Menno Buch in de bajes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal26, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik zou idd niet weten wat ze dan zouden doen.
    Maar ik denk wel dat veel mensen dan al beter van te voren nadenken voordat ze de criminele circuit instappen.
    Toevallig hoorde ik laatst een verhaal van mensen die een gozer kennen die hooligan is.
    Hij is al heel vaak opgepakt wegens mishandeling ed.
    En telkens als hij weer vrij komt zit hij gewoon op te scheppen dat hij lekker de hele dag niks hoeft te doen.
    Lekker op bed tv kan kijken.
    En dat de rest van de sukkels die vrij zijn zich kapot moeten werken.
    Het zal je dan ook niet verbazen dat zodra hij vrij komt gewoon weer de fout ingaat en iemand bijv. in elkaar mept.
    Ik denk persoonlijk weg met de luxe behoeften.
    En laat ze om verveling tegen te gaan de gevangen werk geven (niet aanbieden maar verplichten)
    En op die manier kunnen ze ipv geld verdienen tijd in luxe verdienen.
    Dus bijv. 1 dag werken is 2 uur tv kijken (noem maar iets)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

nou, laat ze dan maar de hele dag gratis werken. geld terug laten verdienen voor de maatschappij voor wat ze gestolen/vernield hebben of om de slachtoffers/nabestaanden terug te betalen.

bijv keihard werken om de begrafeniskosten terug te betalen voor degene die ze hebben vermoord, of bijv de gemeente terug betalen voor de vernielingen in het uitgaanscircuit ofzo

nu mogen ze kiezen of ze werken of de hele dag zitten te lamballen in hun cel voor de tv.

3. SeaShell

helemaal geen krom voorbeeld, maar precies wat ik bedoel eigelijk

4. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Ja vind ik ook een goed idee hoor ze laten werken. Maar waar? Waar kunnen de duizenden gevangenen in Nederland terecht? Ze moeten een intern baantje denk ik? Of ergens een project misschien? Maar ja dat kost weer tonnen aan beveiliging enzo. Geen idee of dat mogelijk is om ze allemaal te laten werken. Volgens mij verdienen ze maar 70 cent per uur ofzo. Ik snap ook niet helemaal waarom ze niet allemaal verplicht iets moeten doen zeg maar.

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Volgens mij is werken wel verplicht in een pi, maar niet in een huis van bewaring. Maar dat weet ik niet zeker hoor!

6. SeaShell

Die Turkse jongens waren veroordeeld en hoefde niet te werken als ze daar geen zin in hadden zeiden ze

Voor mijn part gaan ze een soort "thuiswerk" in de cel doen, of werk wat ze op de sociale werkplaats doen zoals maxi corsi's of vliegengordijnen maken, als ze maar iéts doen om de nabestaanden te voorzien in de gemaakte kosten. Heel het gevangeniswezen kost NL jaarlijks 2 MILJARD! Laat ze maar lekker die kosten omlaag brengen door te werken voor dat geld. Wat 1 jaar gevangenisstraf wel niet kost per persoon :$ in zo'n geval van Anders Breivik of Robert M weet ik wel goedkopere manieren ;)

Stel ze vermoorden een familielid/vriend van je. Jij draait op voor de begrafenis en andere kosten, en niet te vergeten een levenslang emotioneel leed, en de dader zit lekker GTST in zijn celletje te kijken met een lekkere voorgeproefde maaltijd erbij, dan gaan je haren toch recht overeind staan bij de gedachte alleen al?

7. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Ja maar niet elke gevangene heeft iemand vermoord ;)

8. SeaShell

Dan dingen gestolen, vernield, emotioneel leed voor bijv verkrachting/mishandeling/moord,begrafeniskosten, illegaal afgetapte stroom voor wietplantages terugbetalen ,etc

Iedereen die daar zit heeft wel iets terug te betalen aan de gemeente/slachtoffer/NL staat

9. Purk

Purk Niet meer actief

Even ter info, een tv krijgen ze niet hoor, die huren ze:

