Meningsverschil; vriend zoekt andere baan

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Beetje off topic maar vond het zo toevallig, hier ook VWO diploma, daarna schoevers directiesecretaresse gedaan en daarna nog op schoevers praktijkdiploma boekhouden en daarna HBO management, Economie en Recht (MER) en ik heb ook de ervaring dat je overal fulltime met deze papieren makkelijk tussen komt en vandaaruit uiteindelijk naar parttime kunt gaan.
     
    Juul75, Iertje81, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Mijn man is tijdens de crisis gewisseld van werkgever. Hij moest hem eerst via een uitzendbureau gaan werken maar na een jaar zou het bedrijf hem overnemen. Ik vond het destijds ook erg spannend, aangezien ik nog studeerde en hij een vast contract had. Ik stond wel achtef hem, want bij zijn vorige werkgever was hij totaal niet gelukkig.

    Alles is ook gelukkig goed gegaan en hij kreeg uiteindelijk na een half jaar al een vast contract.

    Ik snap dus dat het spannend is, maar soms moet je een risico lopen. Daarnaast zijn er momenteel veel banen, dus mocht het niks zijn dan zal hij vast gauw iets anders vinden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Lastige situatie, vooral omdat jullie geen financiële buffer hebben en jij ook nog geen stabiel inkomen hebt.

    mijn man heeft zich 4 jaar geleden om laten scholen door het volgen van een 4 jarige HBO opleiding. Hij gaf zijn vast baan op, moest werken en leren tegelijk en dat terwijl wij net een zoon hadden van 9 maanden oud.
    Geluk en plezier in je werk is belangrijk, maar in de basis is een gevulde koelkast belangrijker. De vraag is hoe je dag laatste kan vasthouden, maar ook het eerste kan realiseren. Wij hebben echt wel magere jaren gehad, hebben zelf de opleiding volledig bekostigd, maar de koelkast was altijd gevuld, mede dankzij mijn stabiele inkomen.

    heeft je man wel diploma’s waar hij op terug kan vallen? Installatietechniek is volgens mij een werkomgeving waarin altijd wel mensen worden gezocht. Het kan ook zijn dat de uitzendorganisatie als werving en selectie bureau is gevraagd en dat hij wel direct bij het bedrijf in dienst komt. Maar in de scenario’s wordt steeds uitgegaan dat hij de baan al krijgt, daarom zou ik eerst maar eens contact opnemen met het uitzendbureau over de functie, stel hij mag op gesprek, dan komen de arbeidsvoorwaarden ook vanzelf naar voren en obv die informatie zou ik een beslissing nemen (als hij mag komen werken). Stap voor stap... misschien is het gesprek helemaal niet leuk en wil hij toch bij zijn huidige baan blijven.
     
    Jo79 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heb niet alles gelezen dus ben misschien mosterd: kijk even na of je vriend wel ww krijgt als hij een vaste baan inruilt voor een uitzendbureau en dan evt werkloos wordt. Dat is namelijk niet vanzelfsprekend!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    2 jaar Schoevers (Old school), 25 jaar ervaring en een bak cursussen en opleidingen tussendoor resulteerde resulteerde dat ik na de geboorte van mijn dochter parttime mocht gaan werken... In een andere functie. En voor mij werd weer een fulltime MA aangenomen

    Administratief ondersteunende functies zijn dun bezaaid, heeft een HAVO+ VWO instap en vereisen vaak een HBO opleiding. En altijd fulltime. ALS er al eens een parttime functie is dan ben je een van de 300 sollicitaties.

    Ik vind het heel goed dat je een opleiding doet, echter is er zeker parttime nul komma nul baangarantie, als ze er al zijn.

    Ik werk nu via een uitzendbureau, heb een deta-contract en daarna ga ik m'n stinkende best doen om zelf bij het bedrijf aangenomen te worden. Het is niet meer zoals vroeger dat je er zomaar uitgezet wordt. Natuurlijk zal het nog wel eens voorkomen, maar bedrijven gaan geen tijd en geld in iemand in werkperiode stoppen om 'm vervolgens op de eerste de beste ziekte dag eruit te zetten. Die luxe hebben ze niet meer.
     
    Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ziek uit dienst staat bij mijn vriend wel in het contract. Maar er is zo'n tekort aan wat hij doet dat ik niet denk dat hij er gelijk uit zou liggen. Toch hoop ik hard dat hij voorlopig niet ziek wordt.

    Aangezien ze ook de opleiding tot monteur voor slimme meters aanbieden denk ik wel dat er een tekort is. Maaaar mijn vriend, een kennis van hem en een vriend van mij hebben net een opleiding via een uzb gedaan. Totdat ze die afgerond hadden en er een werkplek was had het uzb ook geen werk voor ze. 1 van hun heeft het al een paar maanden geleden afgerond en wacht nog op een werkplek. Ik zou echt wachten totdat jij fulltime werkt. En als hij echt niet wil wachten dan kijken hoe lang de opleiding duurt en of hij die evt naast zijn huidige baan kan doen.
     
