Meningsverschil met partner...Wie in welke kamer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rae, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit eigenlijk.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Idd baby bij jullie op de kamer.
    Hier ligt ons zoontje ook bij ons, ideaal.
    Als hij wat ouder is gaat hij bij mn andere zoon op de kamer, maar dan moeten ze wat ouder zijn.
    Mijn dochter (bijna 8) zou echt niet blij zijn als de baby bij haar zou liggen.
    Hij word toch elke nacht wakker, dan zou zij dus ook wakker zijn

3. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Wow wat veel reacties al!
    Het was blijkbaar niet helemaal duidelijk dat ik de baby eerst bij ons op de kamer wilde hebben.
    Zeker de eerste maanden vind ik dat zelf fijn.
    Maar daarna, word gewoon al moe van het punt dat we er woorden over hebben.
    Ik heb tips gelezen die we kunnen proberen hier.
    Misschien gaan we wel verhuizen hahahaha

Ik denk voor de rust de meiden nu uit elkaar en als de baby doorslaapt dan kijken we verder.

4. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien als ze baby geboren is en ze zien hoe schattig hij of zij is dat ze ruzie gaan maken bij wie dat lieve baby'tje mag slapen. 😉 hier moet ook de jongste bij de baby op de kamer. We hebben maar twee kamers. We schuiven wel wat heen en weer. Idd misschien een scheidingswand. 😊 Het is nog ver weg, dus alle tijd om erover na te denken.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Na die eerste maanden, kan de baby toch ook bij jullie blijven? Nogmaals: jullie kiezen voor nog een kindje en hebben niet genoeg slaapkamers. De andere kinderen maken elkaar (en jullie) het leven zuur als ze samen slapen. Dan moet je, als er echt geen andere opties zijn zoals de kamers scheiden, je zelf je kamer delen met een kind. Want waarom zouden jullie kinderen dat moeten als jullie dat zelf niet eens zouden willen? Ik heb zelf jarenlang een kamer moeten delen met mijn zus. Wij konden het echt niet met elkaar vinden en dat is een understatement. Ik leed echt onder mijn zus haar puberale gedrag terwijl ik zelf nog een kind was. Mijn ouders zijn daarom verhuisd, zodat we alle 4 een eigen kamer hadden. Als dit financieel niet mogelijk is en je kiest er toch voor nog een kindje te krijgen (of dit kindje nu gepland was of niet, jullie kiezen er bewust voor) dan zijn dit de consequenties. Dus ik snap niet dat je man zo moeilijk doet en jullie hier discussies over hebben. Bovendien ben je pas 9 weken zwanger, de baby komt pas over een maand of 6,5 en als je er dan vanuit gaat dat de baby nog 2,5 jaar bij jullie op de kamer zal slapen (met scheidingswand of niet) dan heb je ruim 3 jaar om met een oplossing te komen zoals verhuizen. Neemt vast een hoop stress weg, die je nu niet kunt gebruiken.

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Dat is ook een goede tip!

7. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Waarschijnlijk slapen jullie nu op een van de grootste kamers? Wij hebben het er zelf over gehad dat mocht het nodig zijn wij op de kleinste kamer gaan. Als er maar een bed in past en wij kunnen slapen. Wij hebben meer ruimte niet nodig.
    Dan zouden we onze kamer opsplitsen.
    Misschien is dat ook nog een idee?

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou ook gaan voor het gipse wandje. Als je een beetje handig bent of iemand kent die een beetje handig is, is het afhankelijk van de indeling misschien zelfs mogelijk om nog een aparte toegangsdeur te maken naar de extra kamer. Vergroot misschien ook nog de waarde van je huis tegen de tijd dat je het verkoopt. Aangezien je twee grote kamers hebt, kun je kiezen welke van de twee je handiger vind om te splisen.

Anders is het misschien een optie om dakkapel of dapopbouw te laten plaatsen. Dit is natuurlijk lang niet overal mogelijk, maar misschien bij jou wel? In onze buurt is het de gedoodverfde manier om met de komst van (onverwachte ;)) derde of vierde kinderen om te gaan.

9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Oef lastige leeftijden , 14 puber ,10 pre puber ,8 valt er net buiten .. 10 en 8 hebben totaal andere leeftijds fase lastig

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou ook de baby gewoon bij jullie op de kamer laten slapen. Kan heel goed tot ie een jaar of 2/3 is en ondertussen zijn je kinderen ook alweer wat ouder.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ongeacht wat je besluit schoot me er een idee te binnen. Mochten er 2 in 1 grote kamer gaan dan kan je de kamer scheiden dmv een stapelbed. Waarbij je bijv het onderste deel aan de rechterkant dicht maakt en het bovenste deel tot het plafond aan de linker kant dicht maakt. Zo lijken beide kamers ook optisch groter en scheelt het 2m2. Zo hoef je geen permanente veranderingen aan te brengen.

Of mocht de inmiddels dreumus/peuter samen gaan met 1 vd oudere kinderen kan je hetzelfde doen met een hoogslaper en een ledikant eronder.

Ik kan er helaas geen foto van vinden zo snel.

12. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wat een leuk idee!

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zeker een leuk idee zeg! En hiervoor hoef je niet eens iets te bouwen, je kunt het ook afschermen met gordijnen of doeken.

Deel Deze Pagina