Gedetineerden worden in Nederland geplaatst in een gevangenis met het regime dat het beste bij hen past. Wat "passend" is wordt beoordeeld aan de hand van de ernst van de misdaad en mogelijk ontsnappingsgevaar van de gevangene. Dit kan in vijf gradaties, variërend van extra zwaar beveiligd tot 'open'. In de normaal beveiligde gevangenis heeft iedere gevangene een cel, die 's nachts op slot gaat. Eten wordt in de cel bezorgd en opgegeten. 's Ochtends en 's avonds brood, lunch is warm. Dit wordt vaak door plaatselijke cateraars bereid en heeft de reputatie niet altijd even goed te zijn. Er zijn in Nederland ook gevangenissen met een eigen keuken: enkele gedetineerden maken daar (onder leiding van professionele koks) het eten voor de anderen klaar. Gedetineerden kunnen niet elke dag kiezen of ze aardappel of rijst, wit brood of bruin brood willen. Dat moeten ze opgeven als ze de gevangenis binnenkomen, en dat veranderen gaat niet zomaar.
    De dag wordt grotendeels gevuld met arbeid, wat wel verplicht is in de gevangenis maar niet in het huis van bewaring. Wie niet werkt moet alleen in de cel zitten, zodat de meeste gedetineerden aan de arbeid de voorkeur geven. Het bescheiden loon dat hiermee verdiend wordt (€0,75 per uur), wordt op een rekening bijgeschreven waarmee men inkopen kan doen in de inrichtingswinkel of de huur van de televisie betaalt. Ook kunnen mensen van buiten geld "doneren" als ze op bezoek komen, met behulp van een speciaal apparaat. Zendingen van buiten worden soms geweigerd: onder meer vibrators, zaklantaarns en telescopen worden uit cellen geweerd. Na het werk en de lunch is er ruimte voor een paar uur recreatie, waarbij ook contact met medegevangenen mogelijk is. Onder de recreatie vallen twee keer per week een uur sport en elke dag een uur lucht

Ectetc

10. SeaShell

In aflevering 1 werd door de directeur verteld dat de gevangenen gewoon een plasma tv tot een bepaald formaat en stereo installatie zonder opnamefunctie mogen meenemen van buiten.

En die Turkse jongens uit afl 1 zaten samen met z'n tweeën in 1 cel en werkte dus beiden niet.

En in die gevangenis krijgen ze elke dag 1 heel brood en de keus uit 8 verschillende maaltijden die dagelijks voorgeproefd worden of ze voldoen aan smaak en voedingsstoffen/eisen

11. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Die twee die niet werkten zaten volgens mij in huis van bewaring. De 8 maaltijden kunnen ze bij binnenkomst een keuze in maken. Halal, koosjer, gewoon, vegetarisch op zo'n manier. Kies je à, dan eet je à, je hele tijd.
    Zoals plurk hierboven beschrijft ken ik het regiem ook. Echt, hoe stoer ze ook doen, ik heb de grootste mannen klein gezien in de iso...

12. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Whahaha en ze zaten nog te zeiken over het eten!!!! Hoe durven ze zeg! Dat ze nog vreten krijgen daaro! Droog brood en water hoppa! Dan ist pas echt een gevang!
    Dit was om te lachen zo triest.....oh wat erg...boehoe...

13. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    brrr.. die verhalen van gedetineerden.. en hoe makkelijk ze erover vertellen. Alsof het niets is!

14. SeaShell

Toevallig net het antwoord gehoord

Huis van bewaring hoef je niet te werken
    Gevangenis moet je werken en krijg je 0,76 cent per uur
    Maar als je perse niet wil werken moet je in die tijd in je cel zitten ;)
    Dus zit er nog niet echt een consequentie aan,raar..

15. SeaShell

Zelfs de gevangenen in deze afl die vaker hebben vastgezeten zeggen nu : " zeg nu eerlijk, dit is toch geen gevangenis"?

Wij hebben tv,koelkast,vriezer,koffiezetapparaat,mogen bellen, eten, drinken etc
    Ik zie niet voor niks 10 x dezelfde persoon terugkomen :$
    Vergeleken met het buitenland is dit niks

Zelfs de gevangenen zelf zien het!!

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Erg he!

17. SeaShell

Ook erg voor Menno Buch

Schelden de hele dag met K*** en hij heeft momenteel zelf wederom tongkanker

18. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Pff heftig verhaal van die Koerd zeg. Zielig, zon verrotte jeugd, vind je het gek dat er bij sommigen een steekje los zit.

19. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Precies! en dan vind men het raar dat wij zo'n 'hotel'beeld van de gevangenissen hebben, als zelfs de gevangene het geen gevangenis vinden....

20. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Nou daantje je hebt gelijk hoor, als zelfs de gevangenen het zeggen. Gevangenis hier is net een hotel, zou er graag een weekje door willen brengen, heerlijk!

;)

Deel Deze Pagina