Meningsverschil

Discussie in 'De lounge' gestart door smarlicia, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zou hem nu niet zetten.
    Dan blijft het altijd een negatieve ondertoon houden omdat hij hem niet mooi vond..

Ik zou misschien nog een keer praten of wachten op een moment voor een opening.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit zou ik ook doen, gewoon in een keer in henna laten zetten oid. Dan kunnen jullie allebei kijken wat je daar nou van vindt.

Verder vind ik zijn argumenten erg minimaal. 'ik word boos als je het doet' ja en dan? Zou hem wat meer laten vertellen over wat hij er nou zo erg aan vindt en hem wat meer vertellen over waarom het voor jou belangrijk is. Uiteindelijk ligt de beslissing bij jou, het is jouw lichaam!

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jouw lijf, jouw keuze.

Keuze voor welke tattoo is wel belangrijk, ga je geen spijt krijgen van zo'n specifieke tattoo? Kun je niets neutralers kiezen? Lijkt mij dat je op den duur echt uitgekeken op een Ieniemienie.... Plus mensen gaan er toch een mening over vormen... en de pols is opvallend. ze denken dan je persoonlijkheid eraan af te kunnen lezen. Kinderachtig persoon of zo. Ik zou er echt over nadenken en een andere kiezen. Maar nogmaals, jouw keuze.

Hoe lang loop je al met de wens? Of pas sinds kort? Want dan kun je beter wachten en over een half jaar kijken of je het alsnog wilt. Zo heb ik het gedaan en toen is er geen tattoo gekomen. Wel een piercing.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het gaat volgens mij niet om een ienieminie, maar om een inimini klein hartje :)

5. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Uitleggen waarom het zo belangrijk is voor jou, luisteren naar zijn beweegredenen, en/of een compromis bereiken door een tijdelijke tatoeage, een minder zichtbare plaats die je kunt bedekken of iets minder groot. Overleg en elkaar proberen te begrijpen is juist gelijkheid en niemand wegcijferen.

Persoonlijk vind ik 3x5 cm groot. Mijn eigen pols is maar 6 cm breed, dus daar is 3x5 echt niet zomaar iets.

Jullie hebben beide een punt, hij kan jou niet stoppen en niks verbieden, het is jouw lijf. Maar wetende dat mijn man het naar en lelijk vindt, zou voor mij wel het plezier wegnemen... Ik wil mezelf innerlijk en uiterlijk waarderen, maar ook dat mijn man dat oprecht doet.

Ik hoop dat jullie elkaar kunnen gaan begrijpen en tot een beslissing en/of compromis kunnen komen.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ow oeps!!! Echt waar?
    Sorry.... dan lijkt mij helemaal geen man over boord! Een hartje is een neutraal en mooi teken. Mooie betekenis.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou dit echt verdomd lastig vinden.. Stel dat mijn man ineens besluit nog een tattoo te willen (hij had er al eentje toen ik hem leerde kennen...) dan zou ik dat echt niet leuk vinden en zou er ook best pissig om worden als hij het dan toch zou gaan doorzetten. Want ik moet er wel naar kijken en ja.. Ik zou het weer respectloos vinden als hij het wel zou laten zetten, ondanks mijn bezwaren. Verder laten we elkaar best vrij (stappen, uitjes, vakanties met vrienden etc) maar ik vind tattoo's lelijk en geen versiering van een lijf en verre van stijlvol.
    Ja, ongeacht welke tattoo.

Zijn reactie wbt het boos worden verdiend geen schoonheidsprijs maar als jouw man tattoo's net zo lelijk vindt als dat ik ze vind kan het best een wanhoopskreet zijn.