  7. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Als je wil weten waar werk is moet je eens op de pagina s van het UWV kijken. Zij hebben ook arbeidsmarktprognoses van alle regio's.

    Administratief en secretaressefuncties zijn bekend om hun overschot. Als je vacatures ziet dan kun je ervan uit gaan dat er heel veel sollicitanten zijn.

    Wat betreft je man, die zou ook eens kunnen kijken waar de kansen liggen in jullie regio. Elke regio heeft ook een leerwerkloket met leerbanen, vaak met baangarantie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Bedankt voor jullie reacties.

    Jammer dat het zo off topic gaat en nu vooral over mij gaat. Mij is nu wel duidelijk dat mijn opleiding kansloos is en ik dus vanaf september weer thuis zit. Bedankt voor de moed. Daarvoor heb ik dit topic niet geopend.

    @Beheer kunnen jullie hier iets aan doen?
     
  9. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Hoe lang duurde de opleiding voor hun? Als dat zo is gaan we er niet aan beginnen.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Jeetje. Zelfmedelijden ten top zeg. Alsof wij er wat aan kunnen doen dat jij je niet genoeg hebt verdiept in het arbeidsperspectief. Het enige wat wij hier doen is aangeven dat het niet makkelijk wordt en nu is het onze schuld? Jij bent eentje zeg.pff
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  11. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Jammer dat je je aangevallen voelt. Het maakt alleen nogal wat uit of jij makkelijk aan werk gaat komen.

    In dat geval is het risico misschien nog te nemen wanneer je man nu zijn vaste baan opzegt. Maar als jouw kansen op werk niet zo groot zijn omdat er nou eenmaal te veel mensen een administratieve achtergrond hebben dan wordt het risico al groter. Zeker als er ook nog geen financieel vangnet is.

    Dat is waar mensen je hier op wijzen en voor waarschuwen. Meer niet.
     
    Ysabella, Jo79, Mamalove2014 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik mij er niet in verdiept heb pardon. Jij denkt mij goed te kennen zeg. En ook dat zegt niks. Heb eerder een opleiding gedaan waarin ze mensen te kort kwamen halverwege de opleiding kon ik het vergeten. Misschien moet jij eens leren on topic te blijven.
     
  13. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Heb ik daarom gevraagd? Gaat dit topic daarover? Nee!! Daar heb ik het niet voor geopend. Dit is het werk wat ik graag wil doen. Ik zie ook geen andere opties.
     
  14. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Maar je hebt wel een meningsverschil met je partner.

    Je vraagt hier hoe wij dat zien. Mijn mening hangt oa af van wat voor werk jij doet of wil gaan doen.
     
    Ansel, Jo79, Mamalove2014 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Maar dit is niet iets van midden in je opleiding tenzij je al 15 jaar geleden aan deze opleiding bent begonnen. En om dus on topic te blijven, des te meer reden voor je man zich om te laten scholen naar een beroep waar baan garantie in is en waar hij weer met plezier mee naar zijn werk kan. Desnoods omscholen terwijl hij nog tijdens de opleiding zijn huidige baan aan houd.
     
    Syane en suus1983 vinden dit leuk.
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Haha zoek het uit joh.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Verstandig, dit is een gevalletje "svp alleen antwoorden geven die mijn mening delen of in mijn straatje passen".
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  18. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Hehe eindelijk. Komt goed hoor.
     
  19. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Haha jij bent gevalletje zeg dan ook niks. Toedels.
     
  20. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Het is zo jammer dat je je aangevallen voet. Terwijl de mensen met ervaring je alleen maar willen aangeven dat een admin functie domweg niet voor het oprapen ligt. Het aanbod is namelijk zoveel groter dan de vraag.

    Ter illustratie... Mijn laatste MA functie was ik een bedrijf van iets meer dan 500 man... En daar waren 7 secretaresses. Iedere afdeling had er 1 de directeur had er 1!... 7... Op 500 man. Enkel fulltime. En dit was een grote multinational. En dit is toch wel een aantal jaar geleden. En die trend gaat al ruim 10 jaar zo.

    Ik snap dat her niet leuk is om te horen. Maar admin ondersteuning is een baan die minder en minder wordt. Het is niet meer als vroeger. Schoevers 25 jaar geleden stond garant voor een baan. Nu zijn er voor 1 functie 200 a 300 sollicitaties. En jij bent een starter in dat vak.

    32 uur is technisch gezien parttime. 4 dagen parttime. Bijna fulltime dus. Dus ik zou gewoon uitkijken naar een fulltime baan als dat is wat je wil.

    Wat betreft je man. Ik ben stellig van mening dat je nooit ergens moet blijven waar je het niet naar je zin hebt. Want daT vreet aan je. En dan een half jaar later krijg je andere problemen.
     
    Jo79, Syane, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina