vandaag jarig en is helemaal fan van duplo, heb via MP voor een erg mooi prijsje een paar hele grote dozen duplo kunnen kopen, haar interesseert het niet dat het tweedehands is hoor, het eerste wat we te horen kregen was oooooooo duplo, dat wilde ik zo graag hebben... wij dus een ontzettend gelukkig meisje.
Tweedehands kleding van vreemde ben ik niet zo van, je weet nooit waar het vandaan komt, van een bekende vind ik het nooit zo'n punt. Bankstel of bed oid zou ik dus ook nooit kopen maar voor de rest koop ik veel tweedehands, mijn salon en eettafel komen ook van de kringloop, verfje gegeven en zag er als nieuw uit. Speelgoed zou ik ook nog wel kopen maar alleen als je het kan wassen, zou bijvoorbeeld geen knuffels ofzo kopen dat vind ik niet echt fris.
Ik ben gek op 2e hands. Struin ook regelmatig door kringloopcentra. Ik kan me nieuwe spullen prima veroorloven, maar 2e hands is vaak unieker en kun je weer nieuw leven inblazen. Geweldig! Trouwens, de buurvrouw van mijn ouders is best wel rijk, maar ook zij gaat naar het kringloopcentrum en loopt in 2e hands kleding. Gewoon, omdat ze het leuk vind.
hier ook diverse dingen 2e hands.vanmorgen heeft ze voor der verjaardag een vtrch storio gekregen.incl boekjes en doos waarom.alles duur kopen
in ben gek op 2ehands, als de prijs er ook naar is Het moet dan wel flink goedkoper zijn dan nieuw, en er nog netjes uitzien. En voor mensen die een 2ehands bed/bank vies vinden: wat vind je dan van een bank/bed in een vakantiehuisje/hotel?? Ga je daar ook niet op zitten/slapen? Natuurlijk zijn er vieze 2ehands spullen, maar ik zou best een 2ehands bank/bed kopen, als het er nog netjes uitziet en geen 'doorzak'plekken oid. Alle 2ehands spullen maak ik wel eerst schoon/was ik
Mijn man is er ook op tegen hoor...ik vind het heerlijk om over rommelmarkten te gaan voor de kinderen hij blijft dan meestal thuis.
Hier is het eerder andersom. Ik ben niet zo dol op tweedehands spullen. En mijn vriend vind het juist onnodig om alles maar nieuw te kopen qua grotere duurdere dingen. Oke bepaalde dingen vind ik niet raar en eigenlijk slim om het via MP te kopen want scheelt een hele hoop geld. Wij hebben namelijk een Mammoet skelter voor onze zoon gekocht via MP of een speelhuisje voor in de tuin. Maar kleding of een bankstel zou ik nooit tweedehands kopen. Tuurlijk kan je die kleding wassen en die bank schoonmaken maar nee vind het gewoon geen fijn idee. En waarom zou je tweedehands kleding moeten kopen als je bij de H&M ook voor weinig leuke dingen kunt scoren. Maar dat is mijn idee erbij hoor!
Dingen die je goed schoon kunt maken en er veder goed uit zien koop ik ook het liefst 2e hands. Zo heb ik een hele collectie little people over genomen via mp (en dochter heeft daar wat van gekregen voor d'r eerste verjaardag) Maar een bank zou ik denk ik niet doen, misschien als het leer is oid wat je goed schoon kan maken.
Mijn man maakt het geen bal uit, maar inderdaad, voor sinterklaas geven wij wel gewoon nieuw spul. Maar voor tussendoor zeg maar, maakt het me echt niet uit.
Ik zou als cadeautjes voor sinterklaas of verjaardagen ook gewoon nieuwe spullen geven. Ben zelf ook niet zo weg van tweedehands, tenzij het van bekenden afkomt dan heb ik er weer helemaal geen moeite mee.
Ik denk dat je tweedehands en tweedehands hebt. Ik vind het leuk om op de rommelmarkt op koninginnedag voor een appel en een ei wat leuke spulletjes voor mijn zoontje te kopen. Maar ik koop dat dan alleen als aanvulling. Niet als groot cadeau voor een speciale gelegenheid. Maar als de prijs amper verschilt met de nieuw prijs, zoals in veel kringloop winkels, dan koop ik het liever nieuw. En daarnaast koop ik ook alleen de dingen die ik echt een aanvulling vind. Ik ken mensen die al die oude beren op de rommelmarkt kopen, omdat ze zo goedkoop zijn. Mijn huis staat al vol genoeg.
Je doet het niet voor het geld, waarvoor dan wel? Ik koop eigenlijk nooit tweedehands. Ben snel vies van dingen.