PS: oud collega had een klein hartje (zwart, open hartje niet ingekleurd) in midden hoog in haar nek, net onder haar haar. Zag je niets van bij los haar, als je er goed op lette bij een hoge staart wel en echt zichtbaar bij een hoge knot. Dat was de eerste die ik 'acceptabel' vond... 🙈🙈🙈

8. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Klopt, maar ts heeft wel de keuze in dit geval om nu aan haar relatie te werken en de mening van haar man (tijdelijk) in overweging te nemen, of nu de tattoeage toch te laten zetten en de onderliggende problemen verder te laten escaleren.
    Persoonlijk zou ik dan even willen wachten met het zetten van die tattoeage om dat eerst uit te zoeken, dat kan altijd nog. :)

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als jij een hartje op je pols wil (of waar dan ook) dan moet jij dat gewoon kunnen doen.
    Je man mag zijn mening geven, maar dat stampvoeten wat hij doet is gewoon lachwekkend "Dan word ik boos hoor" , prima, whatever, kleuter. ;)

Als mijn vriend ècht ècht niet wil dat ik een tatoeage neem dan gaan we erover praten, maar ik krijg niet het idee dat jouw vriend erover wil praten. Zijn wil is wet?

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Same problem! Mijn vriend wil een tattoo op z'n borst. Echt zo lelijk! Tis meer dat ik t zonde vind!

Als jij t 100% zeker wilt dan moet je het doen. Ik heb er 2 en zo erge spijt! Dus denk er goed over na.

11. susy26

susy26 Niet meer actief

Geven en nemen toch?

Zou nog is goed praten met je man en uitleggen wat het voor je betekent .
    Tis niet dat je nou een doodshoofd laat zetten, dan had ik ook zoiets van ,maar nee.

maar wat jij beschrijft lijkt me heel mooi.
    heb zelf op me onderarm een tatoeage met de Namen van me zoontjes, ook met hartjes erin verwerkt. En tot op de dag echt geen spijt van!

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zolang je hem niet op je voorhoofd zet en hij afzichtelijk lelijk en groot is vind ik dat hij niet moet zeuren.

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Jouw lijf, jouw keuze.

Mijn man wilde perse zijn haar er afscheren (omdat hij het idee had dat hij kaal werd...). Ik vond het niks, maar vond ook dat het zijn keuze was. Ik heb het er voor hem vanaf geschoren.... En we zijn nu 2 jaar verder en ik vind het nogsteeds niet mooi. Tsja, als hij er maar blij mee is, ik vind hem met een kaal hoofd ook lief hoor :D

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens. Ik vind het goed als je eens een keer voor jezelf kiest, maar ik vind dit een slechte situatie om het te doen. Natuurlijk is het jouw lijf, maar ik zou niet iets blijvends nemen terwijl mijn man het afschuwelijk vindt. Gaat het om een kledingstuk dan kijkt tie voor die dag maar de andere kant op😂

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Tja ik zou het gewoon doen..

Het veranderd niks aan je karakter, hoe je bent etc alleen heb je er een tekening bij..

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind een tattoo ook wel zo 'groot' dat ik het enkel zou doen als mijn man het er mee eens zou zijn. Het is niet een nieuwe trui ofzo...

17. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Wij hebben heel veel respect voor elkaar.
    Mijn vraag was alleen wat zou jij doen als je een meningsverschil hebt.
    En de reactie van mijn man was misschien niet goed.
    Maar je hebt geen idee hoe onze relatie is daar heb ik ook niks over geschreven

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    nou wil ik zelf absoluut geen tattoo. Maar als man er 1 zou nemen zou het ook flink donderen hier. Ik vind het geen versiering zoals ik hier las maar eerder verminking. Er zijn er maar heel weinig waarbij ik denk: ja die is wel mooi. En dan liefst wel op een goed verstopbare plek
    Het is geen stuk kleding wat je met de minuut kan wisselen of haar wat wel weer aangroeit.

19. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Goh dit kan mijn verhaal zijn. Hier precies hetzelfde. Ik wil graag een kleine tattoo wbt de kids en mijn man vind tatoeages zo vreselijk lelijk. Vooral bij een vrouw. Hij is ook bang dat als ik er 1 heb ik de smaak te pakken krijg en er over een paar jaar meedere heb.
    Tja ik ben dus ook in dubio want vind zijn mening ook belangrijk.

20. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Hoer ben ik het ook mee eens. Ik zou nooit een tattoo laten zetten als mijn man het niet wil. Wij zijn samen één vind ik en ik vind een tattoo nogal wat.

Deel Deze Pagina