Meningsverschil met partner

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door smarlicia, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Au wat doet dit pijn mijn man wil geen groot gezin.
    Ik zie mijn grootste droom in deugen vallen.
    Hoe moet ik hier mee omgaan?

We hebben een pracht kind maar zou er nog zoveel meer willen hoe kan ik accepeteren dat de volgende zwangerschap de laatste zou zijn ?

Het doet me echt pijn en het houd me bezig.

Mijn excuses voor dit bericht aan de mensen die geen kinderen kunnen krijgen zo is het niet bedoeld

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit is denk ik een van de moeilijkste dingen om het over oneens te zijn met je partner. Het is zo'n grote wens. En er is geen concessie mogelijk. (Je kunt niet een half kind 'nemen', of een kind alleen voor de weekenden ofzo.) En meestal is het dan zo dat de gene die wel wil 'gewoon pech' heeft. Je kunt de ander niet dwingen. Maar dat is wel verdrietig voor jou.

Geen garanties, maar een vriendin van mij had dit ook. Zij wilde graag twee kinderen en hij maar 1. Aan de ene kant is het natuurlijk goed om daar met elkaar over te blijven praten. Maar het is denk ik ook wel een beetje man-eigen om dat dan op een gegeven moment te ervaren als 'doorzeuren' en dan worden ze steeds standvastiger. Zij heeft er het dus heel bewust (en met heel veel moeite) een jaar niet meer over gehad. Ze heeft dit vooraf ook tegen hem gezegd: Mijn wens blijft, maar we worden het niet eens dus we hebben het er een tijd niet meer over. Maar ik kom hier volgend jaar nog wel op terug om te kijken hoe we er dan in staan.
    Hij wilde nog steeds niet maar toen ze er inderdaad na een jaar weer over begon, snapte hij beter dat het voor dus echt wel heel belangrijk is. Ze was het niet na een jaar vergeten. Weer afgesproken het er een tijd niet over te hebben. Na een aantal maanden vroeg hij uit zichzelf hoe ze er nu instond. En uiteindelijk zijn ze er toch voor gegaan.

Ik wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo zal gaan. Maar soms is het beter om die mannen even -heel lang- te laten marineren ;) Je schrijft dat jullie sowieso nog voor een tweede gaan. Vertel hem dat je graag meer kinderen wilt. Maar misschien is het voor jullie ook goed om het er dan gewoon een tijd niet over te hebben. Jullie zijn het in ieder geval eens over ene volgende zwangerschap. Wacht dat in ieder geval eerst af.

3. smarlicia

Bedankt voor je lieve woorden hier heb ik zeker wat aan !

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Je zegt dat de volgende zwangerschap de laatste zal zijn. Hieruit begrijo ik dat je man sowieso wel een tweede kindje wil.
    Waarom dat niet eerst afwachten? Je weet niet hoe het loopt en hoe je er zelf in staat na twee zwangerschappen/bevallingen/kinderen. Er kan zoveel gebeuren waardoor je gevoel hierover kan veranderen. En zo ook dat van je man. Daarnaast moet het allemaal nog maar lukken...

Je kunt je beter eerst richten op een evt nummer twee en dan kijken hoe het ervoor staat.

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Je weet nooit hoe het leven loopt voor hetzelfde geld word je zwanger van een tweeling. Of wil je na een tweede kindje zelf ook geen derde meer. Hier altijd de wens voor een groot gezin gehad maar nu onze dochter een chromosoomafwijking blijkt te hebben staan we daar nu echt anders in. Dus ik zou gewoon genieten van een volgende zwangerschap en daarna pas weer verder kijken.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Zoals gezegd dat is het moeilijkste punt om oneens over te zijn.
    Je kan de ander niet dwingen tot nog een kind, hoe verdrietig dat voor de ander ook is. Toch vind ik het in dit geval te vroeg om daar zo verdrietig in te staan. Een volgende zwangerschap ziet hij dus nog wel zitten, dus dat is iets om naar uit te kijken. Als het zo ver is geniet daar intens van. Hoe het daarna gaat weet je toch niet. Mogelijk wil hij toch wel of jij wilt dan ook niet meer en als het zelfde blijft dan is het dan tijd om plekje te geven. Nu heb je nog genoeg om van te genieten en naar uit te kijken.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Waarom wil hij geen groot gezin? Is er iets veranderd, of hebben jullie het hier niet eerder over gehad? (Wel/niet/hoeveel kinderen kwam bij al mijn vriendjes al vrij snel ter sprake :) ).

8. smarlicia

Wij hebben het helaas nooit over een aantal gehad.
    Hij vind het een groot gezin te druk maar ik kom uit een gezin waar een aantal veel extra zorg nodig hadden.
    Dus ik denk dat hij een verkeerd beeld heeft.
    Natuurlijk is het te vroeg om hier me hier verdrietig over te maken maar het houd me best wel bezig.

Ik probeer nu maar van alle andere dingen te genieten en hoop dat we ooit nog een groot gezin krijgen

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb altijd een groot gezin gewild ( 6 ongeveer ) mijn man niet. Hij vond 2 voldoende

Toen de tweede 1,5 was begon ik over een derde maar hij wou echt niet, ik heb beloofd op te houden en ik heb geaccepteerd dat we met zijn 4 gelukkig waren.

Toen de tweede net geen 2,5 was begon hij zelf over de derde, drie vonden we toen wel beide voldoende en ik ben terug gekomen van mijn 6 ;) de vierde kwam als verassing en ik vind het goed zo, ben gelukkig en compleet maar nu begint mijn man steeds vaker over een 5e 🙄 Maar voor mij hoeft dat echt niet, onze jongste is nog maar 10 maanden en ik ben nog maar 27 en mijn man word bijna 35 dus we kunnen nog best even maar voor nu is het voor mij een nee.

Ik zou echt je man even de tijd geven het is misschien te vroeg om daar nu al over in te zitten, misschien denk jij na die tweede wel oke deze zwangerschap of bevalling was te heftig of te zwaar of de babytijd waarbij je heel wat te stellen hebt en veel moet inleveren dat je zelf denk 2
    Keer nooit weer.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Lastig en herkenbaar. Mijn vriend wil het eigenlijk maar bij 1 kindje houden ( altijd al gehad), ik ben daar nog lang niet over uit. Wat ik in mijn achterhoofd hou is dat mijn vriend enorm moet wennen aan de kleine maar dat dit op den duur vast wel losloopt en wie weet. Zo niet dan is dat ook zijn goed recht want niet alleen de vrouw neemt deze beslissing, het is iets wat je samen wil. Hopelijk komen jullie er uit!

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik kan uit ervaring vertellen dat je het leert accepteren. Ik moest door een rouwproces heen maar nu is de wens wel weg.

12. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Dit.

Tussen onze kinderen zit 3 jaar. Bij mij was dat ook een soort mijlpaal, toen de jongste 3 was had ik ook zoiets van, een groter leeftijdsverschil wil ik ook niet en toen werd het steeds makkelijker.

Deel Deze Pagina