meningsverschil over naam

Discussion in 'Zwangerschap' started by jet75, Nov 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Ik vind het ook leuk voor een jongen!
    Bij mij op school zat er een die zo heette, (grote stoere jongen, idd van Russische afkomst) dat vond ik altijd zo apart.

2. Female

Female Niet meer actief

grappig, meisjesnaam hebben we al, jongens gaat denk ik een ramp worden, precies hetzelfde verhaal als bij jou. ik zei vd week: sascha vind ik super leuk voor een jongen, jij? nee. niet dus (zoals al die voorstellen :( )

We zullen d'r wel uit komen toch?!?! :)

3. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik vind het leuker voor een meisje, maar smaken verschillen nu eenmaal.
    De meisjesnaam waren wij het direct over eens maar de jongensnaam heeft ook even geduurd

4. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    @ Female

Wat grappig dat jij die naam ook voorstelde aan je man je hoort hem niet zo vaak omdat de meeste inderdaad denken aan een meisjes naam ik vond hem daarom ook zo leuk en appart.
    ik hou helemaal niet van de bekende namen die nu een hype zijn zoals Vince Sem Roy Max ga zo maar door.
    Mijn zoons hebben dan ook bewust een naam die je niet veel hoort en mijn oudste heeft een naam die je helemaal nergens hoort.
    We zullen wel zien en wie weet word het wel een meisje nou dan zijn we gewoon klaar want die naam hebben we al.
    Het valt mij wel op dat de meeste stellen makkelijker een meisjes naam kunnen vinden dan een jongensnaam.

Die mannen af en toe die denken meteen als een jongen een naam heeft die een meisje ook kan hebben dat het een mietje is ofzo ( en wat dan nog)

Nou we zien het wel.

xxx Jet

5. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Ik heb een kennis die Sascha heet, en een man is. Het is geloof ik in Duitsland een normale jongensnaam maar daar ben ik niet zeker van.

6. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    Nou bij ons dus niet...wij hadden al vrij snel de jongesnaam maar voor een meisje (en dat wordt het dus) duurde vonden we het toch een stuk lastiger...
    Op zich hebben wij dezelfde smaak dus waren we er vrij vlot uit dat wel. Wij hebben voor onze kleine meid nu een naam die ook niet al te vaak voor komt..het is in ieder geval geen modenaam.
    Persoonlijk vind ik Sascha ook niet echt superleuk voor een jongen, maar goed dat is mijn mening

7. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik ken alleen maar jongens met die naam maar wel Sasha geschreven! Niet mijn ding maar ieder zijn smaak, he! gelukkig! Anders zouden we allemaal dezelfde naam kiezen!

Oh, ja, voor ik het vergeet; wij hadden eerst de jongensnaam, pas veel later de meisjesnaam!

Groetjes en veel succes!

8. Niet meer actief

Ik vind het ook een hele leuke naam voor een jongen, heb er altijd over gefantaseerd, maar weet zeker dat ook mijn man deze naam nooit zou accepteren. Maar als jij hem er door krijgt zeker doen, een hele aparte naam voor een knul. ;)

9. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    2,272
    0
    0
    Bij de naam Sascha denk ik altijd automatisch aan een meisje.
    Heb me er al meerdere keren in vergist :oops:
    Jullie moeten zelf beslissen welke naam je geeft, maar ik zou er wel goed over nadenken. Ach, wat zeur ik, jullie denken er al over na ;)
    Mijn hubbie belde net en die had iemand gesproken die Nikita heet en daarom moest hij denken aan dat liedje van Elton John.
    Ik zei tegen hem waar werkt ze (welke vestiging) en toen zei mijn hubbie het is een Russische jongen :oops:
    Succes met het kiezen van een naam voor jullie kleine.

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als je man de naam niet mooi vindt, zou ik toch samen op zoek gaan naar een andere naam die jullie beiden mooi vinden. Hij moet jullie kind natuurlijk wel zo noemen en dat lijkt me voor hem niet leuk als hij er niet 100% achter staat ;) Gelukkig hebben jullie nog best veel bedenktijd dus succes!

11. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Sasha komt idd vaak voor bij jongens in Duitsland, deze Sasha heeft ook in Nederland een hitje gehad met "If you believe in love tonight"

En Nikita is idd een jongensnaam!

12. mesaana

mesaana Actief lid

Aug 15, 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Eigenlijk is het dus helemaaal niet belangrijk wat wij er hier allemaal van vinden. JULLIE moeten het allebei leuk vinden.
    Dus probeer er nog eens over te praten!

ennuh als het echt niet lukt noem je hem ... Nikita ;)

13. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    @Annabella

ja die sascha ken ik nog wel vond ik een mooi liedje en een mooie man hoor :oops: tja het is en blijft een twijvel geval niet voor mij maar mijn man hij gaf gisteren aan dat hij gewoon even aan die naam moest wennen. Ik heb hem gezegd dat als hij er niet achter staat we het niet doen maar dat zei hij toch niet meteen dus wie weet. ;)

xxx Jet

14. Niet meer actief

Ik vind sascha (oid) geen mooie naam en meer een meisjes naam dan jongensnaam. De enige sascha die ik ken is dan ook nog eens verwijfd als wat, dus tsja.. die link leg je dan toch!

Ik ben persoonlijk wel van de ouderwetse namen en mijn man ook, maar wij komen er nu ook nog niet uit hoor!

15. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    als 1 van de 2 een naam niet mooi vindt,
    moet je toch echt allebei op zoek gaan naar
    een nieuwe naam.

jullie moeten hem toch echt allebei leuk vinden!
    je kan niet de ander een naam opdringen,
    omdat jij hem zo leuk vindt!

Share This Page